بریدههای کتاب خشت نو ایران🌱 1404/5/18 خشت نو جلد 1 محمد شهریاری 4.9 4 صفحۀ 201 0 0 ایران🌱 1404/5/22 خشت نو جلد 1 محمد شهریاری 4.9 4 صفحۀ 235 0 0 ایران🌱 1404/5/22 خشت نو جلد 1 محمد شهریاری 4.9 4 صفحۀ 236 0 0 ایران🌱 1404/5/22 خشت نو جلد 1 محمد شهریاری 4.9 4 صفحۀ 239 0 0 فاطمه استقامت 1404/4/4 خشت نو جلد 1 محمد شهریاری 4.9 4 صفحۀ 50 معلّمی، صرفا فقط کارمندی یک اداره نیست،[بلکه] معلّمی یک شأن، یک جایگاه و یک مقام است. 0 1 فاطمه استقامت 1404/4/4 خشت نو جلد 1 محمد شهریاری 4.9 4 صفحۀ 52 ما در مراجعه به خود اگر عمیق ترین احساسات و عواطف و حالاتمان را ریشه یابی کنیم، در انتهای خط، یک معلّم را مشاهده می کنیم. معلّم است که ما را می تواند شجاع یا جبان، بخشنده یا بخیل، فداکار یا خودپرست، اهل علم و طالب علم و فهم و فرهنگ، یا منجمد و بسته و پایبند به تفکّرات جامد بار بیاورد. معلّم است که می تواند ما را متدیّن، با تقوا، پاک دامن، یا خدای ناکرده بی بند و بار بار بیاورد. معلّم چنین نقشی دارد. این ارزش معلّم است.این تأثیر معلّم است. 0 0 حُنَین 1404/2/23 خشت نو جلد 1 محمد شهریاری 4.9 4 صفحۀ 29 تشکیل هویت نسل جدید به دست معلم است؛ یعنی حتی نقشی پر رنگ تر از نقش پدر و مادر. خود شما هم فرزندان مدرسه ای دارید و میبینید که گاهی اوقات فرمایش آقا معلم یا خانم معلم برای بچه وحی مُنزل است. 0 2 فاطمه استقامت 1404/4/4 خشت نو جلد 1 محمد شهریاری 4.9 4 صفحۀ 41 اگر معلّم خوب عمل کند، صحیح عمل کند، با تدبیر عمل کند، با دلسوزی عمل کند، به نظر ما همه مشکلات جامعه حل میشود. 0 2 فاطمه استقامت 1404/4/8 خشت نو جلد 1 محمد شهریاری 4.9 4 صفحۀ 144 قشر کارگر و معلّم _که سازندگان و تولیدکنندگان اصلی کشور و اداره کنندگان حقیقی یک جامعه به حساب می آیند_صدها بار شرف دارند بر کسانی که سر سفره آماده ی مصرف می نشینند و فقط مصرف می کنند؛ بدون اینکه خیری برای جامعه یا برای پیشرفت آن داشته باشند. 0 1 فاطمه استقامت 1404/4/8 خشت نو جلد 1 محمد شهریاری 4.9 4 صفحۀ 143 در بخش تربیتِ معلّم باید سرمایه گذاری معنوی و مادّی شود و افراد برای معلّمی پرورش پیدا کنند و علم و تعهّد و تدیّن و روحیّه ی انقلابی به عنوان ذخیره های حقیقی و مؤلّفه های اصلی شخصیّت آنها به وجود آید و این افراد به مدارس بروند. 0 1 فاطمه استقامت 1404/4/8 خشت نو جلد 1 محمد شهریاری 4.9 4 صفحۀ 144 معنای بزرگداشت، همین است که در محیط جامعه، هر کسی احساس کند که به معلّم خود و به سایر معلّمان، قلبا و روحا احترام می گذارد و آنها را بزرگ می شمارد. این، بزرگترین مشوّق برای تعلیم و تربیت است. 0 1 فاطمه استقامت 1404/4/8 خشت نو جلد 1 محمد شهریاری 4.9 4 صفحۀ 151 محیط جامعه اسلامی باید مثل یک مدرسه، محیط تعلیم و تعلّم باشد. اصل قضیّه این است. 0 1 فاطمه استقامت 1404/4/8 خشت نو جلد 1 محمد شهریاری 4.9 4 صفحۀ 151 سه عامل در صیانت از شان و نقش معلّم: ۱. خودِ معلّم: معلّم توجّه کند و بداند که آینده کشور متاثّر از همّت او و حکمت او است. ۲.حمایت آموزش و پرورش. ۳. فرهنگ سازی توسّط دستگاه های تبلیغی. 