محمدتقی عینی زاده
یادداشتها
باشگاهها
این کاربر هنوز باشگاهی ندارد.
چالشها
این کاربر هنوز در چالشی شرکت نکرده است.
فعالیتها
7
بسیار عالی همدلی کرده اید . تلاش برای همذات پنداری در راستای نگارش اینگونه کتاب هاست.
4
محمدتقی عینی زاده پسندید.
4
باسلام . گروه های دیگری هم می توانست شکل بگیرد. شاید اگر من گروه چهارم یا پنجم را ایجاد می کردم . یعنی گروهی ولایتمدار و سلسله مراتبی که در آن سختگیری نباشد و ....
7
2
2
7
محمدتقی عینی زاده پسندید.
42
میرسپاسی در مدرنیته ایرانی تاملی داشته است که برآمده از دانش ، گرایش و موقعیت وی هست . همانکه خود معتقدست مدرنیته در جوامع دیگر باید چنین باشد . او بدین منظور از مارشال برمن هم گواه آورده است . همانگونه که میرسپاسی اورده و شمانیز نقل و قول کرده اید وی مانند برخی از بومی گرایان معتقدند هم آنچه اندیشمندانی از غرب می گویند و هم آنانیکه می مذیرند مدرنیته آشی نیست که فقط آشپزهای غربی بلدند آنرا بپزند. وی برای اثبات این یافته بیش از همه به هگل اقتدا می کندکه اولین نمونه واقعی مدرنیته بومی در آلمانست. میرسپاسی در طی یک فصل از کتابش به این مطلب می پردازد که تلاش ایرانیان در جریان انقلاب مشروطه چندان بومی گرایانه و ایرانی مدار نبود، بلکه غالبا روایت اروپا مدار را برای مدرنیته در ایران پی گرفتند و لذا باشکست مواجه شد. او طی بخش های دیگرش براین اعتقادست که انقلاب اسلامی به نوعی دیگر و با رویکرد تخاصم آمیزی در برابر مدرنیته و غرب مواجهه شد و لذا به نظر وی این راه نیز ممی تواند به مدرنیته ایرانی ختم شود. وی همچنین بااستدلال هایی که خاص خودست به این نتیجه می رسد که شریعتی و آل احمد و سایرین درقیاس با بومی گرایان آلمانی چون هایدگر ، هگل و نیچه توان طرح بازگشت به خویشتن و الگوی مدرنیته بومی را نداشته اند.
22
1
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0