بریدههای کتاب زهرا بهمنی نیا زهرا بهمنی نیا 1403/11/18 سووشون سیمین دانشور 4.1 185 صفحۀ 14 بعضی آدمها عین یک گل نایاب هستند، دیگران به وجوهشان حسد میبرند. خیال میکنند این گل تمام نیروی زمین را میگیرد. تمام درخشش آفتاب و تری هوا را میبلعد و جا را برای آنها تنگ کرده، برای آنها آفتاب و اکسیژن باقی نگذاشته. به او حسد میبرند و دلشان میخواهد وجود نداشته باشد. یا عین ما باش یا اصلاً نباش. 0 0 زهرا بهمنی نیا 1403/11/11 قاب سراب نشان و بیداری خواب نشان: نقش تلویزیون در تربیت فرزند محسن عباسی ولدی 4.6 9 صفحۀ 44 عقل، ابزار اندیشیدن و اندیشیدن ،مقدمه تصمیم گرفتن و تصمیم گرفتن، مقدمه عمل کردن است. عمل و اندیشه نیز در کنار هم شخصیت انسان را میسازد. 0 2 زهرا بهمنی نیا 1403/11/11 قاب سراب نشان و بیداری خواب نشان: نقش تلویزیون در تربیت فرزند محسن عباسی ولدی 4.6 9 صفحۀ 47 دل در همان جایی توقف میکند که چشم، نشانش میدهد. 0 1 زهرا بهمنی نیا 1403/11/7 بازی های عسلی و عسل های بدلی: نقش بازی در تربیت فرزند محسن عباسی ولدی 4.6 3 صفحۀ 156 اگر بچه ها شکست را در بازیهای رقابتی بچشند، آماده شکست در سنین بالاتر هم میشوند. 0 5 زهرا بهمنی نیا 1403/9/23 روزهای فاطمه (ع): شرحی بر خطبه ی فدک حضرت زهرا (س) علی صفایی حائری 4.4 19 صفحۀ 76 خشونت آنجایی است که تو به آدمها فرصت ندهی تا بشنوند و انتخاب کنند، جایی است که آنها را بیدار و روشن و آگاه نساخته باشی و جایی است که آنها را به جایگاه امنشان نرسانده باشی و اقدام کرده باشی و درگیر شده باشی. 0 4 زهرا بهمنی نیا 1403/9/20 پاییز آمد؛ خاطرات فخرالسادات موسوی همسر شهید احمد یوسفی گلستان جعفریان 0.0 84 صفحۀ 100 از دست دادن نزدیک ترین کسان و دوستان و آشنایان ناخودآگاه ما را درگیر غم و دلتنگی آنها میکرد و اگر به این حال آگاه نمی شدیم، از بزرگترین نعمتهای زندگی مان لذت نمی بردیم. 0 8 زهرا بهمنی نیا 1403/9/20 پاییز آمد؛ خاطرات فخرالسادات موسوی همسر شهید احمد یوسفی گلستان جعفریان 0.0 84 صفحۀ 47 ... حتی غذایی که میخوردم فقط به نیت سیر شدن و بالا بردن توان جسمی ام نبود، بلکه فکر میکردم غذا خوردن باید به من نیرو بدهد برای رشد تفکر و اعتقاداتم و انسان بهتر بودن 0 11 زهرا بهمنی نیا 1403/9/18 ماهیت و کارکردهای تفکر نقادانه و خلاقانه لیندا الدر 3.0 4 صفحۀ 24 وقتی ذهن به اندیشیدن بیهدف مشغول است، توان و نیروی محرک آن پایین است گرایش به سکون دارد و ثمره با ارزشی ندارد. 0 2 زهرا بهمنی نیا 1403/9/7 آموزش ستمدیدگان پائولو فریره 3.0 1 صفحۀ 145 آدمیان موجوداتی هستند که بی اعتبار با یکدیگر نمیتوانند حقیقتا انسان باشند، چون اساسا افریدگانی هستند ارتباطی. جلوگیری از ارتباط به منزله تنزل دادن آدمیان است به منزلت اشیا 0 4 زهرا بهمنی نیا 1403/9/5 آموزش ستمدیدگان پائولو فریره 3.0 1 صفحۀ 111 هر چه آدمیان رفتار فعالتری در کاوش موضوعات مربوط به خود نشان دهند، آگاهی نقادانه(سنجشگرانه) خود از واقعیت را عمیق تر میکنند. 