بریدههای کتاب خشت نو فاطمه استقامت 1404/4/4 خشت نو جلد 1 محمد شهریاری 4.8 3 صفحۀ 41 اگر معلّم خوب عمل کند، صحیح عمل کند، با تدبیر عمل کند، با دلسوزی عمل کند، به نظر ما همه مشکلات جامعه حل میشود. 0 1 فاطمه استقامت 1404/4/8 خشت نو جلد 1 محمد شهریاری 4.8 3 صفحۀ 144 قشر کارگر و معلّم _که سازندگان و تولیدکنندگان اصلی کشور و اداره کنندگان حقیقی یک جامعه به حساب می آیند_صدها بار شرف دارند بر کسانی که سر سفره آماده ی مصرف می نشینند و فقط مصرف می کنند؛ بدون اینکه خیری برای جامعه یا برای پیشرفت آن داشته باشند. 0 0 فاطمه استقامت 1404/4/8 خشت نو جلد 1 محمد شهریاری 4.8 3 صفحۀ 143 در بخش تربیتِ معلّم باید سرمایه گذاری معنوی و مادّی شود و افراد برای معلّمی پرورش پیدا کنند و علم و تعهّد و تدیّن و روحیّه ی انقلابی به عنوان ذخیره های حقیقی و مؤلّفه های اصلی شخصیّت آنها به وجود آید و این افراد به مدارس بروند. 0 0 فاطمه استقامت 1404/4/8 خشت نو جلد 1 محمد شهریاری 4.8 3 صفحۀ 144 معنای بزرگداشت، همین است که در محیط جامعه، هر کسی احساس کند که به معلّم خود و به سایر معلّمان، قلبا و روحا احترام می گذارد و آنها را بزرگ می شمارد. این، بزرگترین مشوّق برای تعلیم و تربیت است. 0 0 فاطمه استقامت 1404/4/8 خشت نو جلد 1 محمد شهریاری 4.8 3 صفحۀ 151 محیط جامعه اسلامی باید مثل یک مدرسه، محیط تعلیم و تعلّم باشد. اصل قضیّه این است. 0 0 فاطمه استقامت 1404/4/8 خشت نو جلد 1 محمد شهریاری 4.8 3 صفحۀ 151 سه عامل در صیانت از شان و نقش معلّم: ۱. خودِ معلّم: معلّم توجّه کند و بداند که آینده کشور متاثّر از همّت او و حکمت او است. ۲.حمایت آموزش و پرورش. ۳. فرهنگ سازی توسّط دستگاه های تبلیغی. 0 0 فاطمه استقامت 1404/4/9 خشت نو جلد 1 محمد شهریاری 4.8 3 صفحۀ 158 آنجایی که انسان امکان دارد اخلاص بورزد غنیمت است؛ یکی از آنجاها معلّمی است. می توانید با اخلاص کار کنید؛ و اگر با اخلاص کار کردید کارتان برکت پیدا خواهد کرد. نمونه ی روشن و حیّ و حاضر آن شهید مطهّری است. 0 0 فاطمه استقامت 1404/4/9 خشت نو جلد 1 محمد شهریاری 4.8 3 صفحۀ 158 آیت الله مطهّری با اخلاص حرکت می کرد، کارش برای خدا بود؛ ما از نزدیک با ایشان معاشر بودیم کارش را می دیدیم؛ نیتش را میفهمیدیم. آدمی بود زمان شناس، نیازشناس؛ نیازها را می دانست، می فهمید و می نشست برای خدا، برای پر کردن خلا این نیازها، با اخلاص کار می کرد و فکر می کرد و می گفت و می نوشت و تلاش می کرد و برخورد می کرد. نتیجه اخلاص او این شده است که کارهای او ماندگار است. 0 0 فاطمه استقامت 1404/4/9 خشت نو جلد 1 محمد شهریاری 4.8 3 صفحۀ 166 ببینیم چه لازم است از معارف الهی، معارف اسلامی، معارف مدنی، معارف تمدّن ساز، معارف انسان ساز؛ معارفی که یک ملّت را سربلند می کند، پیشرو می کند، پیشتاز می کند؛ که اگر در کتاب های ما وجود ندارد آنها را بگنجانیم. 