بریدههای کتاب معصومه صدیقی معصومه صدیقی 3 روز پیش تو می آیی علی صفایی حائری 4.0 5 صفحۀ 61 آدمى به اندازهاى كه توسعه پيدا مىكند دنيا برايش تنگ مىشود 0 2 معصومه صدیقی 3 روز پیش تو می آیی علی صفایی حائری 4.0 5 صفحۀ 60 اينها براى هفتاد سال برنامه ريزى كردهاند، در حالى كه آدمى بيش از هفتاد سال است 0 1 معصومه صدیقی 3 روز پیش تو می آیی علی صفایی حائری 4.0 5 صفحۀ 57 يك موقع يقين دارم كه اين جا آب هست، يقين دارم خدا هست، يقين دارم بهشت هست، ولى اين يقين در من اثرى نمىگذارد، تنها يقين دارم. اما يك موقع يقين كه هيچ، حتى احتمال مىدهم اينجا آب باشد، ولى تشنه هستم، عطش دارم. آنچه حتى احتمالات را بر انسان تأثيرگذار مىكند، درك افتقار و احتياج است، نياز است، اضطرار است. آدمى به اندازۀ افتقار و اضطرارش، به احتمالاتش ارزش مىدهد و به دنبال آن حركت مىكند. حتى ده كيلومتر به دنبال آبى مىروم كه احتمال مىدهم هست؛ يعنى يقين هم ندارم. 0 1 معصومه صدیقی 6 روز پیش تو می آیی علی صفایی حائری 4.0 5 صفحۀ 46 آنها كه با حسين نماندند و آنها كه در خون او پنجه رنگين كردند، بدون احساس و عشق نبودند، ولى كفر و چشم پوشى و يا غفلت و سرگرمى چه كارها كه نكرد 1 16 معصومه صدیقی 6 روز پیش تو می آیی علی صفایی حائری 4.0 5 صفحۀ 39 اى عزيز دل من! اى عزيز فاطمه! مىبينى كه از كجا تا به كجا آمدهام و با شهادت و تجربه و عبرت و حضور دلم، به غيبت تو ايمان آوردهام و يافتهام كه تو ضرورت ناگزير و بايدِ محتومِ اين منِ تاريخى و اين تجربههاى ديوار و بنبست و آزادى و عدالت و عرفان و شكوفايى و پوچىهاى چند لايه و عميق و گسترده هستى. 0 2 معصومه صدیقی 1404/5/27 بشنو از نی: مروری بر دعای ابوحمزه ثمالی علی صفایی حائری 4.4 20 صفحۀ 84 آنها كه آن جريان را نداشتهاند و به اين مرحله از وسعت وجودى و به اين آزادى از محدودهها نرسيدهاند، بر فرض از خلقها و تودهها حرف بزنند دروغ مىگويند. بر فرض از زنها و مردها از بردهها و آزادها از هموطنها و بىوطنها از كودك و از بزرگسال حرف بزنند حرفهايشان دروغ است. آنها كه از خدا عدول كردهاند و از اين نور گذشتهاند، ديگر ارزش ثابتى نخواهند داشت و جز خود محورى، تكيهگاهى نخواهند داشت. با اين خود خواهى سخن از انسان دوستى و حقوق انسانها بيش از يك دروغ و فريب نيست. 0 3 معصومه صدیقی 1404/5/27 بشنو از نی: مروری بر دعای ابوحمزه ثمالی علی صفایی حائری 4.4 20 صفحۀ 122 ما ضرورتى ندارد كه در خودمان چيزى بيافرينيم، بلكه كافى است آنچه را كه داريم جهت بدهيم و رهبرى كنيم. 0 5 معصومه صدیقی 1404/5/27 بشنو از نی: مروری بر دعای ابوحمزه ثمالی علی صفایی حائری 4.4 20 صفحۀ 125 دشمنى كه اطلاعات ندارد و در تو ديدگاه ندارد، نمىتواند با تو بجنگد و اگر شروع كرد ناچار ضربهپذير خواهد شد 0 4 معصومه صدیقی 1404/5/27 بشنو از نی: مروری بر دعای ابوحمزه ثمالی علی صفایی حائری 4.4 20 صفحۀ 132 آنها كه نيازها و رابطهها