یادداشت ‫حامد حمایت کار

بهترین قصه گو برنده است: چطور با قصه کسب و کارتان را رونق دهید
        اگر کتاب در حد یک مقاله یا یک کتاب ۲۰ صفحه‌ای بود قابل استفاده تر بود.
اولین سوال من از یک مشاور کسب و کار این است که کسب و کار موفقت یا شکست خورده‌ات چیست؟ دومین سوالم این است که اگر موفق هست چرا وقت برای مشاوره داری؟ اگر از این دو سوال عبور کرد آن وقت او را برای مشاوره مناسب می‌دانم.
خیلی باید مراقب مشاوران کسب و کار بود. هر کسی از جهتی که خودش در آن عمیق شده کسب و کار را می‌بیند و همین می‌تواند باعث شود مطالب غیر مهم به مهم ترین مسئله کسب و کار شما تبدیل شود و این یعنی تعطیلی کسب و کار.
قصه گویی هم به اندازه خودش مهم است و احتمالا صاحب یک کسب و کار از آن بهره می‌برد. اما برای یک کسب و کاری که تازه شکل گرفته حالا حالا ها اولویت نیست.
      
18

85

(0/1000)

نظرات

این کتاب از این جهت برام مفید بود که
نقش قصه و «تعریف ماجرا» رو برای تأثیرگذاری روی جامعه هدف بیان کرد. این هدف می‌تونه درست باشه یا غلط. جامعه هدف می‌تونه بچه‌هامون باشند یا مشتریانی که می‌خواهیم جنس بنجل‌مون رو بهشون قالب کنیم یا سرمایه‌گذاری که قراره گوشش رو دراز کنیم که تو پروژه‌مون سرمایه گذاری کنه. یا مخاطب تبلیغات تلویزیونی‌مون. بهرحال قصه‌گویی تاثیر داره. 

و به این نتیجه رسیدم که این یک واقعیت هست
ولی اینکه میگید می‌تونست کوتاه‌تر باشه...، بیراه نیست

4

موافقم. به خاطر همین موضوع بارها اوائل کتاب رو خوندم و بعد متوقف شده.

1