بریدههای کتاب فاطمه حجتی فاطمه حجتی 1403/9/26 حماسه حسینی مرتضی مطهری 4.4 30 صفحۀ 27 مرد بزرگ، روحش صاحب حماسه است، خواه برای خودش کار کرده باشد یا برای یک ملت و یا برای بشریت و انسانیت کار کرده باشد و یا حتی بالاتر از انسانیت فکر کند و خودش را خدمتگزار هدفهای کلی خلقت بداند، که اسم آن را «رضای خدا» میگذارد، بدین معنی که خداوند این خلقت را آفریده و برای آن یک مسیر و هدف کلی قرار داده است؛ این راه، راه رضای خداست. استاد مطهری، حماسه حسینی، ج 1، ص27 0 2 فاطمه حجتی 1403/9/26 عملیات احیا محمد حکم آبادی 4.6 49 صفحۀ 134 همیشه میگویم: مدیر اگر بدود، بچهها پشت سرش میآیند. اگر بایستد، نیروهای پشت سرش مینشینند. اگر یک قدم برگردد، آنها فرار میکنند. برای همین سعی میکنم بیشتر از اینکه بگویم "برین و فلان کنین"، بگویم "این کار رو با هم انجام میدیم" و سعی کردم مسئولیتها را نسبت به هم متعهد کنم. 0 1 فاطمه حجتی 1403/9/26 حماسه حسینی مرتضی مطهری 4.4 30 صفحۀ 22 در رثای قهرمان بگریید برای اینکه احساسات قهرمانی پیدا کنید، برای اینکه پرتوی از روح قهرمان در روح شما پیدا شود و شما هم تا اندازهای نسبت به حق و حقیقت غیرت پیدا کنید، شما هم عدالتخواه بشوید، شما هم با ظلم و ظالم نبرد کنید، شما هم آزادیخواه باشید، برای آزادی احترام قائل باشید، شما هم سرتان بشود که عزت نفس یعنی چه، شرف و انسانیت یعنی چه، کرامت یعنی چه استاد مطهری، حماسه حسینی، ج 1، ص22 0 4 فاطمه حجتی 1403/9/22 حماسه حسینی مرتضی مطهری 4.4 30 صفحۀ 20 چرا باید حادثه کربلا را همیشه از نظر صفحه سیاهش مطالعه کنیم و چرا باید همیشه جنایتهای کربلا گفته شود؟ چرا همیشه باید حسین بن علی از آن جنبهای که مورد جنایت جانیان است مورد مطالعه ما قرار بگیرد؟ چرا شعارهایی که به نام حسین بن علی میدهیم و مینویسیم، از صفحه تاریک عاشورا گرفته شود؟ چرا ما صفحه نورانی این داستان را کمتر مطالعه میکنیم، درحالی که جنبه حماسی این داستان صد برابر بر جنبه جنایی آن میچربد و نورانیت این حادثه بر تاریکی آن خیلی میچربد. پس باید اعتراف کنیم که یکی از جانیهای بر حسین بن علی ما هستیم که از این تاریخچه فقط یک صفحهاش را میخوانیم و صفحه دیگرش را نمیخوانیم. جانیهای بر امام حسین آنهایی هستند که این تاریخچه را از نظر هدف منحرف کرده و میکنند. استاد مطهری، حماسه حسینی، ج 1، ص20 0 2 فاطمه حجتی 1403/9/22 حماسه حسینی مرتضی مطهری 4.4 30 صفحۀ 16 سرگذشتها و حادثهها و تاریخچهها هم اقسامی دارند. حادثههایی داریم غنایی، حادثههایی داریم اندرزی، حادثههایی داریم رثایی و حادثههایی داریم حماسی. یک سرگذشت تمامش فقط غناست، بوی غنا میدهد، عشق است. مجلات را شاید کم و بیش میخوانید؛ در اینها، چه حکایت واقعی، چه افسانه، چه مخلوطی از واقعیت و افسانه، همه داستان غنایی است. حالا این همه داستان غنایی به گوش این ملت برود چه از آب در میآید، من نمیدانم . . استاد مطهری، حماسه حسینی، ج 1، ص16 پن: این مطلب درمورد مجلات قبل از انقلابه؛ ولی انگار استاد نشستهن پای فیلم و سریالهای امروز و سالهای اخیر، و در واکنش به اینها بیانش کردهن(((: -حرفهای بدون تاریخ انقضا 0 1 فاطمه حجتی 1403/9/16 فرهنگ پیرو، فرهنگ پیشرو محمدتقی جعفری تبریزی 5.0 0 صفحۀ 39 ...آنها احساس کردند که حس خودخواهی خود را اشباع میکنند؛ ولی خود این احساس هم یکی از خطاهای فاحش آنان بود؛ که خیال کردند حس خودخواهی قابل اشباع است؛ و نمیدانستند خودخواهی آتشی است که فقط پس از سوزاندن خود، خاموش میشود. گرچه میلیونها انسان را سوزانده باشد... 0 0
