بریدههای کتاب سبک ها و مهارت های ارتباطی سورینام 1404/2/29 سبک ها و مهارت های ارتباطی نیما قربانی 4.3 4 صفحۀ 229 آن افرادی که منابع درونی شده ی اندکی از بزرگی و احترام به خود دارند، ممکن است در اثر کوچکترین مشکل در ارتباط واکنش های نارسیسیتیک نابالغانه را نشان دهند. این افراد در صورت فقدان تحسین از سوی دیگران، نخست به خشم و در نهایت به نوعی افسردگی و احساس خالی بودن دچار میشوند. 0 2 سورینام 1404/2/17 سبک ها و مهارت های ارتباطی نیما قربانی 4.3 4 صفحۀ 108 ما عادت کرده ایم دیدگاه ها، افکار و رفتار های دیگران را تنها بر اساس چهارچوب های خود داوری کنیم و نمیتوانیم هیچ راه دیگری را برای ارتباط با دیگران تصور کنیم. درحالی که میتوان با دیگران براساس توجه به ماهیت و علل افکار، احساسات و اعمال آنها نیز ارتباط برقرار کرد. این دریچه عمق بیشتری به ارتباط میبخشد و آن را موثر تر می سازد. 0 2 زهرا صبا 1403/1/21 سبک ها و مهارت های ارتباطی نیما قربانی 4.3 4 صفحۀ 107 یکی از موانع اصلی برقراری ارتباط، گرایش طبیعی ما به قضاوت و داوری دربارهی دیدگاهها، افکار و احساسات فرد مقابل است. این امر نشان میدهد که ذهن ما با ارزیابی کردن مداوم و خوب و بد کردن امور شرطی شده است. جملاتی از این دست "از حرفهایش خوشم نیامد. این افکار درست نیست. اینطور عمل کردن خوب نیست. به نظر من واقعا خوب بود. آفرین چه قدر خوب فکر میکنی و... " نشان میدهد نخستین واکنش ما در ارتباط، ارزش داوری فرد مقابل بر اساس دیدگاهها و چارچوبهای خودمان است. 0 5 سورینام 1404/2/21 سبک ها و مهارت های ارتباطی نیما قربانی 4.3 4 صفحۀ 147 خودافشایی به معنای گفتن چیزی دربارهی خود در رابطه است. خودافشایی احساسات و نگرانی ها ما را به سطح رابطه میآورد، زیرا تنها در این حالت است که حل کردن آنها امکانپذیر میشود. 0 3 سورینام 1404/2/29 سبک ها و مهارت های ارتباطی نیما قربانی 4.3 4 صفحۀ 230 خود بزرگ بینی آشکار و همچنین آسیب پذیری پنهان، هر دو انعکاسی از حساسیت بیش از حد به تایید و حمایت دیگران است. 0 2 سورینام 1404/2/30 سبک ها و مهارت های ارتباطی نیما قربانی 4.3 4 صفحۀ 262 انسان ها اغلب مایل اند موفقیت های خود را به عوامل پایدار درونی (همچون هوش) اسناد دهند و شکست های خود را به عوامل گذرای بیرونی. 0 33 سورینام 1404/2/17 سبک ها و مهارت های ارتباطی نیما قربانی 4.3 4 صفحۀ 103 احترام نامشروط بدین معناست که اگر تصمیم گرفتیم با فردی که خطایی از او سر زده یا موجب ناراحتی ما شده است، برخورد کنیم، قادر باشیم در حین برخورد همچنان وی را در مقام یک انسان، ارزشمند و قابل احترام بدانیم. 0 1 سورینام 1404/2/30 سبک ها و مهارت های ارتباطی نیما قربانی 4.3 4 صفحۀ 264 چهار روش کلی ابراز نارضایتی در رابطه: میل به توهین کردن میل به برچسب های تحقیرآمیز زدن شوخی های خصمانه و مسخره کردن زبان بدن توهین آمیز 0 2 غزل خیرخواه 1403/5/27 سبک ها و مهارت های ارتباطی نیما قربانی 4.3 4 صفحۀ 82 والدین برای حفظ صداقت و صراحت، باید در تعیین دایرهی اختیارات کودک از اقتدار و کق سرپرستی خود به صورت صریح و صادقانه استفاده کنند و از فریب کوذک در جهت کنترل وی بپرهیزند. [...]