بریده کتابهای دوران فرصت ها مریم قاروبی 1403/7/27 دوران فرصت ها لارنس استاینبرگ 4.0 1 صفحۀ 241 انتخاب شیوهی والدگری در نهایت به اهداف، سلیقهها و ترجیحات شخصی فرد بر میگردد. اما در جامعهای که به خودتنظیمی پاداش میدهد، برخی از اهداف، سلایق و ترجیحات والدین به نفع فرزندانشان نیست. 0 2 مریم قاروبی 1403/7/27 دوران فرصت ها لارنس استاینبرگ 4.0 1 صفحۀ 225 فعالیتها باید در طول زمان و با تمرینهای حساب شده تداوم داشته باشند. هیچ جایگزینی برای زمان گذاشتن به منظور بهتر شدن وجود ندارد. اگرچه حساب شده بودن تمرین بیشتر از تکرار صرف آن اهمیت دارد. با این حال تکرار هست که به کار ساختار میدهد تا عملکرد را بهبود بخشد. لازم است آهسته، روشمند و هدفمند پیش برویم. 0 2 مریم قاروبی 1403/4/4 دوران فرصت ها لارنس استاینبرگ 4.0 1 صفحۀ 189 والدین باید بسیار تلاش کنند که در همهی این مولفهها خوب باشند_ گرم، قاطع و حمایتگر باشند، نه فقط در یکی یا دو تا از آنها. هر یک از این سه عنصر والدگری کارآمد وقتی که در کنار دو مورد دیگر قرار میگیرد، موثرتر میشود. به ویژه ارتباط بین گرمی و قاطعیت خیلی تعیین کننده است. 0 1 مریم قاروبی 1403/7/27 دوران فرصت ها لارنس استاینبرگ 4.0 1 صفحۀ 242 به یاد داشته باشید که عوامل اصلی کاهش اخیر در سن بلوغ ( برخلاف کاهشی که در طول قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم رخ داد) افزایش چاقی در دوران کودکی، احتمال بیشتر زنده ماندن نوزادان نارس، افزایش مواجههی کودکان با نور مصنوعی، نرخ بالای عدم حضور پدر در خانواده و قرار گرفتن بیشتر در معرض مواد شیمیایی مختل کنندهی غدد درون ریز است. 0 2 مریم قاروبی 1403/8/23 دوران فرصت ها لارنس استاینبرگ 4.0 1 صفحۀ 251 نوجوانی طولانیتر نه فقط سرمایه انسانی، بلکه سرمایهی روانشناختی و عصب زیستی افراد را نیز میسازد. 0 0 مریم قاروبی 1403/7/7 دوران فرصت ها لارنس استاینبرگ 4.0 1 صفحۀ 214 در حال حاضر هیچ رویکردی به تنهایی بی چون و چرا مورد تایید نیست. 0 3 مریم قاروبی 1403/7/6 دوران فرصت ها لارنس استاینبرگ 4.0 1 صفحۀ 195 مهمترین کاری که والدین برای بار آوردن فرزندانی سالم، شاد و موفق میتوانند انجام دهند این است که والدگری مقتدرانه را تمرین کنند. بنابراین توصیهی من به والدین خیلی مشخص است: گرم، قاطع و حمایتگر باشید. 0 3 مریم قاروبی 1403/7/27 دوران فرصت ها لارنس استاینبرگ 4.0 1 صفحۀ 224 هر قدر هم که فعالیتها و تمرینها با هم تفاوت داشته باشند، موفقیتشان نیازمند سه اصل مشترک است. اول اینکه آموزش باید محرک باشد. فعالیتها برای محرک بودن باید سخت و چالش برانگیز باشند. توجه داشته باشید که نگفتم لذتبخش. دوم اینکه آموزش باید داربستسازی شده باشد. وقتی دانشآموزی بر فعالیت مشخصی تسلط پیدا کرد، درجهی سختی باید افزایش پیدا کند، اما فقط کمی. سرانجام، فعالیتها باید در طول زمان و با تمرینهای حساب شده تداوم داشته باشند. 