بریدههای کتاب امیر خوشرو امیر خوشرو 1404/4/5 ساده لوح کردن ما: برنامه ی درسی پنهان تحصیلات اجباری جان تیلور گاتو 4.4 6 صفحۀ 16 من اشتباه میکردم. در دانشگاه ادامهی همان فشار به سوی استانداردسازی و سنجش انگیزهها، مهارتها، خواستهها، رویاها و آیندههای انسانی را یافتم. دیدن که دانشجویان برتر دانشگاه در رقابتی تنگاتنگ برای کسب مشاغل معمولی در شرکتهای گرفتار میشدند که برایشان اهمیت چندانی هم قائل نمیشدند. 0 3 امیر خوشرو 1404/4/5 ساده لوح کردن ما: برنامه ی درسی پنهان تحصیلات اجباری جان تیلور گاتو 4.4 6 صفحۀ 12 کودکان، در نظام آموزشی گرفتار شدهاند که برای همهی دانشآموزان و همهشون محیطها یکسان است: فضایی خشک و بی روح نظیر زندانهایی تزئین شده که در آن دانشآموزان منفعلانه به حفظ کردن محتواهایی بیمعنا مشغولاند و در بند سنجش خرده اهداف آموزشی محصور شدهاند. 0 3 امیر خوشرو 1404/4/5 ساده لوح کردن ما: برنامه ی درسی پنهان تحصیلات اجباری جان تیلور گاتو 4.4 6 صفحۀ 12 در نظام مدارس عمومی جایی برای معلم خوب نیست. 0 4 امیر خوشرو 1404/4/1 جنگ هایی که دنیا را تغییر دادند چارلز مسنجر 4.0 1 صفحۀ 7 در هیچ لحظه از زمان، جهان یکپارچه در صلح به سر نبرده است. 0 0 امیر خوشرو 1404/3/29 خط مقدم 4.6 35 صفحۀ 7 اغلب زندگیها ناصاف اند. بالا و پایین دارند، دره و تپه میشوند، دور میخورند گاهی بر میگردند سرجای اولشان. گاهی هم بعد از اوج و فرود به نقطهی مقبولی میرسند؛ اما گاهی زندگی بعضیها طوری اوج میگیرد که قد ما به دیدن نقطهی بالاییاش نمیرسد. 0 2 امیر خوشرو 1404/3/17 مربای شیرین هوشنگ مرادی کرمانی 4.0 37 صفحۀ 47 بله چیزهایی شنیدم. اگر آن پسر فضول و کنجکاو به این فک نمیافتاد که چرا در شیشه مربا باز نمیشود شاید ما سالهای سال همینجور محصولاتمان را به بازار میدادیم و میرفت توی قفسه بقالیها و آشپزخانهها خاک میخورد و هیچکس صدایش در نمیآمد. درست است که کار این پسر بچه برای ما ناگوار است و میخواهیم سر به تنش نباشد، الهی بخورد زمین شیشه بشکند و برود توی دستش، اما به ما هشدار داد. 0 1
بریدههای کتاب امیر خوشرو امیر خوشرو 1404/4/5 ساده لوح کردن ما: برنامه ی درسی پنهان تحصیلات اجباری جان تیلور گاتو 4.4 6 صفحۀ 16 من اشتباه میکردم. در دانشگاه ادامهی همان فشار به سوی استانداردسازی و سنجش انگیزهها، مهارتها، خواستهها، رویاها و آیندههای انسانی را یافتم. دیدن که دانشجویان برتر دانشگاه در رقابتی تنگاتنگ برای کسب مشاغل معمولی در شرکتهای گرفتار میشدند که برایشان اهمیت چندانی هم قائل نمیشدند. 0 3 امیر خوشرو 1404/4/5 ساده لوح کردن ما: برنامه ی درسی پنهان تحصیلات اجباری جان تیلور گاتو 4.4 6 صفحۀ 12 کودکان، در نظام آموزشی گرفتار شدهاند که برای همهی دانشآموزان و همهشون محیطها یکسان است: فضایی خشک و بی روح نظیر زندانهایی تزئین شده که در آن دانشآموزان منفعلانه به حفظ کردن محتواهایی بیمعنا مشغولاند و در بند سنجش خرده اهداف آموزشی محصور شدهاند. 0 3 امیر خوشرو 1404/4/5 ساده لوح کردن ما: برنامه ی درسی پنهان تحصیلات اجباری جان تیلور گاتو 4.4 6 صفحۀ 12 در نظام مدارس عمومی جایی برای معلم خوب نیست. 0 4 امیر خوشرو 1404/4/1 جنگ هایی که دنیا را تغییر دادند چارلز مسنجر 4.0 1 صفحۀ 7 در هیچ لحظه از زمان، جهان یکپارچه در صلح به سر نبرده است. 0 0 امیر خوشرو 1404/3/29 خط مقدم 4.6 35 صفحۀ 7 اغلب زندگیها ناصاف اند. بالا و پایین دارند، دره و تپه میشوند، دور میخورند گاهی بر میگردند سرجای اولشان. گاهی هم بعد از اوج و فرود به نقطهی مقبولی میرسند؛ اما گاهی زندگی بعضیها طوری اوج میگیرد که قد ما به دیدن نقطهی بالاییاش نمیرسد. 0 2 امیر خوشرو 1404/3/17 مربای شیرین هوشنگ مرادی کرمانی 4.0 37 صفحۀ 47 بله چیزهایی شنیدم. اگر آن پسر فضول و کنجکاو به این فک نمیافتاد که چرا در شیشه مربا باز نمیشود شاید ما سالهای سال همینجور محصولاتمان را به بازار میدادیم و میرفت توی قفسه بقالیها و آشپزخانهها خاک میخورد و هیچکس صدایش در نمیآمد. درست است که کار این پسر بچه برای ما ناگوار است و میخواهیم سر به تنش نباشد، الهی بخورد زمین شیشه بشکند و برود توی دستش، اما به ما هشدار داد. 0 1