بریده کتابهای حسین میرزایی حسین میرزایی 1403/6/18 پدیدارشناسی بسیجی شهید سیدجواد طاهایی 5.0 1 صفحۀ 66 تصور آرمانی از نظم و قانون، آن سوی تمایلات جهانی و ضدنظم موجود بسیجی است و بنابراین قانون از نظر بسیجی، استقرار نظم در سطح ملی برای استقرار بینظمی (در معنای انقلاب یا تغییرات اساسی) در سطح جهان است. 0 1 حسین میرزایی 1403/6/16 پدیدارشناسی بسیجی شهید سیدجواد طاهایی 5.0 1 صفحۀ 41 امام خمینی (ره) و انقلاب، تبلور بیرونی تجدید عهد خودِ زمانی یا مدرن فرد ایرانی با خود تاریخی وی بود. 1 2 حسین میرزایی 1403/6/15 پدیدارشناسی بسیجی شهید سیدجواد طاهایی 5.0 1 صفحۀ 39 قرائنی را میتوان نشان داد که تصوری از "امکان" احیای حقایق به ناحق سرکوبشده تاریخ اسلام در آینده نزدیک بنمایه خیزش و نیز تداوم انقلاب اسلامی بود. 0 0 حسین میرزایی 1403/6/15 پدیدارشناسی بسیجی شهید سیدجواد طاهایی 5.0 1 صفحۀ 35 انقلاب اسلامی، اصولا مولود پیوندی قلبی میان رهبر انقلاب و مردمی بود که معتقدترین و مستحکمترینهایشان قرار بود روزی جامه بسیجی به خود بپوشند. شاید "ته" نظام جمهوری اسلامی همین محور دوقطبی است. 0 0 حسین میرزایی 1403/6/15 پدیدارشناسی بسیجی شهید سیدجواد طاهایی 5.0 1 صفحۀ 34 جنگ، وحدت ایرانیان را نساخت؛ آن را نمایش داد. 0 0 حسین میرزایی 1403/6/15 پدیدارشناسی بسیجی شهید سیدجواد طاهایی 5.0 1 صفحۀ 32 اعتقادات بسیجی منحصر به فرد بسیجی نبود و صنوف دیگر رزمندگان را نیز در بر میگرفت. بسیج، یک رسته نظامی نبود، یک ایده فراگیر بود. 0 0 حسین میرزایی 1403/6/12 اهالی تپه ندبه محسن قنبریان 4.5 2 صفحۀ 148 کربلا برای برخی سرتاسر درد است. از روزی که حسین علیهالسلام را میشناسند، زندگیشان تغییر میکند و شکل دیگری به خود میگیرد. برای برخی نیز محرم و عاشورا و عزاداری فستیوال است. 0 0 حسین میرزایی 1403/6/12 اهالی تپه ندبه محسن قنبریان 4.5 2 صفحۀ 140 اگر گفتند در ماجرایی عاشورا، عمر سعد بود و حسین علیهالسلام، یزیدی بود و حسینی، هم درست گفتهاند و هم غلط. در عاشورا سه گروه بودند، نه دو گروه. 0 0 حسین میرزایی 1403/6/10 سبک زندگی کارمندی سیدابراهیم رئوف موسوی 4.8 1 صفحۀ 223 مخدوش کردن و پایمال کردن کرامت انسانی در اداره امری غیرقابل اجتناب است. یعنی نادیده گرفتن کرامت انسانی ضرورت غیرقابل اجتناب بخشی از امور در اداره است. 0 1 حسین میرزایی 1403/6/10 سبک زندگی کارمندی سیدابراهیم رئوف موسوی 4.8 1 صفحۀ 200 نظام کار کنونی و سازمانها و ادارات موجود، اجازه حضور انسان "آنگونه که خود هست" را نمیدهد؛ بلکه انسان را آنگونه که مقتضای سازمان است وارد سازمان میکند. 0 2 حسین میرزایی 1403/6/9 سبک زندگی کارمندی سیدابراهیم رئوف موسوی 4.8 1 صفحۀ 141 در زمان قاجاریه، ایران ... سوژهای است که به چنگ تمدن جدید افتاده است؛ در مثال شبیه کسی که دیگری با خودرو او را میترساند، تعقیب میکند یا زیر میگیرد، و همین میشود اولین آشنایی او با خودرو. 