بریدههای کتاب مرضیه مسلمی امیرانی مرضیه مسلمی امیرانی 1404/7/13 - 14:28 نظام حقوق زن در اسلام مرتضی مطهری 4.6 25 صفحۀ 193 محبت زن خوب است به صورت عکس العمل محبت مرد باشد نه به صورت ابتدایی. عشق ابتدایی زن یعنی عشقی که از ناحیه زن شروع بشود و زن بدون آنکه مرد قبلاً او را خواسته باشد عاشق مردی بشود، همواره مواجه با شکست عشق و شکست شخصیت خود زن است، بر خلاف عشقی که به صورت پاسخ به عشق دیگری در زن پیدا میشود؛ اینچنین عشق، نه خودش شکست میخورد و نه به شخصیت زن لطمه و شکست وارد میآورد. 0 1 مرضیه مسلمی امیرانی 1404/7/10 - 17:18 کیه ر کگور: قدم اول دیو رابینسون 4.0 0 صفحۀ 57 فرد اخلاقی دیدی جامع به زندگی به دست می آورد، دریافت قوی تری از خود پیدا می کند و برداشت خویش از زمان را تغییر میدهد. زندگی دیگر در سلسله ای از راهبردها برای گریختن از خستگی و نومیدی خلاصه نمی شود، بلکه نسبتی با *ابدیت* می یابد. 0 3 مرضیه مسلمی امیرانی 1404/7/10 - 16:45 کیه ر کگور: قدم اول دیو رابینسون 4.0 0 صفحۀ 43 فرد را سایه های بسیاری هست، همه ی آنها به او شباهت دارند و گاه و بیگاه به اندازه ی همدیگر از او ادعای خسارت میکنند. 0 4 مرضیه مسلمی امیرانی 1404/7/2 - 21:41 نظام حقوق زن در اسلام مرتضی مطهری 4.6 25 صفحۀ 82 آنچه در این مورد قابل اعتراض است عمل مردم ایرانی است، نه قانون مدنی و نه قانون اسلام. در میان مردم ما غالب پدران هنوز مانند دوران جاهلیت، خود را اختیاردار مطلق میدانند و اظهار نظر دختر را در امر انتخاب همسر و شریک زندگی و پدر فرزندان آیندهاش بیحیایی و خارج از نزاکت میدانند و به رشد فکری دختر- که لزوم آن از مسلّمات اسلام است- توجهی نمیکنند. 0 3 مرضیه مسلمی امیرانی 1404/7/2 - 21:33 نظام حقوق زن در اسلام مرتضی مطهری 4.6 25 صفحۀ 80 اگر اختیار ازدواج به دست خود دختران باشد و موافقت پدر را شرط صحت ازدواج بدانیم، آن هم به شرط اینکه پدر سوء نیت یا کج سلیقگی خاصی که مانع ازدواج دختر بشود نداشته باشد، چه عیبی دارد و چه منافاتی با اصل آزادی انسانها دارد؟ 0 1 مرضیه مسلمی امیرانی 1404/7/2 - 21:20 نظام حقوق زن در اسلام مرتضی مطهری 4.6 25 صفحۀ 76 در کشور ما نیازمندی به نهضت زن هست اما نهضت سفید اسلامی، نه نهضت سیاه و تیره اروپایی، نهضتی که دست جوانان شهوتپرست از شرکت و دخالت در آن کوتاه باشد، نهضتی که براستی از تعلیمات عالیه اسلامی سرچشمه بگیرد نه اینکه به نام تغییر قانون مدنی قوانین مسلّم اسلامی دستخوش هوا و هوس قرار گیرد، نهضتی که در درجه اول به یک بررسی عمیق و منطقی بپردازد تا روشن کند در اجتماعاتی که نام اسلام بر خود نهادهاند چه اندازه تعلیمات اسلامی اجرا میگردد. آن وقت زن ایرانی خواهد دید میتواند نهضتی بپا کند که هم نو و دنیاپسند و منطقی باشد و هم از فلسفه مستقل چهارده قرنی خودش سرچشمه گرفته باشد، بدون اینکه دست دریوزگی به طرف دنیای غرب دراز کرده باشد. 0 1 مرضیه مسلمی امیرانی 1404/6/15 - 14:12 آموزش فهم قرآن در دوره سوم رشد- کتاب اول جلد 1 احمدرضا اخوت 4.7 1 صفحۀ 88 درختان هرس شده به ما می آموزند که از جدا شدن تعلقاتمان نهراسیم و به راحتی آنها را کنار گذاریم تا به مقاصدی که داریم زودتر و بهتر برسیم. 