بریدههای کتاب فاطمه حجتی فاطمه حجتی 1403/9/26 حماسه حسینی مرتضی مطهری 4.4 30 صفحۀ 27 مرد بزرگ، روحش صاحب حماسه است، خواه برای خودش کار کرده باشد یا برای یک ملت و یا برای بشریت و انسانیت کار کرده باشد و یا حتی بالاتر از انسانیت فکر کند و خودش را خدمتگزار هدفهای کلی خلقت بداند، که اسم آن را «رضای خدا» میگذارد، بدین معنی که خداوند این خلقت را آفریده و برای آن یک مسیر و هدف کلی قرار داده است؛ این راه، راه رضای خداست. استاد مطهری، حماسه حسینی، ج 1، ص27 0 2 فاطمه حجتی 1403/9/26 عملیات احیا محمد حکم آبادی 4.6 49 صفحۀ 134 همیشه میگویم: مدیر اگر بدود، بچهها پشت سرش میآیند. اگر بایستد، نیروهای پشت سرش مینشینند. اگر یک قدم برگردد، آنها فرار میکنند. برای همین سعی میکنم بیشتر از اینکه بگویم "برین و فلان کنین"، بگویم "این کار رو با هم انجام میدیم" و سعی کردم مسئولیتها را نسبت به هم متعهد کنم. 0 1 فاطمه حجتی 1403/9/26 حماسه حسینی مرتضی مطهری 4.4 30 صفحۀ 22 در رثای قهرمان بگریید برای اینکه احساسات قهرمانی پیدا کنید، برای اینکه پرتوی از روح قهرمان در روح شما پیدا شود و شما هم تا اندازهای نسبت به حق و حقیقت غیرت پیدا کنید، شما هم عدالتخواه بشوید، شما هم با ظلم و ظالم نبرد کنید، شما هم آزادیخواه باشید، برای آزادی احترام قائل باشید، شما هم سرتان بشود که عزت نفس یعنی چه، شرف و انسانیت یعنی چه، کرامت یعنی چه استاد مطهری، حماسه حسینی، ج 1، ص22 0 4 فاطمه حجتی 1403/9/22 حماسه حسینی مرتضی مطهری 4.4 30 صفحۀ 20 چرا باید حادثه کربلا را همیشه از نظر صفحه سیاهش مطالعه کنیم و چرا باید همیشه جنایتهای کربلا گفته شود؟ چرا همیشه باید حسین بن علی از آن جنبهای که مورد جنایت جانیان است مورد مطالعه ما قرار بگیرد؟ چرا شعارهایی که به نام حسین بن علی میدهیم و مینویسیم، از صفحه تاریک عاشورا گرفته شود؟ چرا ما صفحه نورانی این داستان را کمتر مطالعه میکنیم، درحالی که جنبه حماسی این داستان صد برابر بر جنبه جنایی آن میچربد و نورانیت این حادثه بر تاریکی آن خیلی میچربد. پس باید اعتراف کنیم که یکی از جانیهای بر حسین بن علی ما هستیم که از این تاریخچه فقط یک صفحهاش را میخوانیم و صفحه دیگرش را نمیخوانیم. جانیهای بر امام حسین آنهایی هستند که این تاریخچه را از نظر هدف منحرف کرده و میکنند. استاد مطهری، حماسه حسینی، ج 1، ص20 0 2 فاطمه حجتی 1403/9/22 حماسه حسینی مرتضی مطهری 4.4 30 صفحۀ 16 سرگذشتها و حادثهها و تاریخچهها هم اقسامی دارند. حادثههایی داریم غنایی، حادثههایی داریم اندرزی، حادثههایی داریم رثایی و حادثههایی داریم حماسی. یک سرگذشت تمامش فقط غناست، بوی غنا میدهد، عشق است. مجلات را شاید کم و بیش میخوانید؛ در اینها، چه حکایت واقعی، چه افسانه، چه مخلوطی از واقعیت و افسانه، همه داستان غنایی است. حالا این همه داستان غنایی به گوش این ملت برود چه از آب در میآید، من نمیدانم . . استاد مطهری، حماسه حسینی، ج 1، ص16 پن: این مطلب درمورد مجلات قبل از انقلابه؛ ولی انگار استاد نشستهن پای فیلم و سریالهای امروز و سالهای اخیر، و در واکنش به اینها بیانش کردهن(((: -حرفهای بدون تاریخ انقضا 0 1 فاطمه حجتی 1403/9/16 فرهنگ پیرو، فرهنگ پیشرو محمدتقی جعفری تبریزی 5.0 0 صفحۀ 39 ...آنها احساس کردند که حس خودخواهی خود را اشباع میکنند؛ ولی خود این احساس هم یکی از خطاهای فاحش آنان بود؛ که خیال کردند حس خودخواهی قابل اشباع است؛ و نمیدانستند خودخواهی آتشی است که فقط پس از سوزاندن خود، خاموش میشود. گرچه میلیونها انسان را سوزانده باشد... 0 0