0 1 فاطمه استقامت 1404/4/9 خشت نو جلد 1 محمد شهریاری 4.9 4 صفحۀ 158 آنجایی که انسان امکان دارد اخلاص بورزد غنیمت است؛ یکی از آنجاها معلّمی است. می توانید با اخلاص کار کنید؛ و اگر با اخلاص کار کردید کارتان برکت پیدا خواهد کرد. نمونه ی روشن و حیّ و حاضر آن شهید مطهّری است. 0 1 فاطمه استقامت 1404/4/9 خشت نو جلد 1 محمد شهریاری 4.9 4 صفحۀ 158 آیت الله مطهّری با اخلاص حرکت می کرد، کارش برای خدا بود؛ ما از نزدیک با ایشان معاشر بودیم کارش را می دیدیم؛ نیتش را میفهمیدیم. آدمی بود زمان شناس، نیازشناس؛ نیازها را می دانست، می فهمید و می نشست برای خدا، برای پر کردن خلا این نیازها، با اخلاص کار می کرد و فکر می کرد و می گفت و می نوشت و تلاش می کرد و برخورد می کرد. نتیجه اخلاص او این شده است که کارهای او ماندگار است. 0 1 فاطمه استقامت 1404/4/9 خشت نو جلد 1 محمد شهریاری 4.9 4 صفحۀ 166 ببینیم چه لازم است از معارف الهی، معارف اسلامی، معارف مدنی، معارف تمدّن ساز، معارف انسان ساز؛ معارفی که یک ملّت را سربلند می کند، پیشرو می کند، پیشتاز می کند؛ که اگر در کتاب های ما وجود ندارد آنها را بگنجانیم. 0 1 فاطمه استقامت 1404/4/9 خشت نو جلد 1 محمد شهریاری 4.9 4 صفحۀ 168 گفتم بنشینید برای جوانان و کودکان، کتاب بنویسید. این کاری است که قم می تواند بر آن همّت بگمارد. بنابراین از جمله کارهای بسیار لازم، بسط فلسفه است؛ البته با مبانی مستحکم و ادبیّات خوب و جذّاب. 0 1 فاطمه استقامت 1404/4/9 خشت نو جلد 1 محمد شهریاری 4.9 4 صفحۀ 177 زبان، استخوان فقرات یک ملّت است. 0 1 فاطمه استقامت 1404/4/9 خشت نو جلد 1 محمد شهریاری 4.9 4 صفحۀ 201 برای یک چنین دستگاهی هر چه ما هزینه کنیم، هزینه نیست، سرمایه گذاری است؛ به این چشم به اقتصاد آپ نگه کنیم. 0 1 فاطمه استقامت 1404/4/9 خشت نو جلد 1 محمد شهریاری 4.9 4 صفحۀ 208 پرورش فقط دین دار شدن و عمق یافتن ایمان نیست که ما دنبالش هستیم. پرورش تأثیر خودش را در رفتارها، برخوردها، رشد شخصیّت، تقویت اعتماد به نفس و جوشاندن چشمه استعداد نشان می دهد. 0 0
بریدههای کتاب خشت نو ایران🌱 1404/5/18 خشت نو جلد 1 محمد شهریاری 4.9 4 صفحۀ 201 0 0 ایران🌱 1404/5/22 خشت نو جلد 1 محمد شهریاری 4.9 4 صفحۀ 235 0 0 ایران🌱 1404/5/22 خشت نو جلد 1 محمد شهریاری 4.9 4 صفحۀ 236 0 0 ایران🌱 1404/5/22 خشت نو جلد 1 محمد شهریاری 4.9 4 صفحۀ 239 0 0 فاطمه استقامت 1404/4/4 خشت نو جلد 1 محمد شهریاری 4.9 4 صفحۀ 50 معلّمی، صرفا فقط کارمندی یک اداره نیست،[بلکه] معلّمی یک شأن، یک جایگاه و یک مقام است. 0 1 فاطمه استقامت 1404/4/4 خشت نو جلد 1 محمد شهریاری 4.9 4 صفحۀ 52 ما در مراجعه به خود اگر عمیق ترین احساسات و عواطف و حالاتمان را ریشه یابی کنیم، در انتهای خط، یک معلّم را مشاهده می کنیم. معلّم است که ما را می تواند شجاع یا جبان، بخشنده یا بخیل، فداکار یا خودپرست، اهل علم و طالب علم و فهم و فرهنگ، یا منجمد و بسته و پایبند به تفکّرات جامد بار بیاورد. معلّم است که می تواند ما را متدیّن، با تقوا، پاک دامن، یا خدای ناکرده بی بند و بار بار بیاورد. معلّم چنین نقشی دارد. این ارزش معلّم است.این تأثیر معلّم است. 0 0 حُنَین 1404/2/23 خشت نو جلد 1 محمد شهریاری 4.9 4 صفحۀ 29 تشکیل هویت نسل جدید به دست معلم است؛ یعنی حتی نقشی پر رنگ تر از نقش پدر و مادر. خود شما هم فرزندان مدرسه ای دارید و میبینید که گاهی اوقات فرمایش آقا معلم یا خانم معلم برای بچه وحی مُنزل است. 0 2 فاطمه استقامت 1404/4/4 خشت نو جلد 1 محمد شهریاری 4.9 4 صفحۀ 41 اگر معلّم خوب عمل کند، صحیح عمل کند، با تدبیر عمل کند، با دلسوزی عمل کند، به نظر ما همه مشکلات جامعه حل میشود. 