0 1 حسین میرزایی 1403/6/9 سبک زندگی کارمندی سیدابراهیم رئوف موسوی 4.8 1 صفحۀ 140 ایرانیان در آن زمان استعمال اسلحه آتشین را خلاف دلیری و جوانمردی میشمردند و تا مدتها پس از آن نیز بهکاربردن چنین سلاح خونریز و وحشتناکی را علیه افراد بشر عملی پرشرم میدانستند... 0 2 حسین میرزایی 1403/6/9 سبک زندگی کارمندی سیدابراهیم رئوف موسوی 4.8 1 صفحۀ 140 بسیاری از تاریخپژوهان قدیم و جدید معتقد بودهاند که عثمانیان به علت استفاده از سلاحهای آتشین، نه تنها تفنگ و به ویژه توپ، در چالدران پیروز شدند. بنا بر یک اسطوره دیرپا، صفویه با سلاحهای آتشین آشنا نبودند و اینگونه اسلحه را تنها در آغاز قرن هفدهم میلادی که شاه عباس در نبرد با عثمانیان پیروز شد به کار گرفتند. اکنون شواهد تاریخی این افسانه را از میان برداشتهاند. سلاح آتشین از جمله توپ در ایران پیش از شاه اسماعیل در محاصره، از جمله محاصره قلعه شیروان به دست پدر خود شاه اسماعیل، شاه حیدر، به کمتر رفتهبود. اما برخی تاریخپژوهان گفتهاند نیروهای قزلباش در میدان نبرد اسلحه آتشین به کار نمیبردند؛ زیرا این کار را ناجوانمردانه، و در مقایسه با حمله سواران با تیر و کمان بزدلانه میدانستند. ممکن است در این توضیح حقیقتی نهفته باشد... 0 1
بریده کتابهای حسین میرزایی حسین میرزایی 1403/6/18 پدیدارشناسی بسیجی شهید سیدجواد طاهایی 5.0 1 صفحۀ 66 تصور آرمانی از نظم و قانون، آن سوی تمایلات جهانی و ضدنظم موجود بسیجی است و بنابراین قانون از نظر بسیجی، استقرار نظم در سطح ملی برای استقرار بینظمی (در معنای انقلاب یا تغییرات اساسی) در سطح جهان است. 0 1 حسین میرزایی 1403/6/16 پدیدارشناسی بسیجی شهید سیدجواد طاهایی 5.0 1 صفحۀ 41 امام خمینی (ره) و انقلاب، تبلور بیرونی تجدید عهد خودِ زمانی یا مدرن فرد ایرانی با خود تاریخی وی بود. 1 2 حسین میرزایی 1403/6/15 پدیدارشناسی بسیجی شهید سیدجواد طاهایی 5.0 1 صفحۀ 39 قرائنی را میتوان نشان داد که تصوری از "امکان" احیای حقایق به ناحق سرکوبشده تاریخ اسلام در آینده نزدیک بنمایه خیزش و نیز تداوم انقلاب اسلامی بود. 0 0 حسین میرزایی 1403/6/15 پدیدارشناسی بسیجی شهید سیدجواد طاهایی 5.0 1 صفحۀ 35 انقلاب اسلامی، اصولا مولود پیوندی قلبی میان رهبر انقلاب و مردمی بود که معتقدترین و مستحکمترینهایشان قرار بود روزی جامه بسیجی به خود بپوشند. شاید "ته" نظام جمهوری اسلامی همین محور دوقطبی است. 0 0 حسین میرزایی 1403/6/15 پدیدارشناسی بسیجی شهید سیدجواد طاهایی 5.0 1 صفحۀ 34 جنگ، وحدت ایرانیان را نساخت؛ آن را نمایش داد. 0 0 حسین میرزایی 1403/6/15 پدیدارشناسی بسیجی شهید سیدجواد طاهایی 5.0 1 صفحۀ 32 اعتقادات