0 1 مریم قاروبی 1403/8/23 دوران فرصت ها لارنس استاینبرگ 4.0 1 صفحۀ 278 جرائم نوجوانان معمولاً در نتیجهی رفتارهای تکانشی و برنامهریزی نشده و غالباً با همراهی همسالان شکل میگیرند. اغلب عواطف سد راه قضاوت درست میشوند. بنابراین شرایطی که رفتار "بالغانه" در آن تعریف میشود در هر موقعیتی کاملاً متفاوت است. 0 0 مریم قاروبی 1403/4/1 دوران فرصت ها لارنس استاینبرگ 4.0 1 صفحۀ 141 مَخلص کلام این است که تاثیر گروه همسالان بر مغز نوجوانان با تاثیر آن بر مغز بزرگسالان فرق دارد. درک این موضوع برای والدین مهم است. آنها باید بدانند که نوجوانان وقتی با گروه هستند، در مقایسه با زمانی که تنهایند، قوهی تشخیصشان ضعیفتر عمل میکند. 3 5 مریم قاروبی 1403/4/4 دوران فرصت ها لارنس استاینبرگ 4.0 1 صفحۀ 192 هر سه هدف_ فرمانبرداری، خوشحالی و پختگی_ خیرخواهانهاند و تقریباً هر والدی هر سه را تا حدودی طلب میکند. مسئله واقعاً این نیست که یک والد برای کدام یک از اینها ارزش بیشتری قائل است، بلکه نکتهی مهم آنجاست که روی کدام یک تاکید بیشتری دارد. این تاکید تفاوت بسیار بزرگی در رشد خودتنظیمی ایجاد میکند. 0 1 مریم قاروبی 1403/8/26 دوران فرصت ها لارنس استاینبرگ 4.0 1 صفحۀ 292 با توجه به اهمیت ورزش در رشد خود تنظیمی، هر مدرسه باید یک ساعت از روز خود را به تربیت بدنی اختصاص دهد. این راهکار احتمالاً بیشتر از کلاسهای تقویتی موجب افزایش نمرات آزمونهای دانشآموزان میشود. 0 0
بریده کتابهای دوران فرصت ها مریم قاروبی 1403/7/27 دوران فرصت ها لارنس استاینبرگ 4.0 1 صفحۀ 241 انتخاب شیوهی والدگری در نهایت به اهداف، سلیقهها و ترجیحات شخصی فرد بر میگردد. اما در جامعهای که به خودتنظیمی پاداش میدهد، برخی از اهداف، سلایق و ترجیحات والدین به نفع فرزندانشان نیست. 0 2 مریم قاروبی 1403/7/27 دوران فرصت ها لارنس استاینبرگ 4.0 1 صفحۀ 225 فعالیتها باید در طول زمان و با تمرینهای حساب شده تداوم داشته باشند. هیچ جایگزینی برای زمان گذاشتن به منظور بهتر شدن وجود ندارد. اگرچه حساب شده بودن تمرین بیشتر از تکرار صرف آن اهمیت دارد. با این حال تکرار هست که به کار ساختار میدهد تا عملکرد را بهبود بخشد. لازم است آهسته، روشمند و هدفمند پیش برویم. 0 2 مریم قاروبی 1403/4/4 دوران فرصت ها لارنس استاینبرگ 4.0 1 صفحۀ 189 والدین باید بسیار تلاش کنند که در همهی این مولفهها خوب باشند_ گرم، قاطع و حمایتگر باشند، نه فقط در یکی یا دو تا از آنها. هر یک از این سه عنصر والدگری کارآمد وقتی که در کنار دو مورد دیگر قرار میگیرد، موثرتر میشود. به ویژه ارتباط بین گرمی و قاطعیت خیلی تعیین کننده است. 0 1 مریم قاروبی 1403/7/27 دوران فرصت ها لارنس استاینبرگ 4.0 1 صفحۀ 242 به یاد داشته باشید که عوامل اصلی کاهش اخیر در سن بلوغ ( برخلاف کاهشی که در طول قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم رخ داد) افزایش چاقی در دوران کودکی، احتمال بیشتر زنده ماندن نوزادان نارس، افزایش مواجههی کودکان با نور مصنوعی، نرخ بالای عدم حضور پدر در خانواده و قرار گرفتن بیشتر در معرض مواد شیمیایی مختل کنندهی غدد درون ریز است. 0 2 مریم قاروبی 1403/8/23 دوران فرصت ها لارنس استاینبرگ 4.0 1 صفحۀ 251 نوجوانی طولانیتر نه فقط سرمایه انسانی، بلکه سرمایهی روانشناختی و عصب زیستی افراد را نیز میسازد. 