را نشناختهاند به عقل نياز ندارند تا چه رسد به وحى. 0 1 معصومه صدیقی 1404/5/27 بشنو از نی: مروری بر دعای ابوحمزه ثمالی علی صفایی حائری 4.4 20 صفحۀ 134 آنچه در راه خرج نشود، در خاك دفن خواهد شد. 0 4 معصومه صدیقی 1404/5/27 بشنو از نی: مروری بر دعای ابوحمزه ثمالی علی صفایی حائری 4.4 20 صفحۀ 134 دلى كه سخت شد ديگر رويشى ندارد و زمينى كه شخم نخورد ناچار سخت مىشود. قساوتها از كوچك شمردنها مايه مىگيرد، اما اگر بدانيم كه ميكروبها در كوچكىشان كارهاى بزرگى انجام مىدهند، حتماً آنها را بزرگ مىكنيم و از آنها سطحى نمىگذريم. 0 1 معصومه صدیقی 1404/5/11 بشنو از نی: مروری بر دعای ابوحمزه ثمالی علی صفایی حائری 4.4 20 صفحۀ 122 ما ضرورتى ندارد كه در خودمان چيزى بيافرينيم، بلكه كافى است آنچه را كه داريم جهت بدهيم و رهبرى كنيم. 0 12 معصومه صدیقی 1404/5/11 تعلیم و تربیت در اسلام مرتضی مطهری 4.4 22 صفحۀ 46 نقش ترس این نیست که عامل رشددهنده باشد. ولی یک بحث دیگر این است که آیا عامل ترس جزء عواملی است که باید برای تربیت کودک یا تربیت اجتماع از آن استفاده کرد یا نه؟ جواب این است: بله، ولی نه برای رشد دادن و پرورش استعدادها بلکه برای بازداشتن روح کودک یا روح بزرگسال در اجتماع از برخی طغیانها. 0 8 معصومه صدیقی 1404/5/11 تو می آیی علی صفایی حائری 4.0 5 صفحۀ 12 انتظار نه احتراز، نه اعتراض، كه آمادگى و سازندگى و تقدير و تدبير و تربيت و تشكّل جديد را در دامان خويش دارد. 0 11 معصومه صدیقی 1404/5/6 تعلیم و تربیت در اسلام مرتضی مطهری 4.4 22 صفحۀ 37 اگر اکثر مردم زمین را پیروی کنی، تو را از راه حق منحرف میکنند. دلیلش این است که اکثر مردم پیرو گمان و تخمیناند نه پیرو عقل و علم و یقین 0 9 معصومه صدیقی 1404/5/6 تعلیم و تربیت در اسلام مرتضی مطهری 4.4 22 صفحۀ 35 مسئله دیگر این است که عقل و علم باید با یکدیگر توأم باشد، و این نکته بسیار خوبی است. اگر انسان تفکر کند ولی اطلاعاتش ضعیف باشد، مثل کارخانهای است که ماده خام ندارد یا ماده خامش کم است؛ قهراً نمیتواند کار بکند یا محصولش کم خواهد بود. 0 4 معصومه صدیقی 1404/5/6 تعلیم و تربیت در اسلام مرتضی مطهری 4.4 22 صفحۀ 31 عقل آن وقت برای انسان عقل است که به شکل غربال در بیاید؛ یعنی هرچه را که وارد میشود سبک سنگین کند، غربال کند، آنهایی را که به درد نمیخورد دور بریزد و به دردخورها را نگاه دارد. 0 4 معصومه صدیقی 1404/5/5 کتابخانه ی نیمه شب مت هیگ 4.0 521 صفحۀ 90 0 0 معصومه صدیقی 1404/5/5 کتابخانه ی نیمه شب مت هیگ 4.0 521 صفحۀ 76 اگر قصد دارین چیزی باشین که نیستین، همیشه شکست خواهید خورد. خودتون باشین. سعی کنین، مانند خودتون نگاه، رفتار و فکر کنین. واقعی ترین کپی خودتون باشین. 0 1 معصومه صدیقی 1404/5/5 کتابخانه ی نیمه شب مت هیگ 4.0 521 صفحۀ 71 هرگز اهمیت زیادِ چیزهای کوچیک رو دست کم نگیر. باید همیشه این رو به خاطر داشته باشی. 0 2