0 0 فاطمه استقامت 1404/4/9 خشت نو جلد 1 محمد شهریاری 4.8 3 صفحۀ 168 گفتم بنشینید برای جوانان و کودکان، کتاب بنویسید. این کاری است که قم می تواند بر آن همّت بگمارد. بنابراین از جمله کارهای بسیار لازم، بسط فلسفه است؛ البته با مبانی مستحکم و ادبیّات خوب و جذّاب. 0 0 فاطمه استقامت 1404/4/9 خشت نو جلد 1 محمد شهریاری 4.8 3 صفحۀ 177 زبان، استخوان فقرات یک ملّت است. 0 0 فاطمه استقامت 1404/4/9 خشت نو جلد 1 محمد شهریاری 4.8 3 صفحۀ 201 برای یک چنین دستگاهی هر چه ما هزینه کنیم، هزینه نیست، سرمایه گذاری است؛ به این چشم به اقتصاد آپ نگه کنیم. 0 0 فاطمه استقامت 1404/4/9 خشت نو جلد 1 محمد شهریاری 4.8 3 صفحۀ 208 پرورش فقط دین دار شدن و عمق یافتن ایمان نیست که ما دنبالش هستیم. پرورش تأثیر خودش را در رفتارها، برخوردها، رشد شخصیّت، تقویت اعتماد به نفس و جوشاندن چشمه استعداد نشان می دهد. 0 0 فاطمه استقامت 1404/4/9 خشت نو جلد 1 محمد شهریاری 4.8 3 صفحۀ 210 پرورش خیلی مهم است و راه های پرورش هم "راه های علمی" مهمّی است. 0 0 فاطمه استقامت 1404/4/9 خشت نو جلد 1 محمد شهریاری 4.8 3 صفحۀ 211 فعّالیّت پرتلاش، هدفمند، هوشمند و سالم؛ هم سالم از لحاظ اعتقادی، هم سالم از لحاظ سیاسی، هم سالم از لحاظ اخلاقی؛ اینها جزو مسئولیّت های معاونت پرورشی است. 0 0 فاطمه استقامت 1404/4/9 خشت نو جلد 1 محمد شهریاری 4.8 3 صفحۀ 216 باید شاگرد را مثل مومی در دست چرخاند و شکل داد؛ منتها با ملایمت. هنر معلّمی این است. 0 0 فاطمه استقامت 1404/4/9 خشت نو جلد 1 محمد شهریاری 4.8 3 صفحۀ 231 آن هایی که افکار غربی را،سبک زندگی غربی را،روشهای غربی را،لغات غربی را به طور پیوسته در داخل، در ادبیّات ما، در افکار ما، در دانشگاه های ما، در مدارس ما تزریق می کنند، پمپاژ می کنند، این ها همین تقی زاده های جدیدند. 0 0 فاطمه استقامت 1404/4/9 خشت نو جلد 1 محمد شهریاری 4.8 3 صفحۀ 231 آن هایی که پشت سر سند ۲۰۳۰_سند ۲۰۳۰ یعنی برگرداندن سبک زندگی اسلامی به زندگی غربی_می ایستند، همان تقی زاده های امروز هستند. 0 0 ایران🌱 1404/4/20 خشت نو جلد 1 محمد شهریاری 4.8 3 صفحۀ 49 ظرفیّت وجودی ما این نیست که تا امروز دانش بشر و تجربه ی بشر به آن رسیده؛ ظرفیّتها خیلی بیشتر از اینها است! ما در نگاه به ظرفیّتهای جسمیِ خودمان هم دچار تنگ نظری هستیم! ما ظرفیّتهای جسمی خودمان را هم درست نمی شناسیم. پ.ن(به صفحه دقیق کتاب که وارد نمودم مرددم الکترونیکی مطالعه کردم) 0 0 ایران🌱 1404/4/20 خشت نو جلد 1 محمد شهریاری 4.8 3 صفحۀ 47 شما مربّی عزیز، شما که در کتابخانه با کودک مواجه میشوید، شما که قصّه میگویید، شما که کتاب میفرستید، شما که کتاب میخوانید و شما که در کار هنری و آفرینش هنری خودتان، آن کودک را مخاطب قرار میدهید، بدانید که الان درست روی نقطه ی اصلی و اساسی حرکت میکنید! شما درست آن کاری را که باید انجام گیرد انجام میدهید! (پ.ن : از آنجایی که الکترونیکی مطالعه میکنم صفحه وارد شده ممکن ست کمی جلو یا عقب باشد) 0 0
