بریده کتابهای در ستایش بطالت علی 1403/7/4 در ستایش بطالت برتراند راسل 3.8 17 صفحۀ 26 0 0 علی 1403/7/4 در ستایش بطالت برتراند راسل 3.8 17 صفحۀ 24 0 0 علی 1403/7/4 در ستایش بطالت برتراند راسل 3.8 17 صفحۀ 13 ایده تکلیف ، از نظر تاریخ ، حربه ای بوده است در دست قدرتمندان تا افراد را وادار کنند به سود اربابان خود زندگی کنند نه خودشان. 0 0 علی 1403/7/4 در ستایش بطالت برتراند راسل 3.8 17 صفحۀ 8 پس کسی که پول به دولت قرض می دهد، نقش همان آدم بدهای آثار شکسپیر را دارد که آدم کش اجیر می کنند. ما حصل این کار اقتصادی افزایش توان نظامی دولت است که فرد پس اندازش را به او قرض می دهد. پس به وضوح بهتر است که آدم این پول را خرج کند، ولو برای مشروب یا قمار. 0 0 علی 1403/7/4 در ستایش بطالت برتراند راسل 3.8 17 صفحۀ 11 اخلاق کار همان اخلاق بردگی است و دنیای مدرن به آن نیازی ندارد. 0 0 علی 1403/7/4 در ستایش بطالت برتراند راسل 3.8 17 صفحۀ 10 با این حال وقتی کسی به سبب شکست در سرمایه گذاری بی پول می شود، وی را قربانی یک بدبیاری می دانند که سزاوارش نبوده است؛ در حالی که ولخرج شاد را، که پولش را بشر دوستانه خرج کرده است، به چشم یک احمق و کودن می نگرند. 0 0
بریده کتابهای در ستایش بطالت علی 1403/7/4 در ستایش بطالت برتراند راسل 3.8 17 صفحۀ 26 0 0 علی 1403/7/4 در ستایش بطالت برتراند راسل 3.8 17 صفحۀ 24 0 0 علی 1403/7/4 در ستایش بطالت برتراند راسل 3.8 17 صفحۀ 13 ایده تکلیف ، از نظر تاریخ ، حربه ای بوده است در دست قدرتمندان تا افراد را وادار کنند به سود اربابان خود زندگی کنند نه خودشان. 0 0 علی 1403/7/4 در ستایش بطالت برتراند راسل 3.8 17 صفحۀ 8 پس کسی که پول به دولت قرض می دهد، نقش همان آدم بدهای آثار شکسپیر را دارد که آدم کش اجیر می کنند. ما حصل این کار اقتصادی افزایش توان نظامی دولت است که فرد پس اندازش را به او قرض می دهد. پس به وضوح بهتر است که آدم این پول را خرج کند، ولو برای مشروب یا قمار. 0 0 علی 1403/7/4 در ستایش بطالت برتراند راسل 3.8 17 صفحۀ 11 اخلاق کار همان اخلاق بردگی است و دنیای مدرن به آن نیازی ندارد. 0 0 علی 1403/7/4 در ستایش بطالت برتراند راسل 3.8 17 صفحۀ 10 با این حال وقتی کسی به سبب شکست در سرمایه گذاری بی پول می شود، وی را قربانی یک بدبیاری می دانند که سزاوارش نبوده است؛ در حالی که ولخرج شاد را، که پولش را بشر دوستانه خرج کرده است، به چشم یک احمق و کودن می نگرند. 0 0