0 2 زهرا بهمنی نیا 1403/9/4 آموزش ستمدیدگان پائولو فریره 3.0 1 صفحۀ 95 نقش ما این نیست که با مردم دربارهی بینمان از جهان صحبت کنیم، یا برای تحمیل این بینش بر آنان بکوشیم، بلکه این است که با مردم دربارهی بینشهای آنان و خودمان گفت و گو کنیم 0 2 زهرا بهمنی نیا 1403/9/2 آموزش ستمدیدگان پائولو فریره 3.0 1 صفحۀ 83 آدمیان در خاموشی( نبود تفکر ژرف) ساخته نمیشوند، بلکه در کلمه، در کار و در عمل اندیشه به وجود میآید 0 2 زهرا بهمنی نیا 1403/9/2 آموزش ستمدیدگان پائولو فریره 3.0 1 صفحۀ 59 آموزش باید با از میان بردن تضاد معلم و شاگردی، و آشتی دادن دو قطب تضاد، آغاز گردد، به طوری که هر دو در آن واحد هم آموزش دهنده باشند و هم آموزش گیرنده 0 2 زهرا بهمنی نیا 1403/9/2 آموزش ستمدیدگان پائولو فریره 3.0 1 صفحۀ 17 جوانمردی دقیقا عبارت است از نبرد برای نابود کردن عللی که نیکوکاری دروغین را میپرورند. 0 1 زهرا بهمنی نیا 1403/9/2 آموزش ستمدیدگان پائولو فریره 3.0 1 صفحۀ 26 واقعیت عینی اجتماعی به صورت تصادفی به وجود نیامده است بلکه حاصل کار آدمی است، به تصادف هم دگرگون نمیشود. 0 1 زهرا بهمنی نیا 1403/6/17 قاف: بازخوانی زندگی آخرین پیامبر از سه متن کهن فارسی یاسین حجازی 4.6 45 صفحۀ 109 ابلیس گفت: شما چگونه بر ایشان قادر باشید؟ عفریتان گفتند: ما عالمان را از راه علم درآییم و جاهلان را از روی جهل و دنیاداران را از روی دنیا و زاهدان را از راه زهد و آن که ریا کند از جهت ریا. 0 2 زهرا بهمنی نیا 1403/6/15 مهارت معلمی محسن قرائتی 4.1 0 صفحۀ 283 برخی مانند ورامین میباشند؛ اگر «واو» نباشد، «رامین» می شود که اسم فرد است؛ اگر «راء» نباشد «امین» میشود که وصف است و باز معنا دارد؛ اگر «الف» حذف گردد، «مین» می شود که وسیله جنگی است اگر «میم» حذف شود «ین میشود که واحد پول است و اگر یاء» حذف شود، «ن» (نون) میشود که اسم خوردنی است هیچ حذفی ورامین» را از کار نمی اندازد. معلم خوب نیز در همه شرایط از کار نمی افتد. 0 5 زهرا بهمنی نیا 1403/6/15 مهارت معلمی محسن قرائتی 4.1 0 صفحۀ 233 باید برای افراد ویژه برنامهی ویژه داشت؛ همانگونه که در بیمارستان، پزشک برای هر بیماری غذای خاصی را توصیه میکند. 0 2 زهرا بهمنی نیا 1403/6/11 مهارت معلمی محسن قرائتی 4.1 0 صفحۀ 93 تدریس و تربیتی موفق است که نیاز فرد و جامعه را حل کند و خیر و برکات بیشتری داشته باشد. باید آموختههای فرد، قابل انتقال به دیگران و کمکهای امدادی او در دسترس باشد. 0 1 زهرا بهمنی نیا 1403/6/9 مهارت معلمی محسن قرائتی 4.1 0 صفحۀ 22 کار معلم، زدودن غبار غفلت و بیدار کردن انسان خوابیدهای است که از گوهر عمر و زندگانیاش غافل است. 0 2
