بریده کتابهای رستاخیز جان: ادبیات، فرهنگ و رسانه رضا هاشمی 1402/5/2 رستاخیز جان: ادبیات، فرهنگ و رسانه سید مرتضی آوینی 4.5 5 صفحۀ 105 باید برای حفظ فرهنگ خویش در جستوجوی راههایی به جز دیوار کشیدن و محصور کردن برآییم. 0 22 محمدرضا الله مرادی 1402/9/30 رستاخیز جان: ادبیات، فرهنگ و رسانه سید مرتضی آوینی 4.5 5 صفحۀ 8 آن آزادی که میگویند «رهایی از هر تعهد و تقیدی» است و این آزادی که ما میگوییم « آزادی از هر تعلقی » است 0 2 رضا هاشمی 1402/5/10 رستاخیز جان: ادبیات، فرهنگ و رسانه سید مرتضی آوینی 4.5 5 صفحۀ 132 شهروند مطیع کسی است که وجودش مستحیل در جامعهای است که پیرامون او وجود دارد. اعتراضی ندارد. استدلالهای رسمی را میپذیرد و در صدق گفتار سیاستمداران تردید روا نمیدارد. تا آنجا تسلیم قوانین محلی است که عدالت را نه قبله قانون، که تابع آن میبیند. به آنچه فرا میخوانندش روی میآورد و از آنچه باز میدارندش پرهیز میکند. دروازههای گوش و چشم و عقلش برای پیامهای پروپاگاندا باز است و... 0 10 محمدرضا الله مرادی 1402/9/30 رستاخیز جان: ادبیات، فرهنگ و رسانه سید مرتضی آوینی 4.5 5 صفحۀ 9 انسان مختار است ، اما آزادی اش مقدم بر حقیقت و عدالت نیست ، و اگر چنین باشد ، پس آزادی «حق» انسان نیست ، «تکلیف» اوست. آنان که آزادی را به مفهوم «عدم تقید» میگیرند و این آزادی را حق خویش میدانند، از آن جهت دیگران را نیز ملتزم به همین اعتقاد میخواهند که انگار خود را عین حقیقت و عدالت فرض کرده اند 0 2 محمدرضا الله مرادی 1402/10/2 رستاخیز جان: ادبیات، فرهنگ و رسانه سید مرتضی آوینی 4.5 5 صفحۀ 29 توسعه تکنولوژی احتیاجات جدیدی را خلق میکند که وابستگی به تکنولوژی را توسعه میبخشد ؛ یک دور باطل 0 5 وجیهه 1403/3/23 رستاخیز جان: ادبیات، فرهنگ و رسانه سید مرتضی آوینی 4.5 5 صفحۀ 17 انسانِ امروز بر یک «فریب عظیم» میزید و بزرگترین نشانۀ این حقیقت آن است که خود از این فریب غافل است؛ میانگارد که آزاد است، اما از همۀ ادوار حیاتِ خویش دربندتر است؛ میانگارد که فکر روشنی دارد، اما از همۀ ادوار حیاتِ خویش در ظلمت بیشتری گرفتار است. 0 1 رضا یحیی پور 1402/11/10 رستاخیز جان: ادبیات، فرهنگ و رسانه سید مرتضی آوینی 4.5 5 صفحۀ 7 1 1 محمدرضا الله مرادی 1402/12/9 رستاخیز جان: ادبیات، فرهنگ و رسانه سید مرتضی آوینی 4.5 5 صفحۀ 122 قرار بوده که علم امروز از بشر خدایی بسازد که بی نیاز از ذکر_که نسبت میان او و حقیقت وجود اوست_ در کمال اقتدار جاودانه بر طبیعت حکم روایی کند. قرار بوده است که علم جدید، بشر را بر مرگ غلبه دهد و اضطراب روانی او را که ناشی از مرگ آگاهی فطری است درمان کند 0 6 علیرضا مجیدیان 1403/5/24 رستاخیز جان: ادبیات، فرهنگ و رسانه سید مرتضی آوینی 4.5 5 صفحۀ 32 0 5 محمدرضا الله مرادی 1402/12/9 رستاخیز جان: ادبیات، فرهنگ و رسانه سید مرتضی آوینی 4.5 5 صفحۀ 122 اتومبیل بعد از گسترش شهر ها ایجاد نشد و بلعکس ، وجود اتومبیل علت گسترش شهر هاست. علت گسترش عمودی شهر ها نیز کمبود فضا نیست، نیاز بشر جدید به اتومبیل او را به گسترش عمودی شهر ها در اطراف خیابان هایی کشانده است که رفت و آمد اتومبیل ها در آن واقع میشود. 0 2