0 0 مرضیه مسلمی امیرانی 1404/5/29 - 05:14 بیدارم کن: بر اساس سفر امام رضا (ع) از مدینه به مرو در سال ۲۰۰ هجری فریبا کلهر 3.9 2 صفحۀ 75 ابوالحسن برای او نوشته است: دوستدار آل محمد و خاندان پیامبر باش؛ اگرچه گناهکار باشی و دوست بدار دوست داران آنها را، هرچند گناهکار باشند. 0 1 مرضیه مسلمی امیرانی 1404/5/6 - 17:25 اگر به خودم برگردم: ده جستار درباره پرسه در شهر والریا لوئیسلی 3.6 24 صفحۀ 112 خوشحالی دیگران، خیلی ساده و بر اثر مقایسه، می شود دلیل اصلی ناراحتی ما. 0 5 مرضیه مسلمی امیرانی 1404/5/6 - 17:22 اگر به خودم برگردم: ده جستار درباره پرسه در شهر والریا لوئیسلی 3.6 24 صفحۀ 26 برگسون: خنده فقط وقتی ایجاد می شود که عامل بروزش یا امری انسانی باشد یا شبه امر انسانی؛ گربه یا چتر نمی تواند باعث خنده شود مگر آنکه ما چهره، شکل یا رفتاری انسانی در آن ها ببینیم. 0 2 مرضیه مسلمی امیرانی 1404/5/6 - 17:19 اگر به خودم برگردم: ده جستار درباره پرسه در شهر والریا لوئیسلی 3.6 24 صفحۀ 32 تنها تسلای ما در مقابل بدبختی هایمان حواس پرتی است، و با این حال بزرگترین بدبختی ما هم همان است! نقل قول از کتاب "تفکرات" پاسکال 0 4 مرضیه مسلمی امیرانی 1404/4/29 - 03:03 خاطرات تاج السلطنه تاج السلطنه 3.7 1 صفحۀ 169 من میتوانم به شما قسم بخورم، یک نفر ایرانی از صبح تا موقع خواب در عالم خیال چه خدمت های نمایان به وطن میکند، چه مجاهدت ها در رفاه نوع تصور میکند، چه تجارتهای سودمند می نماید، چه زمین های بایر ویران را آباد میکند، چه قنات های جاری قشنگی دایر میکند؛ لیکن همان خیال است، اساس نیست. 0 3 مرضیه مسلمی امیرانی 1404/4/29 - 02:57 خاطرات تاج السلطنه تاج السلطنه 3.7 1 صفحۀ 168 معلم من! خوب به اخلاق ایرانی عادت داری و می دانی در یک موقعی که عرصه بر آنها تنگ میشود، چه اندازه مهربان ، درستکار درست قول، متملق می شوند؛ و در موقع رفاه چه اندازه موذی، بدجنس، كثيف. 0 3 مرضیه مسلمی امیرانی 1404/4/29 - 01:22 خاطرات تاج السلطنه تاج السلطنه 3.7 1 صفحۀ 156 ای وطن!ای وطن! آیا می شود به واسطه ی فرق شخصی، صرف نظر از حقوق تو کرد؟ نه!