یادداشت توکلی

 توکلی

توکلی

1403/5/20

        مواجهه‌ام با ادبیات تو مدرسه_از همون ابتدایی_ طوری بود که هیچ‌وقت ذوق ادبیم اقناع نمیشد.
نمیدونستم گیرش کجاست، ولی از یکجایی مسیر دلخواهم در ادبیات رو از اونچه تو مدرسه میگذره جدا کردم.

این روزها اما در شرف معلمی، کاسه‌ی چه‌کنم به دست گرفته‌‌ام برای تغییر اوضاع...که دستی این کتاب رو میگذاره سر راهم!
اینکه دقیقا چرا و چگونه روش‌های آموزشی ما گند میزنند به ذوق و شوق ادبی کودکان (و حتی استانداردهای مدنظر سوادآموزی) رو این کتاب به خوبی پاسخ میده‌؛ و البته شیوه‌ی آموزشی و مواجهه‌ی درست ادبیات برای کودکان رو هم ترسیم میکنه.
اگرچه به نظرم یک جلد دیگه میخواد که به صورت کارگاهی و با ذکر مصادیق روشن‌تر در میدان عمل، نقش تسهیلگر و معلم رو نشون بده؛ مخصوصا به معلمی که ناچار در چنگال شیوه‌ی مرسوم آموزشی تو مدارس دولتی گرفتاره.

در نهایت با خوندن نمونه شاعرانگی بچه‌های ابتدایی در پایان کتاب و پتانسیل حیرت‌انگیز قلمشون بسیار شوق‌زده شدم!

پ.ن : سپاس بسیار از رفیق شفیقی که با امانت‌دادن کتاب و ترغیبم به مطالعه‌ی آن، دریچه‌ای نو رو به ادبیات‌وکودکان بر من گشود.
      
255

14

(0/1000)

نظرات

|زینب|

|زینب|

1403/5/20

خو‌ش به حال کتابی که از قم رسید به محلهٔ امام رضا 
1

1

 توکلی

توکلی

1403/5/21

ولی معلوم نیست کی دل بکنه از اینجا!😁 

0

اسم کتاب 
و همچنین توضیحتون 
منو یاد یک فیلم سینمایی انداخت؛ بنام 《معلم مهدکودک》
مربی ای که متوجه شد یکی از بچه های اتفاقا شرّ و شیطونِ کلاسش، استعداد خارق العاده ای  تو زمینه شاعری داره.
1

1

 توکلی

توکلی

1403/5/21

چه قدر جذاب!
مشتاق شدم ببینمش
خیلی ممنون :) 

1