بریده کتابهای ادب الهی: تربیت فرزند (تربیت در محیط خانوادگی، تربیت در محیط آموزشی، تربیت در محیط رفاقتی، تربیت در محیط شغلی) فرشته غلامی 1402/10/8 ادب الهی: تربیت فرزند (تربیت در محیط خانوادگی، تربیت در محیط آموزشی، تربیت در محیط رفاقتی، تربیت در محیط شغلی) جلد 3 مجتبی تهرانی 4.0 4 صفحۀ 132 برای تربیت از کجا شروع کنیم؟ باید از "آداب ظاهری" شروع کرد. برای تربیت بچه باید از اینجا شروع کنی. باید از ظاهر شروع کنی. بعد هم که روش گرفت، ظاهر را رها نکن! این دربارهی خودت هم هست. #ادب_الهی📖 #حاجآقا_مجتبی_تهرانی 🖊 #تربیت_فرزند 🌱👶 0 2 توکلی 1403/3/20 ادب الهی: تربیت فرزند (تربیت در محیط خانوادگی، تربیت در محیط آموزشی، تربیت در محیط رفاقتی، تربیت در محیط شغلی) جلد 3 مجتبی تهرانی 4.0 4 صفحۀ 116 0 2 توکلی 1403/3/20 ادب الهی: تربیت فرزند (تربیت در محیط خانوادگی، تربیت در محیط آموزشی، تربیت در محیط رفاقتی، تربیت در محیط شغلی) جلد 3 مجتبی تهرانی 4.0 4 صفحۀ 118 0 1 فرشته غلامی 1402/8/20 ادب الهی: تربیت فرزند (تربیت در محیط خانوادگی، تربیت در محیط آموزشی، تربیت در محیط رفاقتی، تربیت در محیط شغلی) جلد 3 مجتبی تهرانی 4.0 4 صفحۀ 33 دربارهی اولاد در روایات سه تعبیر داریم: تعبیر اول این است که اولاد "میراث الهی" هستند. تعبیر دوم این است که فرزند امانتی الهی نزد ابوین است. تعبیر سوم این است که اولاد، ادامهی وجودی ابوین در این نشئه هستند. لذا انسان نباید ادامهی وجودش را منقطع کند و از بین ببرد؛ چرا که همه به دنبال بقا هستند و هیچکس فنا را نمیطلبد. از طرفی هم انسان نباید در امانت خیانت کند. امانتداری جزء مفطورات است. فطرت انسان میگوید: خیانت قبیح است. از طرف دیگر گفتیم اولاد میراث الهی هستند؛ فلذا انسان نباید ارثیه را تلف کند. راه عدم انقطاع، جلوگیری از خیانت و هدر ندادن میراث الهی، ادب و تربیت است. 0 0 فرشته غلامی 1402/8/21 ادب الهی: تربیت فرزند (تربیت در محیط خانوادگی، تربیت در محیط آموزشی، تربیت در محیط رفاقتی، تربیت در محیط شغلی) جلد 3 مجتبی تهرانی 4.0 4 صفحۀ 27 روایتی از امام علی(علیه السلام) هست که میفرمایند: "خَیرُ مَا وَرَّثَ الآباءُ اَلاَبناءَ اَلاَدَبُ"؛ بهترین چیزی که از والدین برای فرزندان به ارث گذاشته میشود، تربیت است؛ چون رابطهی مال با انسان اعتباری است، مال ارثیهی حقیقی او محسوب نمیشود. فقه ما هم همین مطلب را تأیید میکند؛ میگوید: وقتی از دنیا رفتی، دیگر مالک آنچه داشتهای، نیستی. #ادب_الهی📖 #حاجآقا_مجتبی_تهرانی🖊 #تربیت_فرزند👶🌱 0 0
بریده کتابهای ادب الهی: تربیت فرزند (تربیت در محیط خانوادگی، تربیت در محیط آموزشی، تربیت در محیط رفاقتی، تربیت در محیط شغلی) فرشته غلامی 1402/10/8 ادب الهی: تربیت فرزند (تربیت در محیط خانوادگی، تربیت در محیط آموزشی، تربیت در محیط رفاقتی، تربیت در محیط شغلی) جلد 3 مجتبی تهرانی 4.0 4 صفحۀ 132 برای تربیت از کجا شروع کنیم؟ باید از "آداب ظاهری" شروع کرد. برای تربیت بچه باید از اینجا شروع کنی. باید از ظاهر شروع کنی. بعد هم که روش گرفت، ظاهر را رها نکن! این دربارهی خودت هم هست. #ادب_الهی📖 #حاجآقا_مجتبی_تهرانی 🖊 #تربیت_فرزند 🌱👶 0 2 توکلی 1403/3/20 ادب الهی: تربیت فرزند (تربیت در محیط خانوادگی، تربیت در محیط آموزشی، تربیت در محیط رفاقتی، تربیت در محیط شغلی) جلد 3 مجتبی تهرانی 4.0 4 صفحۀ 116 0 2 توکلی 1403/3/20 ادب الهی: تربیت فرزند (تربیت در محیط خانوادگی، تربیت در محیط آموزشی، تربیت در محیط رفاقتی، تربیت در محیط شغلی) جلد 3 مجتبی تهرانی 4.0 4 صفحۀ 118 0 1 فرشته غلامی 1402/8/20 ادب الهی: تربیت فرزند (تربیت در محیط خانوادگی، تربیت در محیط آموزشی، تربیت در محیط رفاقتی، تربیت در محیط شغلی) جلد 3 مجتبی تهرانی 4.0 4 صفحۀ 33 دربارهی اولاد در روایات سه تعبیر داریم: تعبیر اول این است که اولاد "میراث الهی" هستند. تعبیر دوم این است که فرزند امانتی الهی نزد ابوین است. تعبیر سوم این است که اولاد، ادامهی وجودی ابوین در این نشئه هستند. لذا انسان نباید ادامهی وجودش را منقطع کند و از بین ببرد؛ چرا که همه به دنبال بقا هستند و هیچکس فنا را نمیطلبد. از طرفی هم انسان نباید در امانت خیانت کند. امانتداری جزء مفطورات است. فطرت انسان میگوید: خیانت قبیح است. از طرف دیگر گفتیم اولاد میراث الهی هستند؛ فلذا انسان نباید ارثیه را تلف کند. راه عدم انقطاع، جلوگیری از خیانت و هدر ندادن میراث الهی، ادب و تربیت است. 0 0 فرشته غلامی 1402/8/21 ادب الهی: تربیت فرزند (تربیت در محیط خانوادگی، تربیت در محیط آموزشی، تربیت در محیط رفاقتی، تربیت در محیط شغلی) جلد 3 مجتبی تهرانی 4.0 4 صفحۀ 27 روایتی از امام علی(علیه السلام) هست که میفرمایند: "خَیرُ مَا وَرَّثَ الآباءُ اَلاَبناءَ اَلاَدَبُ"؛ بهترین چیزی که از والدین برای فرزندان به ارث گذاشته میشود، تربیت است؛ چون رابطهی مال با انسان اعتباری است، مال ارثیهی حقیقی او محسوب نمیشود. فقه ما هم همین مطلب را تأیید میکند؛ میگوید: وقتی از دنیا رفتی، دیگر مالک آنچه داشتهای، نیستی. #ادب_الهی📖 #حاجآقا_مجتبی_تهرانی🖊 #تربیت_فرزند👶🌱 0 0