همۀ پست‌های نشر اطراف

نشر اطراف

1403/02/21

خواندن 1 دقیقه
دربارۀ کتاب جدید اطراف، "حظ کردیم و افسوس خوردیم"

کتابِ بعدی اطراف روایتی است از سفر دو جوان قاجاری به فرنگ که در سفر اول مظفرالدین شاه همراه او بودند. دوستعلی خان معیرالممالک و میرزا حسن خان مستوفی‌الممالک نسبت نزدیکی با شاه داشتند اما فاصله‌شان را با او حفظ کردند تا آن دنیای تازه را به‌تنهایی کشف کنند. یادگاری آن‌ها از این دنیای تازه دو سفرنامه، چند نامه، یک روزنامه و تعدادی عکس دیده نشده از اروپاست که برای اولین بار در کتاب «حظ کردیم و افسوس خوردیم» منتشر می‌شود.

نشر اطراف

1402/10/16

خواندن 1 دقیقه
"به زبان مادری گریه می‌کنیم"، کتاب جدید اطراف

"به زبان مادری گریه می‌کنیم" دریچه‌ای نو به ادبیات امروزِ مکزیک و آمریکای لاتین می‌گشاید و تصویری متفاوت از آنچه به آن خو گرفته‌ایم، نشان‌مان می‌دهد.

نشر اطراف

1402/09/09

خواندن 1 دقیقه
"خاک کارخانه"، کتاب جدید اطراف، منتشر شد

خاک کارخانه ثبت تجربه‌های ناشنیده‌ترین حلقه‌های زنجیره‌ی کار در ایران است. زنان بافنده و ‏ریسنده‌ای که قوت زانوها و دست‌هاشان را در تار و پود پارچه‌ها تنیده‌اند و مردانی که شبانه‌روز دستگاه‌ها را سرپا نگه داشته‌اند.

نشر اطراف

1402/06/04

خواندن 1 دقیقه
«و کسی نمی‌داند در کدام زمین می‌میرد»، کتاب جدید اطراف

"و کسی نمی‌داند در کدام زمین می‌میرد" بیش از هر چیز، روایت سفر است. زنی جوان که به دلایلی از همه‌چیز و همه‌کس خسته شده، تصمیم می‌گیرد قید همه‌چیز را بزند و با کوله‌پشتی‌اش سفر کند.

نشر اطراف

1402/05/31

خواندن 1 دقیقه
شش سال کم نیست اگر بخشی از زندگیِ یک نشر و خانواده‌اش باشد!

شش سال پیش در همین روزهای گرم و بلند تابستان، نشر اطراف کارش را شروع کرد. دفترمان کوچک‌ بود و قفسه‌‌ی کتاب‌ها، خلوت. تازه اولین کتاب‌ منتشر شده بود و برای معرفی اطراف به کتابخوان‌ها شور و شوق زیادی داشتیم. بعد از گذشت شش سال خیلی چیزها تغییر کرده. تنها چیزی که ثابت مانده، عشق‌مان به کتاب‌ها و احترام‌مان به مخاطب است.

نشر اطراف

1402/05/28

خواندن 1 دقیقه
لهجه‌ها اهلی نمی‌شوند، کتاب جدید اطراف

کتاب تازه‌ی اطراف مجموعه‌ای است از ناداستان‌های رواییِ ده نویسنده‌ی عرب‌آمریکایی که به‌جز زبان مادری‌شان، به زبان انگلیسی هم می‌نویسند. این نویسندگان، در ناداستان‌هایی خلاقانه و با سبک‌هایی گوناگون و صداهایی متفاوت، تجربه‌ی زیسته و تأملات مهاجرانی از کشورهای مصر، مغرب، لبنان، لیبی و فلسطین را بازنمایی کرده‌اند و دریچه‌هایی تازه به مضامینی مانند سیاست، خانواده، فرهنگ و نژاد گشوده‌اند. «لهجه‌ها اهلی نمی‌شوند» دومین کتاب از مجموعه‌ی «زندگی میان زبان‌ها» است.

نشر اطراف

1402/05/25

خواندن 1 دقیقه
تقدیم‌نامه: داستانی بزرگ در دل چند کلمه - بی‌کاغذِ اطراف

در معرفی‌نامه‌ی کتاب، جمله‌ای از آریستید نقل کرده که ما نیز به همان بسنده می‌کنیم: «معابد را باید به خدایان تقدیم کرد، و کتاب‌ها را به انسان‌های نیک.»