نه! عشق تو در دل من چنان نقش است که معایب مغرضین و مخربین تو در این صفحه. 0 1 مرضیه مسلمی امیرانی 1404/4/26 - 01:39 خاطرات تاج السلطنه تاج السلطنه 3.7 1 صفحۀ 81 مگر نه این است که جمله ی مردم در میدان مجاهده ی زندگانی گرم پوئیدنند شب و روز بربارگی برق رفتار سعی و عمل سوارند و آسودگی را از زحمت، نیکبختی را ازمشقت، سلامت را از مهلکه و مخاطره طلب می کنند. آری این مقاومت ها، خودکشی ها، مراجعت ها، اساس استقرار عالم است! 0 3 مرضیه مسلمی امیرانی 1404/4/26 - 01:08 خاطرات تاج السلطنه تاج السلطنه 3.7 1 صفحۀ 36 شخص عاقل خوشبختی را در انجام کاری می داند که فایده ی آن به عالم انسانیت عاید گردد. 0 4 مرضیه مسلمی امیرانی 1404/4/26 - 01:05 خاطرات تاج السلطنه تاج السلطنه 3.7 1 صفحۀ 65 غالباً ادای وظیفه از شناختن آن آسان تر است! 0 3 مرضیه مسلمی امیرانی 1404/3/16 - 01:01 منزلت عقل در هندسه معرفت دینی عبدالله جوادی آملی 4.3 5 صفحۀ 77 عقل آدمی همچون معدنی است که وصول به ذخائر آن محتاج انقلاب و کندوکاو است. این انقلاب و کندوکاو باید صورت پذیرد و گنجینه عقل بشر از دل خاک بیرون آید تا بتواند حقایق عالم را بفهمد و عمق آیات قرآنی و روایات را ادراک کند . 0 4 مرضیه مسلمی امیرانی 1404/3/14 - 13:37 منزلت عقل در هندسه معرفت دینی عبدالله جوادی آملی 4.3 5 صفحۀ 45 عالم بی عمل کسی است که عقل نظری او به خوبی کار می کند اما عقل عملی وی از امارت افتاده است و هوای نفس غالب است و عقل عملی او تحت اسارت هوای نفس به سر می برد. 0 4 مرضیه مسلمی امیرانی 1404/3/11 - 19:01 سرزمین مقدس: سفری به فلسطین گی دولیل 4.0 85 صفحۀ 321 0 3
بریدههای کتاب مرضیه مسلمی امیرانی مرضیه مسلمی امیرانی 1404/7/13 - 14:28 نظام حقوق زن در اسلام مرتضی مطهری 4.6 25 صفحۀ 193 محبت زن خوب است به صورت عکس العمل محبت مرد باشد نه به صورت ابتدایی. عشق ابتدایی زن یعنی عشقی که از ناحیه زن شروع بشود و زن بدون آنکه مرد قبلاً او را خواسته باشد عاشق مردی بشود، همواره مواجه با شکست عشق و شکست شخصیت خود زن است، بر خلاف عشقی که به صورت پاسخ به عشق دیگری در زن پیدا میشود؛ اینچنین عشق، نه خودش شکست میخورد و نه به شخصیت زن لطمه و شکست وارد میآورد. 0 1 مرضیه مسلمی امیرانی 1404/7/10 - 17:18 کیه ر کگور: قدم اول دیو رابینسون 4.0 0 صفحۀ 57 فرد اخلاقی دیدی جامع به زندگی به دست می آورد، دریافت قوی تری از خود پیدا می کند و برداشت خویش از زمان را تغییر میدهد. زندگی دیگر در سلسله ای از راهبردها برای گریختن از خستگی و نومیدی خلاصه نمی شود، بلکه نسبتی با *ابدیت* می یابد. 0 3 مرضیه مسلمی امیرانی 1404/7/10 - 16:45 کیه ر کگور: قدم اول دیو رابینسون 4.0 0 صفحۀ 43 فرد را سایه های بسیاری هست، همه ی آنها به او شباهت دارند و گاه و بیگاه به اندازه ی همدیگر از او ادعای خسارت میکنند. 