بریدههای کتاب خشت نو فاطمه استقامت 1404/4/4 خشت نو جلد 1 محمد شهریاری 4.8 3 صفحۀ 41 اگر معلّم خوب عمل کند، صحیح عمل کند، با تدبیر عمل کند، با دلسوزی عمل کند، به نظر ما همه مشکلات جامعه حل میشود. 0 1 فاطمه استقامت 1404/4/8 خشت نو جلد 1 محمد شهریاری 4.8 3 صفحۀ 144 قشر کارگر و معلّم _که سازندگان و تولیدکنندگان اصلی کشور و اداره کنندگان حقیقی یک جامعه به حساب می آیند_صدها بار شرف دارند بر کسانی که سر سفره آماده ی مصرف می نشینند و فقط مصرف می کنند؛ بدون اینکه خیری برای جامعه یا برای پیشرفت آن داشته باشند. 0 0 فاطمه استقامت 1404/4/8 خشت نو جلد 1 محمد شهریاری 4.8 3 صفحۀ 143 در بخش تربیتِ معلّم باید سرمایه گذاری معنوی و مادّی شود و افراد برای معلّمی پرورش پیدا کنند و علم و تعهّد و تدیّن و روحیّه ی انقلابی به عنوان ذخیره های حقیقی و مؤلّفه های اصلی شخصیّت آنها به وجود آید و این افراد به مدارس بروند. 0 0 فاطمه استقامت 1404/4/8 خشت نو جلد 1 محمد شهریاری 4.8 3 صفحۀ 144 معنای بزرگداشت، همین است که در محیط جامعه، هر کسی احساس کند که به معلّم خود و به سایر معلّمان، قلبا و روحا احترام می گذارد و آنها را بزرگ می شمارد. این، بزرگترین مشوّق برای تعلیم و تربیت است. 0 0 فاطمه استقامت 1404/4/8 خشت نو جلد 1 محمد شهریاری 4.8 3 صفحۀ 151 محیط جامعه اسلامی باید مثل یک مدرسه، محیط تعلیم و تعلّم باشد. اصل قضیّه این است. 0 0 فاطمه استقامت 1404/4/8 خشت نو جلد 1 محمد شهریاری 4.8 3 صفحۀ 151 سه عامل در صیانت از شان و نقش معلّم: ۱. خودِ معلّم: معلّم توجّه کند و بداند که آینده کشور متاثّر از همّت او و حکمت او است. ۲.حمایت آموزش و پرورش. ۳. فرهنگ سازی توسّط دستگاه های تبلیغی. 0 0 فاطمه استقامت 1404/4/9 خشت نو جلد 1 محمد شهریاری 4.8 3 صفحۀ 158 آنجایی که انسان امکان دارد اخلاص بورزد غنیمت است؛ یکی از آنجاها معلّمی است. می توانید با اخلاص کار کنید؛ و اگر با اخلاص کار کردید کارتان برکت پیدا خواهد کرد. نمونه ی روشن و حیّ و حاضر آن شهید مطهّری است. 0 0 فاطمه استقامت 1404/4/9 خشت نو جلد 1 محمد شهریاری 4.8 3 صفحۀ 158 آیت الله مطهّری با اخلاص حرکت می کرد، کارش برای خدا بود؛ ما از نزدیک با ایشان معاشر بودیم کارش را می دیدیم؛ نیتش را میفهمیدیم. آدمی بود زمان شناس، نیازشناس؛ نیازها را می دانست، می فهمید و می نشست برای خدا، برای پر کردن خلا این نیازها، با اخلاص کار می کرد و فکر می کرد و می گفت و می نوشت و تلاش می کرد و برخورد می کرد. نتیجه اخلاص او این شده است که کارهای او ماندگار است. 0 0 فاطمه استقامت 1404/4/9 خشت نو جلد 1 محمد شهریاری 4.8 3 صفحۀ 166 ببینیم چه لازم است از معارف الهی، معارف اسلامی، معارف مدنی، معارف تمدّن ساز، معارف انسان ساز؛ معارفی که یک ملّت را سربلند می کند، پیشرو می کند، پیشتاز می کند؛ که اگر در کتاب های ما وجود ندارد آنها را بگنجانیم. 