0 2 فاطمه استقامت 1404/4/8 خشت نو جلد 1 محمد شهریاری 4.9 4 صفحۀ 144 قشر کارگر و معلّم _که سازندگان و تولیدکنندگان اصلی کشور و اداره کنندگان حقیقی یک جامعه به حساب می آیند_صدها بار شرف دارند بر کسانی که سر سفره آماده ی مصرف می نشینند و فقط مصرف می کنند؛ بدون اینکه خیری برای جامعه یا برای پیشرفت آن داشته باشند. 0 1 فاطمه استقامت 1404/4/8 خشت نو جلد 1 محمد شهریاری 4.9 4 صفحۀ 143 در بخش تربیتِ معلّم باید سرمایه گذاری معنوی و مادّی شود و افراد برای معلّمی پرورش پیدا کنند و علم و تعهّد و تدیّن و روحیّه ی انقلابی به عنوان ذخیره های حقیقی و مؤلّفه های اصلی شخصیّت آنها به وجود آید و این افراد به مدارس بروند. 0 1 فاطمه استقامت 1404/4/8 خشت نو جلد 1 محمد شهریاری 4.9 4 صفحۀ 144 معنای بزرگداشت، همین است که در محیط جامعه، هر کسی احساس کند که به معلّم خود و به سایر معلّمان، قلبا و روحا احترام می گذارد و آنها را بزرگ می شمارد. این، بزرگترین مشوّق برای تعلیم و تربیت است. 0 1 فاطمه استقامت 1404/4/8 خشت نو جلد 1 محمد شهریاری 4.9 4 صفحۀ 151 محیط جامعه اسلامی باید مثل یک مدرسه، محیط تعلیم و تعلّم باشد. اصل قضیّه این است. 0 1 فاطمه استقامت 1404/4/8 خشت نو جلد 1 محمد شهریاری 4.9 4 صفحۀ 151 سه عامل در صیانت از شان و نقش معلّم: ۱. خودِ معلّم: معلّم توجّه کند و بداند که آینده کشور متاثّر از همّت او و حکمت او است. ۲.حمایت آموزش و پرورش. ۳. فرهنگ سازی توسّط دستگاه های تبلیغی. 0 1 فاطمه استقامت 1404/4/9 خشت نو جلد 1 محمد شهریاری 4.9 4 صفحۀ 158 آنجایی که انسان امکان دارد اخلاص بورزد غنیمت است؛ یکی از آنجاها معلّمی است. می توانید با اخلاص کار کنید؛ و اگر با اخلاص کار کردید کارتان برکت پیدا خواهد کرد. نمونه ی روشن و حیّ و حاضر آن شهید مطهّری است. 0 1 فاطمه استقامت 1404/4/9 خشت نو جلد 1 محمد شهریاری 4.9 4 صفحۀ 158 آیت الله مطهّری با اخلاص حرکت می کرد، کارش برای خدا بود؛ ما از نزدیک با ایشان معاشر بودیم کارش را می دیدیم؛ نیتش را میفهمیدیم. آدمی بود زمان شناس، نیازشناس؛ نیازها را می دانست، می فهمید و می نشست برای خدا، برای پر کردن خلا این نیازها، با اخلاص کار می کرد و فکر می کرد و می گفت و می نوشت و تلاش می کرد و برخورد می کرد. نتیجه اخلاص او این شده است که کارهای او ماندگار است. 0 1 فاطمه استقامت 1404/4/9 خشت نو جلد 1 محمد شهریاری 4.9 4 صفحۀ 166 ببینیم چه لازم است از معارف الهی، معارف اسلامی، معارف مدنی، معارف تمدّن ساز، معارف انسان ساز؛ معارفی که یک ملّت را سربلند می کند، پیشرو می کند، پیشتاز می کند؛ که اگر در کتاب های ما وجود ندارد آنها را بگنجانیم. 0 1 فاطمه استقامت 1404/4/9 خشت نو جلد 1 محمد شهریاری 4.9 4 صفحۀ 168 گفتم بنشینید برای جوانان و کودکان، کتاب بنویسید. این کاری است که قم می تواند بر آن همّت بگمارد. بنابراین از جمله کارهای بسیار لازم، بسط فلسفه است؛ البته با مبانی مستحکم و ادبیّات خوب و جذّاب. 0 1 فاطمه استقامت 1404/4/9 خشت نو جلد 1 محمد شهریاری 4.9 4 صفحۀ 177 زبان، استخوان فقرات یک ملّت است. 0 1 فاطمه استقامت 1404/4/9 خشت نو جلد 1 محمد شهریاری 4.9 4 صفحۀ 201 برای یک چنین دستگاهی هر چه ما هزینه کنیم، هزینه نیست، سرمایه گذاری است؛ به این چشم به اقتصاد آپ نگه کنیم. 0 1 فاطمه استقامت 1404/4/9 خشت نو جلد 1 محمد شهریاری 4.9 4 صفحۀ 208 پرورش فقط دین دار شدن و عمق یافتن ایمان نیست که ما دنبالش هستیم. پرورش تأثیر خودش را در رفتارها، برخوردها، رشد شخصیّت، تقویت اعتماد به نفس و جوشاندن چشمه استعداد نشان می دهد. 0 0