0 4 مرضیه مسلمی امیرانی 1404/7/2 - 21:41 نظام حقوق زن در اسلام مرتضی مطهری 4.6 25 صفحۀ 82 آنچه در این مورد قابل اعتراض است عمل مردم ایرانی است، نه قانون مدنی و نه قانون اسلام. در میان مردم ما غالب پدران هنوز مانند دوران جاهلیت، خود را اختیاردار مطلق میدانند و اظهار نظر دختر را در امر انتخاب همسر و شریک زندگی و پدر فرزندان آیندهاش بیحیایی و خارج از نزاکت میدانند و به رشد فکری دختر- که لزوم آن از مسلّمات اسلام است- توجهی نمیکنند. 0 3 مرضیه مسلمی امیرانی 1404/7/2 - 21:33 نظام حقوق زن در اسلام مرتضی مطهری 4.6 25 صفحۀ 80 اگر اختیار ازدواج به دست خود دختران باشد و موافقت پدر را شرط صحت ازدواج بدانیم، آن هم به شرط اینکه پدر سوء نیت یا کج سلیقگی خاصی که مانع ازدواج دختر بشود نداشته باشد، چه عیبی دارد و چه منافاتی با اصل آزادی انسانها دارد؟ 0 1 مرضیه مسلمی امیرانی 1404/7/2 - 21:20 نظام حقوق زن در اسلام مرتضی مطهری 4.6 25 صفحۀ 76 در کشور ما نیازمندی به نهضت زن هست اما نهضت سفید اسلامی، نه نهضت سیاه و تیره اروپایی، نهضتی که دست جوانان شهوتپرست از شرکت و دخالت در آن کوتاه باشد، نهضتی که براستی از تعلیمات عالیه اسلامی سرچشمه بگیرد نه اینکه به نام تغییر قانون مدنی قوانین مسلّم اسلامی دستخوش هوا و هوس قرار گیرد، نهضتی که در درجه اول به یک بررسی عمیق و منطقی بپردازد تا روشن کند در اجتماعاتی که نام اسلام بر خود نهادهاند چه اندازه تعلیمات اسلامی اجرا میگردد. آن وقت زن ایرانی خواهد دید میتواند نهضتی بپا کند که هم نو و دنیاپسند و منطقی باشد و هم از فلسفه مستقل چهارده قرنی خودش سرچشمه گرفته باشد، بدون اینکه دست دریوزگی به طرف دنیای غرب دراز کرده باشد. 0 1 مرضیه مسلمی امیرانی 1404/6/15 - 14:12 آموزش فهم قرآن در دوره سوم رشد- کتاب اول جلد 1 احمدرضا اخوت 4.7 1 صفحۀ 88 درختان هرس شده به ما می آموزند که از جدا شدن تعلقاتمان نهراسیم و به راحتی آنها را کنار گذاریم تا به مقاصدی که داریم زودتر و بهتر برسیم. 0 0 مرضیه مسلمی امیرانی 1404/5/29 - 05:14 بیدارم کن: بر اساس سفر امام رضا (ع) از مدینه به مرو در سال ۲۰۰ هجری فریبا کلهر 3.9 2 صفحۀ 75 ابوالحسن برای او نوشته است: دوستدار آل محمد و خاندان پیامبر باش؛ اگرچه گناهکار باشی و دوست بدار دوست داران آنها را، هرچند گناهکار باشند. 0 1 مرضیه مسلمی امیرانی 1404/5/6 - 17:25 اگر به خودم برگردم: ده جستار درباره پرسه در شهر والریا لوئیسلی 3.6 24 صفحۀ 112 خوشحالی دیگران، خیلی ساده و بر اثر مقایسه، می شود دلیل اصلی ناراحتی ما. 0 5 مرضیه مسلمی امیرانی 1404/5/6 - 17:22 اگر به خودم برگردم: ده جستار درباره پرسه در شهر والریا لوئیسلی 3.6 24 صفحۀ 26 برگسون: خنده فقط وقتی ایجاد می شود که عامل بروزش یا امری انسانی باشد یا شبه امر انسانی؛ گربه یا چتر نمی تواند باعث خنده شود مگر آنکه ما چهره، شکل یا رفتاری انسانی در آن ها ببینیم. 