بریدۀ کتاب

ایران در هجوم دیمنتورها
بریدۀ کتاب

صفحۀ 53

-چه جوری می شود از مناقشه حق و مصلحت این رها شد؟ گاهی در این حق و مصلحت گیر می کنیم. بچه ها را توی خودش نگه می دارد. واقعاً این به طور ملموس دیده می شود. -ببینید، اگر ما بعضی جاها دچار سرگردانی می شویم، دلیل آن مکتب فکری ما نیست که یک جایش نقص دارد و نمی تواند ما را درست تغذیه بکند و جواب بدهد. بعضی جاها دلیل آن مشرب اخلاقی ماست. این خیلی نکته مهمی است. این سوال را از خودمان بکنیم که عدالت خواه از لحاظ اخلاقی باید چه نوع شخصیتی داشته باشد؟ این سوال را از خودمان کردیم؟! در تعبیر دینی آدم عادل کسی است که گناه کبیره مرتکب نشود و بر صغیره هم اصرار نداشته باشد. اصلا عدالت دقیقا از فرد آغاز می شود و در معارف ما یک مفهوم اخلاقی است.

-چه جوری می شود از مناقشه حق و مصلحت این رها شد؟ گاهی در این حق و مصلحت گیر می کنیم. بچه ها را توی خودش نگه می دارد. واقعاً این به طور ملموس دیده می شود. -ببینید، اگر ما بعضی جاها دچار سرگردانی می شویم، دلیل آن مکتب فکری ما نیست که یک جایش نقص دارد و نمی تواند ما را درست تغذیه بکند و جواب بدهد. بعضی جاها دلیل آن مشرب اخلاقی ماست. این خیلی نکته مهمی است. این سوال را از خودمان بکنیم که عدالت خواه از لحاظ اخلاقی باید چه نوع شخصیتی داشته باشد؟ این سوال را از خودمان کردیم؟! در تعبیر دینی آدم عادل کسی است که گناه کبیره مرتکب نشود و بر صغیره هم اصرار نداشته باشد. اصلا عدالت دقیقا از فرد آغاز می شود و در معارف ما یک مفهوم اخلاقی است.

1

6

(0/1000)

نظرات

آدم عادل*
1

1

درست شد 

0