بسیجی منحصر به فرد بسیجی نبود و صنوف دیگر رزمندگان را نیز در بر میگرفت. بسیج، یک رسته نظامی نبود، یک ایده فراگیر بود. 0 0 حسین میرزایی 1403/6/12 اهالی تپه ندبه محسن قنبریان 4.5 2 صفحۀ 148 کربلا برای برخی سرتاسر درد است. از روزی که حسین علیهالسلام را میشناسند، زندگیشان تغییر میکند و شکل دیگری به خود میگیرد. برای برخی نیز محرم و عاشورا و عزاداری فستیوال است. 0 0 حسین میرزایی 1403/6/12 اهالی تپه ندبه محسن قنبریان 4.5 2 صفحۀ 140 اگر گفتند در ماجرایی عاشورا، عمر سعد بود و حسین علیهالسلام، یزیدی بود و حسینی، هم درست گفتهاند و هم غلط. در عاشورا سه گروه بودند، نه دو گروه. 0 0 حسین میرزایی 1403/6/10 سبک زندگی کارمندی سیدابراهیم رئوف موسوی 4.8 1 صفحۀ 223 مخدوش کردن و پایمال کردن کرامت انسانی در اداره امری غیرقابل اجتناب است. یعنی نادیده گرفتن کرامت انسانی ضرورت غیرقابل اجتناب بخشی از امور در اداره است. 0 1 حسین میرزایی 1403/6/10 سبک زندگی کارمندی سیدابراهیم رئوف موسوی 4.8 1 صفحۀ 200 نظام کار کنونی و سازمانها و ادارات موجود، اجازه حضور انسان "آنگونه که خود هست" را نمیدهد؛ بلکه انسان را آنگونه که مقتضای سازمان است وارد سازمان میکند. 0 2 حسین میرزایی 1403/6/9 سبک زندگی کارمندی سیدابراهیم رئوف موسوی 4.8 1 صفحۀ 141 در زمان قاجاریه، ایران ... سوژهای است که به چنگ تمدن جدید افتاده است؛ در مثال شبیه کسی که دیگری با خودرو او را میترساند، تعقیب میکند یا زیر میگیرد، و همین میشود اولین آشنایی او با خودرو. 0 1 حسین میرزایی 1403/6/9 سبک زندگی کارمندی سیدابراهیم رئوف موسوی 4.8 1 صفحۀ 140 ایرانیان در آن زمان استعمال اسلحه آتشین را خلاف دلیری و جوانمردی میشمردند و تا مدتها پس از آن نیز بهکاربردن چنین سلاح خونریز و وحشتناکی را علیه افراد بشر عملی پرشرم میدانستند... 0 2 حسین میرزایی 1403/6/9 سبک زندگی کارمندی سیدابراهیم رئوف موسوی 4.8 1 صفحۀ 140 بسیاری از تاریخپژوهان قدیم و جدید معتقد بودهاند که عثمانیان به علت استفاده از سلاحهای آتشین، نه تنها تفنگ و به ویژه توپ، در چالدران پیروز شدند. بنا بر یک اسطوره دیرپا، صفویه با سلاحهای آتشین آشنا نبودند و اینگونه اسلحه را تنها در آغاز قرن هفدهم میلادی که شاه عباس در نبرد با عثمانیان پیروز شد به کار گرفتند. اکنون شواهد تاریخی این افسانه را از میان برداشتهاند. سلاح آتشین از جمله توپ در ایران پیش از شاه اسماعیل در محاصره، از جمله محاصره قلعه شیروان به دست پدر خود شاه اسماعیل، شاه حیدر، به کمتر رفتهبود. اما برخی تاریخپژوهان گفتهاند نیروهای قزلباش در میدان نبرد اسلحه آتشین به کار نمیبردند؛ زیرا این کار را ناجوانمردانه، و در مقایسه با حمله سواران با تیر و کمان بزدلانه میدانستند. ممکن است در این توضیح حقیقتی نهفته باشد... 0 1