0 2 مرضیه مسلمی امیرانی 1404/5/6 - 17:19 اگر به خودم برگردم: ده جستار درباره پرسه در شهر والریا لوئیسلی 3.6 24 صفحۀ 32 تنها تسلای ما در مقابل بدبختی هایمان حواس پرتی است، و با این حال بزرگترین بدبختی ما هم همان است! نقل قول از کتاب "تفکرات" پاسکال 0 4 مرضیه مسلمی امیرانی 1404/4/29 - 03:03 خاطرات تاج السلطنه تاج السلطنه 3.7 1 صفحۀ 169 من میتوانم به شما قسم بخورم، یک نفر ایرانی از صبح تا موقع خواب در عالم خیال چه خدمت های نمایان به وطن میکند، چه مجاهدت ها در رفاه نوع تصور میکند، چه تجارتهای سودمند می نماید، چه زمین های بایر ویران را آباد میکند، چه قنات های جاری قشنگی دایر میکند؛ لیکن همان خیال است، اساس نیست. 0 3 مرضیه مسلمی امیرانی 1404/4/29 - 02:57 خاطرات تاج السلطنه تاج السلطنه 3.7 1 صفحۀ 168 معلم من! خوب به اخلاق ایرانی عادت داری و می دانی در یک موقعی که عرصه بر آنها تنگ میشود، چه اندازه مهربان ، درستکار درست قول، متملق می شوند؛ و در موقع رفاه چه اندازه موذی، بدجنس، كثيف. 0 3 مرضیه مسلمی امیرانی 1404/4/29 - 01:22 خاطرات تاج السلطنه تاج السلطنه 3.7 1 صفحۀ 156 ای وطن!ای وطن! آیا می شود به واسطه ی فرق شخصی، صرف نظر از حقوق تو کرد؟ نه!نه! عشق تو در دل من چنان نقش است که معایب مغرضین و مخربین تو در این صفحه. 0 1 مرضیه مسلمی امیرانی 1404/4/26 - 01:39 خاطرات تاج السلطنه تاج السلطنه 3.7 1 صفحۀ 81 مگر نه این است که جمله ی مردم در میدان مجاهده ی زندگانی گرم پوئیدنند شب و روز بربارگی برق رفتار سعی و عمل سوارند و آسودگی را از زحمت، نیکبختی را ازمشقت، سلامت را از مهلکه و مخاطره طلب می کنند. آری این مقاومت ها، خودکشی ها، مراجعت ها، اساس استقرار عالم است! 0 3 مرضیه مسلمی امیرانی 1404/4/26 - 01:08 خاطرات تاج السلطنه تاج السلطنه 3.7 1 صفحۀ 36 شخص عاقل خوشبختی را در انجام کاری می داند که فایده ی آن به عالم انسانیت عاید گردد. 0 4 مرضیه مسلمی امیرانی 1404/4/26 - 01:05 خاطرات تاج السلطنه تاج السلطنه 3.7 1 صفحۀ 65 غالباً ادای وظیفه از شناختن آن آسان تر است! 0 3 مرضیه مسلمی امیرانی 1404/3/16 - 01:01 منزلت عقل در هندسه معرفت دینی عبدالله جوادی آملی 4.3 5 صفحۀ 77 عقل آدمی همچون معدنی است که وصول به ذخائر آن محتاج انقلاب و کندوکاو است. این انقلاب و کندوکاو باید صورت پذیرد و گنجینه عقل بشر از دل خاک بیرون آید تا بتواند حقایق عالم را بفهمد و عمق آیات قرآنی و روایات را ادراک کند . 0 4 مرضیه مسلمی امیرانی 1404/3/14 - 13:37 منزلت عقل در هندسه معرفت دینی عبدالله جوادی آملی 4.3 5 صفحۀ 45 عالم بی عمل کسی است که عقل نظری او به خوبی کار می کند اما عقل عملی وی از امارت افتاده است و هوای نفس غالب است و عقل عملی او تحت اسارت هوای نفس به سر می برد. 0 4 مرضیه مسلمی امیرانی 1404/3/11 - 19:01 سرزمین مقدس: سفری به فلسطین گی دولیل 4.0 85 صفحۀ 321 0 3