به جای اینکه با فریب به کودک بگوییم اینکار را به خاطر من نکنچون فلان است و بهمان به کودک بفمانیم ما میخواهیم که این کار را به این دلایل نکنی. 0 0 سورینام 1404/2/21 سبک ها و مهارت های ارتباطی نیما قربانی 4.3 4 صفحۀ 147 نشان دادن صریح و محترمانه خود، و اینکه دوست دارم چطور با من رفتار شود، نشان دهندهی قاطعیت در روابط است. محور آن توانایی افشا کردن افکار است، احساسات، علایق و دیدگاه های خود به دیگران است. 0 24 غزل خیرخواه 1403/5/24 سبک ها و مهارت های ارتباطی نیما قربانی 4.3 4 صفحۀ 65 صفت مشخصه بارز فردی پایداری است که در موقعیتهای مختلف نسبتا ثابت است و فکر، احساس، و عمل فرد را تحت تاثیر قرار میدهد. 0 0 سورینام 1404/2/13 سبک ها و مهارت های ارتباطی نیما قربانی 4.3 4 صفحۀ 85 هرچه شخصیت افراد از پختگی و رشد بیشتری برخوردار باشد، رفتارشان به سادگی، صراحت و صداقت گرایش می یابد. 0 1 سورینام 1404/2/21 سبک ها و مهارت های ارتباطی نیما قربانی 4.3 4 صفحۀ 151 تجارت ناراحت کننده بار ها به یاد آورده میشوند تا در محتویات حافظه به عنوان تجربهی معمولی جذب و هضم شوند. 0 3 سورینام 1404/2/21 سبک ها و مهارت های ارتباطی نیما قربانی 4.3 4 صفحۀ 154 با حرف زدن دربارهی تجربه ای که در ذهنمان سرکوب شده، ما آن تجربه را به زبان ترجمه میکنیم. هنگامی که یک تجربه در قالب زبان جای گرفت، فرد میتواند درک بهتری از آن داشته باشد و درنهایت تجربهی یادشده را به عنوان یک تجربه، پشت سر بگذارد و به تحول خود ادامه دهد. 0 5 غزل خیرخواه 1403/5/23 سبک ها و مهارت های ارتباطی نیما قربانی 4.3 4 صفحۀ 40 مراد از صمیمیت، اعتمادی است که امکان درک کردن و درک شدن را فراهم میکند.اعتمادی که در میان گذاشتن احساسات و افکار خصوصی را فراهم میسازد.[...]اعتماد خود محصول مراقبت و خودپیروی است. مراد از مراقبت، کمک به رشد و رضایت فرد مقابل است. در یک رابطه ی رضایتبخش فرد به نیازها و تجارب فرد مقابل حساسیت نشان میدهد. 0 1 زهرا صبا 1403/1/21 سبک ها و مهارت های ارتباطی نیما قربانی 4.3 4 صفحۀ 108 ارزشداوری های ما معمولا بر اساس قضاوت درباره پیامدها و نتایج افکار، احساسات، و اعمال دیگران است، در حالی که میتوان با دیگران بر اساس توجه به ماهیت و علل افکار، احساسات و اعمال آنها نیز ارتباط برقرار کرد. چنین امری دریچهی جدیدی را برای برقراری ارتباط بر ما میگشاید، دریچهای که عمق بیشتری به ارتباط میبخشد و آن را موثرتر میسازد. 0 17 سورینام 1404/2/13 سبک ها و مهارت های ارتباطی نیما قربانی 4.3 4 صفحۀ 81 اگر میزان آزادی و دایره ی اختیار کودک تعیین نشود، کودک یاد نمیگیرد تجاوز به حقوق دیگران کجاست و چه اعمالی ممکن است به ضرر خودش تمام شود. 0 1 سورینام 1404/2/30 سبک ها و مهارت های ارتباطی نیما قربانی 4.3 4 صفحۀ 265 اگر مراقبت در رابطه یک طرفه باشد، منجر به تداوم رابطه نمیشود. وقتی کسی احساس کند در یک رابطه بیش از آنی که دریافت کند، نثار میکند ممکن است احساس کند از او سواستفاده یا استفاده ابزاری میشود. در مقابل، کسی که بیش از آنی که میدهد، دریافت میکند ممکن است احساس گناه کند. 0 2 سورینام 1404/2/30 سبک ها و مهارت های ارتباطی نیما قربانی 4.3 4 صفحۀ 264 یکی از مهارت های اساسی در رابطهی صمیمی شناخت دقیق مواقعی است که نباید حرف زد. 0 2 غزل خیرخواه 1403/5/23 سبک ها و مهارت های ارتباطی نیما قربانی 4.3 4 صفحۀ 39 تعریف من از رابطه ی انسانی رضایتبخش، رابطهای است که در آن سه مؤلفهی در همتنیده،یعنی صمیمیت، مراقبت، و ازادی وجود دارد 0 3
