بریده‌های کتاب sayeh marouf

sayeh marouf

sayeh marouf

20 ساعت پیش

بریدۀ کتاب

صفحۀ 76

Many students study like this: They read the textbook and their class notes. If the material is really hard, they read them again. Or they might try to memorize everything they can, like a vacuum cleaner. That's how the students with the fixed mindset studied. If they did poorly on the test, they concluded that chemistry was not their subject. After all, “I did everything possible, didn't I? Far from it. They would be shocked to find out what students with the growth mindset do. Even I find it remarkable. The students with growth mindset completely took charge of their learning and motivation. Instead of plunging into unthinking memorization of the course material, they said: “I looked for themes and underlying principles across lectures,” and “I went over mistakes until I was certain I understood them. ” They were studying to learn, not just to ace the test. «بسیاری از دانشجوها این‌گونه درس می‌خوانند: کتاب درسی و جزوه‌های کلاسی‌شان را مرور می‌کنند. اگر مطلب واقعاً سخت باشد، دوباره آن‌ها را می‌خوانند. یا شاید سعی کنند هرچه می‌توانند طوطی‌وار حفظ کنند، مثل یک جاروبرقی که همه‌چیز را می‌بلعد. این همان شیوه‌ای بود که دانشجویان با ذهنیت ثابت (fixed mindset) درس می‌خواندند. اگر در امتحان نتیجه‌ی خوبی نمی‌گرفتند، نتیجه می‌گرفتند که «شیمی رشته‌ی من نیست.» بالاخره، «من همه کار ممکن را کردم، مگر نه؟» اما اصلاً چنین نبود. آن‌ها اگر می‌فهمیدند دانشجویان با ذهنیت رشد (growth mindset) چه کارهایی می‌کنند، شگفت‌زده می‌شدند. حتی برای من هم قابل تحسین بود. دانشجویان با ذهنیت رشد کاملاً مسئولیت یادگیری و انگیزه‌ی خود را به عهده گرفته بودند. به جای اینکه بی‌فکر همه‌ی مطالب درس را حفظ کنند، می‌گفتند: «به دنبال الگوها و اصول زیربنایی در میان درس‌ها می‌گشتم» و «اشتباهاتم را آن‌قدر مرور می‌کردم تا مطمئن شوم واقعاً آن‌ها را فهمیده‌ام.» آن‌ها برای یادگیری درس می‌خواندند، نه فقط برای گرفتن نمره‌ی بالا در امتحان.»

3

sayeh marouf

sayeh marouf

1404/5/19

بریدۀ کتاب

صفحۀ 36

When we asked them, “When do you feel smart? ” so many of them talked about times they felt like a special person, someone who was different from and better than other people. Until I discovered the mindsets and how they work, I, too, thought of myself as more talented than others, maybe even more worthy than others because of my endowments. The scariest thought, which I rarely entertained, was the possibility of being ordinary. This kind of thinking led me to need constant validation. Every comment, every look was meaningful—it registered on my intelligence scorecard, my attractiveness scorecard, my likability scorecard. وقتی از آن‌ها پرسیدیم «چه زمانی احساس باهوش بودن می‌کنید؟» خیلی‌هایشان از زمان‌هایی گفتند که احساس می‌کردند فردی خاص هستند، کسی که با دیگران فرق دارد و حتی از آن‌ها بهتر است. تا وقتی که با مفهوم طرز فکرها و چگونگی کارکردشان آشنا شدم، من هم خودم را بااستعدادتر از دیگران می‌دانستم، شاید حتی به خاطر توانایی‌های ذاتی‌ام خود را شایسته‌تر از دیگران حس می‌کردم. ترسناک‌ترین فکری که به ندرت به آن راه می‌دادم، احتمال عادی بودن بود. این نوع طرز فکر باعث شد که همیشه به تأیید دیگران نیاز داشته باشم. هر حرف، هر نگاه معنای خاصی داشت—در دفترچه امتیازدهی هوشمندی‌ام، دفترچه امتیازدهی جذابیتم، و دفترچه امتیازدهی دوست‌داشتنی‌بودنم ثبت می‌شد.

9

sayeh marouf

sayeh marouf

1404/5/16

بریدۀ کتاب

صفحۀ 24

CEOs face another dilemma. They can choose short-term strategies that boost the company's stock and make themselves look like heroes. Or they can work for long-term improvement—risking Wall Street's disapproval as they lay the foundation for the health and growth of the company over the longer haul. Albert Dunlap, a self-professed fixed mindsetter, was brought in to turn around Sunbeam. He chose the short-term strategy of looking like a hero to Wall Street. The stock soared but the company fell apart. Lou Gerstner, an avowed growth mindsetter, was called in to turn around IBM. As he set about the enormous task of overhauling IBM culture and policies, stock prices were stagnant and Wall Street sneered. They called him a failure. A few years later, however, IBM was leading its field again. مدیرعامل‌ها با دوراهی دیگری روبه‌رو هستند. آن‌ها می‌توانند استراتژی‌های کوتاه‌مدتی را انتخاب کنند که باعث افزایش قیمت سهام شرکت شود و آن‌ها را همچون قهرمان جلوه دهد. یا می‌توانند برای بهبود بلندمدت تلاش کنند — با پذیرش ریسک نارضایتی وال‌استریت، در حالی که پایه‌های سلامت و رشد پایدار شرکت را بنا می‌گذارند. آلبرت دانلپ، کسی که خود را دارای ذهنیت ثابت می‌دانست، برای سامان دادن به اوضاع شرکت سان‌بیم به کار گرفته شد. او راهبرد کوتاه‌مدتِ قهرمان جلوه‌کردن در نگاه وال‌استریت را انتخاب کرد. قیمت سهام سر به فلک کشید، اما شرکت از هم پاشید. لو گرستنر، که آشکارا از ذهنیت رشد حمایت می‌کرد، برای بازسازی IBM فراخوانده شد. هنگامی که مشغول انجام وظیفه‌ی عظیم بازسازی فرهنگ و سیاست‌های شرکت شد، قیمت سهام راکد بود و وال‌استریت با تمسخر واکنش نشان داد. او را شکست‌خورده نامیدند. اما چند سال بعد، IBM دوباره به پیشتاز حوزه‌ی خود تبدیل شد.

1