بریدههای کتاب معصومه صدیقی معصومه صدیقی 3 روز پیش تو می آیی علی صفایی حائری 4.0 5 صفحۀ 61 آدمى به اندازهاى كه توسعه پيدا مىكند دنيا برايش تنگ مىشود 0 2 معصومه صدیقی 3 روز پیش تو می آیی علی صفایی حائری 4.0 5 صفحۀ 60 اينها براى هفتاد سال برنامه ريزى كردهاند، در حالى كه آدمى بيش از هفتاد سال است 0 1 معصومه صدیقی 3 روز پیش تو می آیی علی صفایی حائری 4.0 5 صفحۀ 57 يك موقع يقين دارم كه اين جا آب هست، يقين دارم خدا هست، يقين دارم بهشت هست، ولى اين يقين در من اثرى نمىگذارد، تنها يقين دارم. اما يك موقع يقين كه هيچ، حتى احتمال مىدهم اينجا آب باشد، ولى تشنه هستم، عطش دارم. آنچه حتى احتمالات را بر انسان تأثيرگذار مىكند، درك افتقار و احتياج است، نياز است، اضطرار است. آدمى به اندازۀ افتقار و اضطرارش، به احتمالاتش ارزش مىدهد و به دنبال آن حركت مىكند. حتى ده كيلومتر به دنبال آبى مىروم كه احتمال مىدهم هست؛ يعنى يقين هم ندارم. 0 1 معصومه صدیقی 6 روز پیش تو می آیی علی صفایی حائری 4.0 5 صفحۀ 46 آنها كه با حسين نماندند و آنها كه در خون او پنجه رنگين كردند، بدون احساس و عشق نبودند، ولى كفر و چشم پوشى و يا غفلت و سرگرمى چه كارها كه نكرد 1 16 معصومه صدیقی 6 روز پیش تو می آیی علی صفایی حائری 4.0 5 صفحۀ 39 اى عزيز دل من! اى عزيز فاطمه! مىبينى كه از كجا تا به كجا آمدهام و با شهادت و تجربه و عبرت و حضور دلم، به غيبت تو ايمان آوردهام و يافتهام كه تو ضرورت ناگزير و بايدِ محتومِ اين منِ تاريخى و اين تجربههاى ديوار و بنبست و آزادى و عدالت و عرفان و شكوفايى و پوچىهاى چند لايه و عميق و گسترده هستى. 0 2 معصومه صدیقی 1404/5/27 بشنو از نی: مروری بر دعای ابوحمزه ثمالی علی صفایی حائری 4.4 20 صفحۀ 84 آنها كه آن جريان را نداشتهاند و به اين مرحله از وسعت وجودى و به اين آزادى از محدودهها نرسيدهاند، بر فرض از خلقها و تودهها حرف بزنند دروغ مىگويند. بر فرض از زنها و مردها از بردهها و آزادها از هموطنها و بىوطنها از كودك و از بزرگسال حرف بزنند حرفهايشان دروغ است. آنها كه از خدا عدول كردهاند و از اين نور گذشتهاند، ديگر ارزش ثابتى نخواهند داشت و جز خود محورى، تكيهگاهى نخواهند داشت. با اين خود خواهى سخن از انسان دوستى و حقوق انسانها بيش از يك دروغ و فريب نيست. 0 3 معصومه صدیقی 1404/5/27 بشنو از نی: مروری بر دعای ابوحمزه ثمالی علی صفایی حائری 4.4 20 صفحۀ 122 ما ضرورتى ندارد كه در خودمان چيزى بيافرينيم، بلكه كافى است آنچه را كه داريم جهت بدهيم و رهبرى كنيم. 0 5 معصومه صدیقی 1404/5/27 بشنو از نی: مروری بر دعای ابوحمزه ثمالی علی صفایی حائری 4.4 20 صفحۀ 125 دشمنى كه اطلاعات ندارد و در تو ديدگاه ندارد، نمىتواند با تو بجنگد و اگر شروع كرد ناچار ضربهپذير خواهد شد 0 4 معصومه صدیقی 1404/5/27 بشنو از نی: مروری بر دعای ابوحمزه ثمالی علی صفایی حائری 4.4 20 صفحۀ 132 آنها كه نيازها و رابطهها