بریدههای کتاب سبک ها و مهارت های ارتباطی سورینام 1404/2/29 سبک ها و مهارت های ارتباطی نیما قربانی 4.3 4 صفحۀ 229 آن افرادی که منابع درونی شده ی اندکی از بزرگی و احترام به خود دارند، ممکن است در اثر کوچکترین مشکل در ارتباط واکنش های نارسیسیتیک نابالغانه را نشان دهند. این افراد در صورت فقدان تحسین از سوی دیگران، نخست به خشم و در نهایت به نوعی افسردگی و احساس خالی بودن دچار میشوند. 0 2 سورینام 1404/2/17 سبک ها و مهارت های ارتباطی نیما قربانی 4.3 4 صفحۀ 108 ما عادت کرده ایم دیدگاه ها، افکار و رفتار های دیگران را تنها بر اساس چهارچوب های خود داوری کنیم و نمیتوانیم هیچ راه دیگری را برای ارتباط با دیگران تصور کنیم. درحالی که میتوان با دیگران براساس توجه به ماهیت و علل افکار، احساسات و اعمال آنها نیز ارتباط برقرار کرد. این دریچه عمق بیشتری به ارتباط میبخشد و آن را موثر تر می سازد. 0 2 زهرا صبا 1403/1/21 سبک ها و مهارت های ارتباطی نیما قربانی 4.3 4 صفحۀ 107 یکی از موانع اصلی برقراری ارتباط، گرایش طبیعی ما به قضاوت و داوری دربارهی دیدگاهها، افکار و احساسات فرد مقابل است. این امر نشان میدهد که ذهن ما با ارزیابی کردن مداوم و خوب و بد کردن امور شرطی شده است. جملاتی از این دست "از حرفهایش خوشم نیامد. این افکار درست نیست. اینطور عمل کردن خوب نیست. به نظر من واقعا خوب بود. آفرین چه قدر خوب فکر میکنی و... " نشان میدهد نخستین واکنش ما در ارتباط، ارزش داوری فرد مقابل بر اساس دیدگاهها و چارچوبهای خودمان است. 0 5 سورینام 1404/2/21 سبک ها و مهارت های ارتباطی نیما قربانی 4.3 4 صفحۀ 147 خودافشایی به معنای گفتن چیزی دربارهی خود در رابطه است. خودافشایی احساسات و نگرانی ها ما را به سطح رابطه میآورد، زیرا تنها در این حالت است که حل کردن آنها امکانپذیر میشود. 0 3 سورینام 1404/2/29 سبک ها و مهارت های ارتباطی نیما قربانی 4.3 4 صفحۀ 230 خود بزرگ بینی آشکار و همچنین آسیب پذیری پنهان، هر دو انعکاسی از حساسیت بیش از حد به تایید و حمایت دیگران است. 0 2 سورینام 1404/2/30 سبک ها و مهارت های ارتباطی نیما قربانی 4.3 4 صفحۀ 262 انسان ها اغلب مایل اند موفقیت های خود را به عوامل پایدار درونی (همچون هوش) اسناد دهند و شکست های خود را به عوامل گذرای بیرونی. 0 33 سورینام 1404/2/17 سبک ها و مهارت های ارتباطی نیما قربانی 4.3 4 صفحۀ 103 احترام نامشروط بدین معناست که اگر تصمیم گرفتیم با فردی که خطایی از او سر زده یا موجب ناراحتی ما شده است، برخورد کنیم، قادر باشیم در حین برخورد همچنان وی را در مقام یک انسان، ارزشمند و قابل احترام بدانیم. 0 1 سورینام 1404/2/30 سبک ها و مهارت های ارتباطی نیما قربانی 4.3 4 صفحۀ 264 چهار روش کلی ابراز نارضایتی در رابطه: میل به توهین کردن میل به برچسب های تحقیرآمیز زدن شوخی های خصمانه و مسخره کردن زبان بدن توهین آمیز 0 2 غزل خیرخواه 1403/5/27 سبک ها و مهارت های ارتباطی نیما قربانی 4.3 4 صفحۀ 82 والدین برای حفظ صداقت و صراحت، باید در تعیین دایرهی اختیارات کودک از اقتدار و کق سرپرستی خود به صورت صریح و صادقانه استفاده کنند و از فریب کوذک در جهت کنترل وی بپرهیزند. [...]