جزئیات فعالیت
مهرداد احمدنژاد تا صفحۀ 700 خواند.
1403/12/27
بخشی از اون انتقادی که به عرفان داشتم اینجا پاسخ داده شد :) البته همچنان به نحلههای عرفانی انتقاد وارده. اما انگار از سیرهی اهل بیت و از کلام علما میشه پاسخهای معقولی به چالش ذهنی من درآورد.
144
15
24
(0/1000)
1403/12/29
بندهی خطاکار در این روزهایی که داشتم این کتاب رو میخوندم به نتایج جالبی رسیدم. بخش اول: اولا اینکه، تشکیل حکومت دینی واقعا برای ائمه اهمیت زیادی داشته. حکومت دینی با اینکه همهی «قدرت» نیست اما نقطهی اتصال قدرت معنوی و مادیه. حالا این تقسیمبندی نوع قدرت میتونه چند دریچهی نظری رو به روی ما باز کنه. مثلا اینکه شیعه/سنی پیش از اونکه یک تفاوت و تقسیم فقهی باشه، یک تفاوت و تقسیم سیاسی-عقیدتی ئه. از جهات مختلف میشه به این پرداخت.
2
1403/12/29
بخش دوم: سنی جماعت معتقده که حالت استاندارد اینه که قدرت مادی و معنوی دست یک نفر/گروه نباشه. شیعه معتقده که اتفاقا هر کس که قدرت معنوی داره صلاحیت داشتن قدرت مادی رو هم داره. همونطور که این تقسیم و تمایز فقهی نیست، با تولد و وراثت هم به خوبی منتقل نمیشه! چه بسا شیعههای اسمی مثل من زیاد باشه و چه بسا بسیار شیعهی واقعی در میان سنیهای فقهی باشه. شیعه در این معنا یعنی کسی که کل زندگیش رو جهاد میبینه و رنجها و بلایارو به جون میخره و به دنیادوستیش لباس دین و مذهب نمیپوشونه. شیعه یعنی فهمیدن اینکه بهرهمندی از دنیا تا اندازهای بد نیست، اما به طور کلی دنیا کمه برای این وجود متعالی! (اینها شاید همون عرفان اصیل و درست باشه. نه اون کاریکاتوری که از عرفان ساختم و بهش حمله کردم)
2
1403/12/27
سلام، راستی من نظرمو راجع به اون پست براتون توی چت فرستادم چون پست رو پیدا نکردم. نمیدونم دیدید یا نه. خودمم اپلیکیشن ندارم فعلا مدتی نخواهم بود، فقط خواستم اطلاع بدم فکر نکنید به اون بحث بی تفاوت بودم. موفق باشید
5
1
1403/12/27
سلام. دست شما درد نکنه. خوب شد گفتید چون من اپ رو ندارم و اعلان برام نمیاد. میخونم حتما ان شاء الله🙏🏻
1
1404/1/5
بنده خوندم و پاسخ دادم اما حس میکنم بخش پیامهای بهخوان باگ خورده چون پیامای خودمو نمیبینم... اگر براتون قابل دسترسی نیست عذر میخوام. ان شاء الله بعدتر مجددا مینویسم خدمتتون.
1
نظرات