بریدههای کتاب زهرا بهمنی نیا زهرا بهمنی نیا 1403/11/18 سووشون سیمین دانشور 4.1 185 صفحۀ 14 بعضی آدمها عین یک گل نایاب هستند، دیگران به وجوهشان حسد میبرند. خیال میکنند این گل تمام نیروی زمین را میگیرد. تمام درخشش آفتاب و تری هوا را میبلعد و جا را برای آنها تنگ کرده، برای آنها آفتاب و اکسیژن باقی نگذاشته. به او حسد میبرند و دلشان میخواهد وجود نداشته باشد. یا عین ما باش یا اصلاً نباش. 0 0 زهرا بهمنی نیا 1403/11/11 قاب سراب نشان و بیداری خواب نشان: نقش تلویزیون در تربیت فرزند محسن عباسی ولدی 4.6 9 صفحۀ 44 عقل، ابزار اندیشیدن و اندیشیدن ،مقدمه تصمیم گرفتن و تصمیم گرفتن، مقدمه عمل کردن است. عمل و اندیشه نیز در کنار هم شخصیت انسان را میسازد. 0 2 زهرا بهمنی نیا 1403/11/11 قاب سراب نشان و بیداری خواب نشان: نقش تلویزیون در تربیت فرزند محسن عباسی ولدی 4.6 9 صفحۀ 47 دل در همان جایی توقف میکند که چشم، نشانش میدهد. 0 1 زهرا بهمنی نیا 1403/11/7 بازی های عسلی و عسل های بدلی: نقش بازی در تربیت فرزند محسن عباسی ولدی 4.6 3 صفحۀ 156 اگر بچه ها شکست را در بازیهای رقابتی بچشند، آماده شکست در سنین بالاتر هم میشوند. 0 5 زهرا بهمنی نیا 1403/9/23 روزهای فاطمه (ع): شرحی بر خطبه ی فدک حضرت زهرا (س) علی صفایی حائری 4.4 19 صفحۀ 76 خشونت آنجایی است که تو به آدمها فرصت ندهی تا بشنوند و انتخاب کنند، جایی است که آنها را بیدار و روشن و آگاه نساخته باشی و جایی است که آنها را به جایگاه امنشان نرسانده باشی و اقدام کرده باشی و درگیر شده باشی. 0 4 زهرا بهمنی نیا 1403/9/20 پاییز آمد؛ خاطرات فخرالسادات موسوی همسر شهید احمد یوسفی گلستان جعفریان 0.0 84 صفحۀ 100 از دست دادن نزدیک ترین کسان و دوستان و آشنایان ناخودآگاه ما را درگیر غم و دلتنگی آنها میکرد و اگر به این حال آگاه نمی شدیم، از بزرگترین نعمتهای زندگی مان لذت نمی بردیم. 0 8 زهرا بهمنی نیا 1403/9/20 پاییز آمد؛ خاطرات فخرالسادات موسوی همسر شهید احمد یوسفی گلستان جعفریان 0.0 84 صفحۀ 47 ... حتی غذایی که میخوردم فقط به نیت سیر شدن و بالا بردن توان جسمی ام نبود، بلکه فکر میکردم غذا خوردن باید به من نیرو بدهد برای رشد تفکر و اعتقاداتم و انسان بهتر بودن 0 11 زهرا بهمنی نیا 1403/9/18 ماهیت و کارکردهای تفکر نقادانه و خلاقانه لیندا الدر 3.0 4 صفحۀ 24 وقتی ذهن به اندیشیدن بیهدف مشغول است، توان و نیروی محرک آن پایین است گرایش به سکون دارد و ثمره با ارزشی ندارد. 0 2 زهرا بهمنی نیا 1403/9/7 آموزش ستمدیدگان پائولو فریره 3.0 1 صفحۀ 145 آدمیان موجوداتی هستند که بی اعتبار با یکدیگر نمیتوانند حقیقتا انسان باشند، چون اساسا افریدگانی هستند ارتباطی. جلوگیری از ارتباط به منزله تنزل دادن آدمیان است به منزلت اشیا 0 4 زهرا بهمنی نیا 1403/9/5 آموزش ستمدیدگان پائولو فریره 3.0 1 صفحۀ 111 هر چه آدمیان رفتار فعالتری در کاوش موضوعات مربوط به خود نشان دهند، آگاهی نقادانه(سنجشگرانه) خود از واقعیت را عمیق تر میکنند. 