به جای اینکه با فریب به کودک بگوییم اینکار را به خاطر من نکنچون فلان است و بهمان به کودک بفمانیم ما میخواهیم که این کار را به این دلایل نکنی. 0 0 سورینام 1404/2/21 سبک ها و مهارت های ارتباطی نیما قربانی 4.3 4 صفحۀ 147 نشان دادن صریح و محترمانه خود، و اینکه دوست دارم چطور با من رفتار شود، نشان دهندهی قاطعیت در روابط است. محور آن توانایی افشا کردن افکار است، احساسات، علایق و دیدگاه های خود به دیگران است. 0 24 غزل خیرخواه 1403/5/24 سبک ها و مهارت های ارتباطی نیما قربانی 4.3 4 صفحۀ 65 صفت مشخصه بارز فردی پایداری است که در موقعیتهای مختلف نسبتا ثابت است و فکر، احساس، و عمل فرد را تحت تاثیر قرار میدهد. 0 0 سورینام 1404/2/13 سبک ها و مهارت های ارتباطی نیما قربانی 4.3 4 صفحۀ 85 هرچه شخصیت افراد از پختگی و رشد بیشتری برخوردار باشد، رفتارشان به سادگی، صراحت و صداقت گرایش می یابد. 0 1 سورینام 1404/2/21 سبک ها و مهارت های ارتباطی نیما قربانی 4.3 4 صفحۀ 151 تجارت ناراحت کننده بار ها به یاد آورده میشوند تا در محتویات حافظه به عنوان تجربهی معمولی جذب و هضم شوند. 0 3 سورینام 1404/2/21 سبک ها و مهارت های ارتباطی نیما قربانی 4.3 4 صفحۀ 154 با حرف زدن دربارهی تجربه ای که در ذهنمان سرکوب شده، ما آن تجربه را به زبان ترجمه میکنیم. هنگامی که یک تجربه در قالب زبان جای گرفت، فرد میتواند درک بهتری از آن داشته باشد و درنهایت تجربهی یادشده را به عنوان یک تجربه، پشت سر بگذارد و به تحول خود ادامه دهد. 0 5 غزل خیرخواه 1403/5/23 سبک ها و مهارت های ارتباطی نیما قربانی 4.3 4 صفحۀ 40 مراد از صمیمیت، اعتمادی است که امکان درک کردن و درک شدن را فراهم میکند.اعتمادی که در میان گذاشتن احساسات و افکار خصوصی را فراهم میسازد.[...]اعتماد خود محصول مراقبت و خودپیروی است. مراد از مراقبت، کمک به رشد و رضایت فرد مقابل است. در یک رابطه ی رضایتبخش فرد به نیازها و تجارب فرد مقابل حساسیت نشان میدهد. 0 1 زهرا صبا 1403/1/21 سبک ها و مهارت های ارتباطی نیما قربانی 4.3 4 صفحۀ 108 ارزشداوری های ما معمولا بر اساس قضاوت درباره پیامدها و نتایج افکار، احساسات، و اعمال دیگران است، در حالی که میتوان با دیگران بر اساس توجه به ماهیت و علل افکار، احساسات و اعمال آنها نیز ارتباط برقرار کرد. چنین امری دریچهی جدیدی را برای برقراری ارتباط بر ما میگشاید، دریچهای که عمق بیشتری به ارتباط میبخشد و آن را موثرتر میسازد. 0 17 سورینام 1404/2/13 سبک ها و مهارت های ارتباطی نیما قربانی 4.3 4 صفحۀ 81 اگر میزان آزادی و دایره ی اختیار کودک تعیین نشود، کودک یاد نمیگیرد تجاوز به حقوق دیگران کجاست و چه اعمالی ممکن است به ضرر خودش تمام شود. 0 1 سورینام 1404/2/30 سبک ها و مهارت های ارتباطی نیما قربانی 4.3 4 صفحۀ 265 اگر مراقبت در رابطه یک طرفه باشد، منجر به تداوم رابطه نمیشود. وقتی کسی احساس کند در یک رابطه بیش از آنی که دریافت کند، نثار میکند ممکن است احساس کند از او سواستفاده یا استفاده ابزاری میشود. در مقابل، کسی که بیش از آنی که میدهد، دریافت میکند ممکن است احساس گناه کند. 0 2 سورینام 1404/2/30 سبک ها و مهارت های ارتباطی نیما قربانی 4.3 4 صفحۀ 264 یکی از مهارت های اساسی در رابطهی صمیمی شناخت دقیق مواقعی است که نباید حرف زد. 0 2 غزل خیرخواه 1403/5/23 سبک ها و مهارت های ارتباطی نیما قربانی 4.3 4 صفحۀ 39 تعریف من از رابطه ی انسانی رضایتبخش، رابطهای است که در آن سه مؤلفهی در همتنیده،یعنی صمیمیت، مراقبت، و ازادی وجود دارد 0 3