بریده کتابهای رستاخیز جان: ادبیات، فرهنگ و رسانه رضا هاشمی 1402/5/2 رستاخیز جان: ادبیات، فرهنگ و رسانه سید مرتضی آوینی 4.5 5 صفحۀ 105 باید برای حفظ فرهنگ خویش در جستوجوی راههایی به جز دیوار کشیدن و محصور کردن برآییم. 0 22 محمدرضا الله مرادی 1402/9/30 رستاخیز جان: ادبیات، فرهنگ و رسانه سید مرتضی آوینی 4.5 5 صفحۀ 8 آن آزادی که میگویند «رهایی از هر تعهد و تقیدی» است و این آزادی که ما میگوییم « آزادی از هر تعلقی » است 0 2 رضا هاشمی 1402/5/10 رستاخیز جان: ادبیات، فرهنگ و رسانه سید مرتضی آوینی 4.5 5 صفحۀ 132 شهروند مطیع کسی است که وجودش مستحیل در جامعهای است که پیرامون او وجود دارد. اعتراضی ندارد. استدلالهای رسمی را میپذیرد و در صدق گفتار سیاستمداران تردید روا نمیدارد. تا آنجا تسلیم قوانین محلی است که عدالت را نه قبله قانون، که تابع آن میبیند. به آنچه فرا میخوانندش روی میآورد و از آنچه باز میدارندش پرهیز میکند. دروازههای گوش و چشم و عقلش برای پیامهای پروپاگاندا باز است و... 0 10 محمدرضا الله مرادی 1402/9/30 رستاخیز جان: ادبیات، فرهنگ و رسانه سید مرتضی آوینی 4.5 5 صفحۀ 9 انسان مختار است ، اما آزادی اش مقدم بر حقیقت و عدالت نیست ، و اگر چنین باشد ، پس آزادی «حق» انسان نیست ، «تکلیف» اوست. آنان که آزادی را به مفهوم «عدم تقید» میگیرند و این آزادی را حق خویش میدانند، از آن جهت دیگران را نیز ملتزم به همین اعتقاد میخواهند که انگار خود را عین حقیقت و عدالت فرض کرده اند 0 2 محمدرضا الله مرادی 1402/10/2 رستاخیز جان: ادبیات، فرهنگ و رسانه سید مرتضی آوینی 4.5 5 صفحۀ 29 توسعه تکنولوژی احتیاجات جدیدی را خلق میکند که وابستگی به تکنولوژی را توسعه میبخشد ؛ یک دور باطل 0 5 وجیهه 1403/3/23 رستاخیز جان: ادبیات، فرهنگ و رسانه سید مرتضی آوینی 4.5 5 صفحۀ 17 انسانِ امروز بر یک «فریب عظیم» میزید و بزرگترین نشانۀ این حقیقت آن است که خود از این فریب غافل است؛ میانگارد که آزاد است، اما از همۀ ادوار حیاتِ خویش دربندتر است؛ میانگارد که فکر روشنی دارد، اما از همۀ ادوار حیاتِ خویش در ظلمت بیشتری گرفتار است. 0 1 رضا یحیی پور 1402/11/10 رستاخیز جان: ادبیات، فرهنگ و رسانه سید مرتضی آوینی 4.5 5 صفحۀ 7 1 1 محمدرضا الله مرادی 1402/12/9 رستاخیز جان: ادبیات، فرهنگ و رسانه سید مرتضی آوینی 4.5 5 صفحۀ 122 قرار بوده که علم امروز از بشر خدایی بسازد که بی نیاز از ذکر_که نسبت میان او و حقیقت وجود اوست_ در کمال اقتدار جاودانه بر طبیعت حکم روایی کند. قرار بوده است که علم جدید، بشر را بر مرگ غلبه دهد و اضطراب روانی او را که ناشی از مرگ آگاهی فطری است درمان کند 0 6 علیرضا مجیدیان 1403/5/24 رستاخیز جان: ادبیات، فرهنگ و رسانه سید مرتضی آوینی 4.5 5 صفحۀ 32 0 5 محمدرضا الله مرادی 1402/12/9 رستاخیز جان: ادبیات، فرهنگ و رسانه سید مرتضی آوینی 4.5 5 صفحۀ 122 اتومبیل بعد از گسترش شهر ها ایجاد نشد و بلعکس ، وجود اتومبیل علت گسترش شهر هاست. علت گسترش عمودی شهر ها نیز کمبود فضا نیست، نیاز بشر جدید به اتومبیل او را به گسترش عمودی شهر ها در اطراف خیابان هایی کشانده است که رفت و آمد اتومبیل ها در آن واقع میشود. 0 2