0 2 زهرا بهمنی نیا 1403/9/4 آموزش ستمدیدگان پائولو فریره 3.0 1 صفحۀ 95 نقش ما این نیست که با مردم دربارهی بینمان از جهان صحبت کنیم، یا برای تحمیل این بینش بر آنان بکوشیم، بلکه این است که با مردم دربارهی بینشهای آنان و خودمان گفت و گو کنیم 0 2 زهرا بهمنی نیا 1403/9/2 آموزش ستمدیدگان پائولو فریره 3.0 1 صفحۀ 83 آدمیان در خاموشی( نبود تفکر ژرف) ساخته نمیشوند، بلکه در کلمه، در کار و در عمل اندیشه به وجود میآید 0 2 زهرا بهمنی نیا 1403/9/2 آموزش ستمدیدگان پائولو فریره 3.0 1 صفحۀ 59 آموزش باید با از میان بردن تضاد معلم و شاگردی، و آشتی دادن دو قطب تضاد، آغاز گردد، به طوری که هر دو در آن واحد هم آموزش دهنده باشند و هم آموزش گیرنده 0 2 زهرا بهمنی نیا 1403/9/2 آموزش ستمدیدگان پائولو فریره 3.0 1 صفحۀ 17 جوانمردی دقیقا عبارت است از نبرد برای نابود کردن عللی که نیکوکاری دروغین را میپرورند. 0 1 زهرا بهمنی نیا 1403/9/2 آموزش ستمدیدگان پائولو فریره 3.0 1 صفحۀ 26 واقعیت عینی اجتماعی به صورت تصادفی به وجود نیامده است بلکه حاصل کار آدمی است، به تصادف هم دگرگون نمیشود. 0 1 زهرا بهمنی نیا 1403/6/17 قاف: بازخوانی زندگی آخرین پیامبر از سه متن کهن فارسی یاسین حجازی 4.6 45 صفحۀ 109 ابلیس گفت: شما چگونه بر ایشان قادر باشید؟ عفریتان گفتند: ما عالمان را از راه علم درآییم و جاهلان را از روی جهل و دنیاداران را از روی دنیا و زاهدان را از راه زهد و آن که ریا کند از جهت ریا. 0 2 زهرا بهمنی نیا 1403/6/15 مهارت معلمی محسن قرائتی 4.1 0 صفحۀ 283 برخی مانند ورامین میباشند؛ اگر «واو» نباشد، «رامین» می شود که اسم فرد است؛ اگر «راء» نباشد «امین» میشود که وصف است و باز معنا دارد؛ اگر «الف» حذف گردد، «مین» می شود که وسیله جنگی است اگر «میم» حذف شود «ین میشود که واحد پول است و اگر یاء» حذف شود، «ن» (نون) میشود که اسم خوردنی است هیچ حذفی ورامین» را از کار نمی اندازد. معلم خوب نیز در همه شرایط از کار نمی افتد. 0 5 زهرا بهمنی نیا 1403/6/15 مهارت معلمی محسن قرائتی 4.1 0 صفحۀ 233 باید برای افراد ویژه برنامهی ویژه داشت؛ همانگونه که در بیمارستان، پزشک برای هر بیماری غذای خاصی را توصیه میکند. 0 2 زهرا بهمنی نیا 1403/6/11 مهارت معلمی محسن قرائتی 4.1 0 صفحۀ 93 تدریس و تربیتی موفق است که نیاز فرد و جامعه را حل کند و خیر و برکات بیشتری داشته باشد. باید آموختههای فرد، قابل انتقال به دیگران و کمکهای امدادی او در دسترس باشد. 0 1 زهرا بهمنی نیا 1403/6/9 مهارت معلمی محسن قرائتی 4.1 0 صفحۀ 22 کار معلم، زدودن غبار غفلت و بیدار کردن انسان خوابیدهای است که از گوهر عمر و زندگانیاش غافل است. 0 2