را نشناختهاند به عقل نياز ندارند تا چه رسد به وحى. 0 1 معصومه صدیقی 1404/5/27 بشنو از نی: مروری بر دعای ابوحمزه ثمالی علی صفایی حائری 4.4 20 صفحۀ 134 آنچه در راه خرج نشود، در خاك دفن خواهد شد. 0 4 معصومه صدیقی 1404/5/27 بشنو از نی: مروری بر دعای ابوحمزه ثمالی علی صفایی حائری 4.4 20 صفحۀ 134 دلى كه سخت شد ديگر رويشى ندارد و زمينى كه شخم نخورد ناچار سخت مىشود. قساوتها از كوچك شمردنها مايه مىگيرد، اما اگر بدانيم كه ميكروبها در كوچكىشان كارهاى بزرگى انجام مىدهند، حتماً آنها را بزرگ مىكنيم و از آنها سطحى نمىگذريم. 0 1 معصومه صدیقی 1404/5/11 بشنو از نی: مروری بر دعای ابوحمزه ثمالی علی صفایی حائری 4.4 20 صفحۀ 122 ما ضرورتى ندارد كه در خودمان چيزى بيافرينيم، بلكه كافى است آنچه را كه داريم جهت بدهيم و رهبرى كنيم. 0 12 معصومه صدیقی 1404/5/11 تعلیم و تربیت در اسلام مرتضی مطهری 4.4 22 صفحۀ 46 نقش ترس این نیست که عامل رشددهنده باشد. ولی یک بحث دیگر این است که آیا عامل ترس جزء عواملی است که باید برای تربیت کودک یا تربیت اجتماع از آن استفاده کرد یا نه؟ جواب این است: بله، ولی نه برای رشد دادن و پرورش استعدادها بلکه برای بازداشتن روح کودک یا روح بزرگسال در اجتماع از برخی طغیانها. 0 8 معصومه صدیقی 1404/5/11 تو می آیی علی صفایی حائری 4.0 5 صفحۀ 12 انتظار نه احتراز، نه اعتراض، كه آمادگى و سازندگى و تقدير و تدبير و تربيت و تشكّل جديد را در دامان خويش دارد. 0 11 معصومه صدیقی 1404/5/6 تعلیم و تربیت در اسلام مرتضی مطهری 4.4 22 صفحۀ 37 اگر اکثر مردم زمین را پیروی کنی، تو را از راه حق منحرف میکنند. دلیلش این است که اکثر مردم پیرو گمان و تخمیناند نه پیرو عقل و علم و یقین 0 9 معصومه صدیقی 1404/5/6 تعلیم و تربیت در اسلام مرتضی مطهری 4.4 22 صفحۀ 35 مسئله دیگر این است که عقل و علم باید با یکدیگر توأم باشد، و این نکته بسیار خوبی است. اگر انسان تفکر کند ولی اطلاعاتش ضعیف باشد، مثل کارخانهای است که ماده خام ندارد یا ماده خامش کم است؛ قهراً نمیتواند کار بکند یا محصولش کم خواهد بود. 0 4 معصومه صدیقی 1404/5/6 تعلیم و تربیت در اسلام مرتضی مطهری 4.4 22 صفحۀ 31 عقل آن وقت برای انسان عقل است که به شکل غربال در بیاید؛ یعنی هرچه را که وارد میشود سبک سنگین کند، غربال کند، آنهایی را که به درد نمیخورد دور بریزد و به دردخورها را نگاه دارد. 0 4 معصومه صدیقی 1404/5/5 کتابخانه ی نیمه شب مت هیگ 4.0 521 صفحۀ 90 0 0 معصومه صدیقی 1404/5/5 کتابخانه ی نیمه شب مت هیگ 4.0 521 صفحۀ 76 اگر قصد دارین چیزی باشین که نیستین، همیشه شکست خواهید خورد. خودتون باشین. سعی کنین، مانند خودتون نگاه، رفتار و فکر کنین. واقعی ترین کپی خودتون باشین. 0 1 معصومه صدیقی 1404/5/5 کتابخانه ی نیمه شب مت هیگ 4.0 521 صفحۀ 71 هرگز اهمیت زیادِ چیزهای کوچیک رو دست کم نگیر. باید همیشه این رو به خاطر داشته باشی. 0 2