بریده کتابهای آسیه عین آسیه عین 1403/8/12 سیری در نهج البلاغه مرتضی مطهری 4.6 3 صفحۀ 290 انسان آنگاه خود را دارد و از دست نداده که خدا را داشته باشد؛ آنگاه خود را به یاد دارد و فراموش نکرده که از خدا غافل نباشد و خدا را فراموش نکند؛ خدا را فراموش کردن ملازم است با خود فراموشی. 0 1 آسیه عین 1403/8/5 سیری در نهج البلاغه مرتضی مطهری 4.6 3 صفحۀ 193 سخن اگر از دل برون آید و پیام روح باشد در دل نفوذ میکند اما اگر پیام روح نباشد و صرفاً صنعت لفظی باشد از گوشها آن طرفتر نمیرود. 0 1 آسیه عین 1403/7/29 سیری در نهج البلاغه مرتضی مطهری 4.6 3 صفحۀ 101 اهل دنیا مردن بدن خویش را بزرگ میشمارند اما آنها(متقین) برای مردن دل خودشان اهمیت قائل هستند. 0 2 آسیه عین 1403/7/29 سیری در نهج البلاغه مرتضی مطهری 4.6 3 صفحۀ 77 ذات حق که صرف الوجود و فعلیت محض است و هیچ مکان و زمان او را محدود نمیکند، نسبت به حواس ما باطن است اما او در ذات خود عین ظهور است و همان کمال ظهورش که ناشی از کمال وجودش است سبب خفای او از حواس ماست. جهت ظهور و جهت بطون در ذات او یکی است؛ او از آن جهت پنهان است که در نهایت پیدایی است. او از شدت ظهور در خفاست. 0 0
بریده کتابهای آسیه عین آسیه عین 1403/8/12 سیری در نهج البلاغه مرتضی مطهری 4.6 3 صفحۀ 290 انسان آنگاه خود را دارد و از دست نداده که خدا را داشته باشد؛ آنگاه خود را به یاد دارد و فراموش نکرده که از خدا غافل نباشد و خدا را فراموش نکند؛ خدا را فراموش کردن ملازم است با خود فراموشی. 0 1 آسیه عین 1403/8/5 سیری در نهج البلاغه مرتضی مطهری 4.6 3 صفحۀ 193 سخن اگر از دل برون آید و پیام روح باشد در دل نفوذ میکند اما اگر پیام روح نباشد و صرفاً صنعت لفظی باشد از گوشها آن طرفتر نمیرود. 0 1 آسیه عین 1403/7/29 سیری در نهج البلاغه مرتضی مطهری 4.6 3 صفحۀ 101 اهل دنیا مردن بدن خویش را بزرگ میشمارند اما آنها(متقین) برای مردن دل خودشان اهمیت قائل هستند. 0 2 آسیه عین 1403/7/29 سیری در نهج البلاغه مرتضی مطهری 4.6 3 صفحۀ 77 ذات حق که صرف الوجود و فعلیت محض است و هیچ مکان و زمان او را محدود نمیکند، نسبت به حواس ما باطن است اما او در ذات خود عین ظهور است و همان کمال ظهورش که ناشی از کمال وجودش است سبب خفای او از حواس ماست. جهت ظهور و جهت بطون در ذات او یکی است؛ او از آن جهت پنهان است که در نهایت پیدایی است. او از شدت ظهور در خفاست. 0 0