0 0 فاطمه استقامت 1404/4/9 خشت نو جلد 1 محمد شهریاری 4.8 3 صفحۀ 168 گفتم بنشینید برای جوانان و کودکان، کتاب بنویسید. این کاری است که قم می تواند بر آن همّت بگمارد. بنابراین از جمله کارهای بسیار لازم، بسط فلسفه است؛ البته با مبانی مستحکم و ادبیّات خوب و جذّاب. 0 0 فاطمه استقامت 1404/4/9 خشت نو جلد 1 محمد شهریاری 4.8 3 صفحۀ 177 زبان، استخوان فقرات یک ملّت است. 0 0 فاطمه استقامت 1404/4/9 خشت نو جلد 1 محمد شهریاری 4.8 3 صفحۀ 201 برای یک چنین دستگاهی هر چه ما هزینه کنیم، هزینه نیست، سرمایه گذاری است؛ به این چشم به اقتصاد آپ نگه کنیم. 0 0 فاطمه استقامت 1404/4/9 خشت نو جلد 1 محمد شهریاری 4.8 3 صفحۀ 208 پرورش فقط دین دار شدن و عمق یافتن ایمان نیست که ما دنبالش هستیم. پرورش تأثیر خودش را در رفتارها، برخوردها، رشد شخصیّت، تقویت اعتماد به نفس و جوشاندن چشمه استعداد نشان می دهد. 0 0 فاطمه استقامت 1404/4/9 خشت نو جلد 1 محمد شهریاری 4.8 3 صفحۀ 210 پرورش خیلی مهم است و راه های پرورش هم "راه های علمی" مهمّی است. 0 0 فاطمه استقامت 1404/4/9 خشت نو جلد 1 محمد شهریاری 4.8 3 صفحۀ 211 فعّالیّت پرتلاش، هدفمند، هوشمند و سالم؛ هم سالم از لحاظ اعتقادی، هم سالم از لحاظ سیاسی، هم سالم از لحاظ اخلاقی؛ اینها جزو مسئولیّت های معاونت پرورشی است. 0 0 فاطمه استقامت 1404/4/9 خشت نو جلد 1 محمد شهریاری 4.8 3 صفحۀ 216 باید شاگرد را مثل مومی در دست چرخاند و شکل داد؛ منتها با ملایمت. هنر معلّمی این است. 0 0 فاطمه استقامت 1404/4/9 خشت نو جلد 1 محمد شهریاری 4.8 3 صفحۀ 231 آن هایی که افکار غربی را،سبک زندگی غربی را،روشهای غربی را،لغات غربی را به طور پیوسته در داخل، در ادبیّات ما، در افکار ما، در دانشگاه های ما، در مدارس ما تزریق می کنند، پمپاژ می کنند، این ها همین تقی زاده های جدیدند. 0 0 فاطمه استقامت 1404/4/9 خشت نو جلد 1 محمد شهریاری 4.8 3 صفحۀ 231 آن هایی که پشت سر سند ۲۰۳۰_سند ۲۰۳۰ یعنی برگرداندن سبک زندگی اسلامی به زندگی غربی_می ایستند، همان تقی زاده های امروز هستند. 0 0 ایران🌱 1404/4/20 خشت نو جلد 1 محمد شهریاری 4.8 3 صفحۀ 49 ظرفیّت وجودی ما این نیست که تا امروز دانش بشر و تجربه ی بشر به آن رسیده؛ ظرفیّتها خیلی بیشتر از اینها است! ما در نگاه به ظرفیّتهای جسمیِ خودمان هم دچار تنگ نظری هستیم! ما ظرفیّتهای جسمی خودمان را هم درست نمی شناسیم. پ.ن(به صفحه دقیق کتاب که وارد نمودم مرددم الکترونیکی مطالعه کردم) 0 0 ایران🌱 1404/4/20 خشت نو جلد 1 محمد شهریاری 4.8 3 صفحۀ 47 شما مربّی عزیز، شما که در کتابخانه با کودک مواجه میشوید، شما که قصّه میگویید، شما که کتاب میفرستید، شما که کتاب میخوانید و شما که در کار هنری و آفرینش هنری خودتان، آن کودک را مخاطب قرار میدهید، بدانید که الان درست روی نقطه ی اصلی و اساسی حرکت میکنید! شما درست آن کاری را که باید انجام گیرد انجام میدهید! (پ.ن : از آنجایی که الکترونیکی مطالعه میکنم صفحه وارد شده ممکن ست کمی جلو یا عقب باشد) 0 0