0 0 مریم قاروبی 1403/7/7 دوران فرصت ها لارنس استاینبرگ 4.0 1 صفحۀ 214 در حال حاضر هیچ رویکردی به تنهایی بی چون و چرا مورد تایید نیست. 0 3 مریم قاروبی 1403/7/6 دوران فرصت ها لارنس استاینبرگ 4.0 1 صفحۀ 195 مهمترین کاری که والدین برای بار آوردن فرزندانی سالم، شاد و موفق میتوانند انجام دهند این است که والدگری مقتدرانه را تمرین کنند. بنابراین توصیهی من به والدین خیلی مشخص است: گرم، قاطع و حمایتگر باشید. 0 3 مریم قاروبی 1403/7/27 دوران فرصت ها لارنس استاینبرگ 4.0 1 صفحۀ 224 هر قدر هم که فعالیتها و تمرینها با هم تفاوت داشته باشند، موفقیتشان نیازمند سه اصل مشترک است. اول اینکه آموزش باید محرک باشد. فعالیتها برای محرک بودن باید سخت و چالش برانگیز باشند. توجه داشته باشید که نگفتم لذتبخش. دوم اینکه آموزش باید داربستسازی شده باشد. وقتی دانشآموزی بر فعالیت مشخصی تسلط پیدا کرد، درجهی سختی باید افزایش پیدا کند، اما فقط کمی. سرانجام، فعالیتها باید در طول زمان و با تمرینهای حساب شده تداوم داشته باشند. 0 1 مریم قاروبی 1403/8/23 دوران فرصت ها لارنس استاینبرگ 4.0 1 صفحۀ 278 جرائم نوجوانان معمولاً در نتیجهی رفتارهای تکانشی و برنامهریزی نشده و غالباً با همراهی همسالان شکل میگیرند. اغلب عواطف سد راه قضاوت درست میشوند. بنابراین شرایطی که رفتار "بالغانه" در آن تعریف میشود در هر موقعیتی کاملاً متفاوت است. 0 0 مریم قاروبی 1403/4/1 دوران فرصت ها لارنس استاینبرگ 4.0 1 صفحۀ 141 مَخلص کلام این است که تاثیر گروه همسالان بر مغز نوجوانان با تاثیر آن بر مغز بزرگسالان فرق دارد. درک این موضوع برای والدین مهم است. آنها باید بدانند که نوجوانان وقتی با گروه هستند، در مقایسه با زمانی که تنهایند، قوهی تشخیصشان ضعیفتر عمل میکند. 3 5 مریم قاروبی 1403/4/4 دوران فرصت ها لارنس استاینبرگ 4.0 1 صفحۀ 192 هر سه هدف_ فرمانبرداری، خوشحالی و پختگی_ خیرخواهانهاند و تقریباً هر والدی هر سه را تا حدودی طلب میکند. مسئله واقعاً این نیست که یک والد برای کدام یک از اینها ارزش بیشتری قائل است، بلکه نکتهی مهم آنجاست که روی کدام یک تاکید بیشتری دارد. این تاکید تفاوت بسیار بزرگی در رشد خودتنظیمی ایجاد میکند. 0 1 مریم قاروبی 1403/8/26 دوران فرصت ها لارنس استاینبرگ 4.0 1 صفحۀ 292 با توجه به اهمیت ورزش در رشد خود تنظیمی، هر مدرسه باید یک ساعت از روز خود را به تربیت بدنی اختصاص دهد. این راهکار احتمالاً بیشتر از کلاسهای تقویتی موجب افزایش نمرات آزمونهای دانشآموزان میشود. 0 0