بریدههای کتاب تا روشنایی بنویس! فاطمه یل آملی 1402/5/28 تا روشنایی بنویس! احمد اخوت 3.5 7 صفحۀ 272 تنبلِ بیکاره، ضعیف، خودنما، متکلّف، نخبهگرا... اینها ویژگیهایی است که نهایتاً مترادف شد با محقق کمحافظه، کتابخوان عینکی، کرمِ کتاب، همان که خورهٔ خواندن است. 0 29 سیده لیلا موسوی 1403/8/19 تا روشنایی بنویس! احمد اخوت 3.5 7 صفحۀ 111 اگر بخواهیم از نظریهٔ آگاهی، یعنی رنج پیروی کنیم باید قید هر دانش و یادگیری را بزنیم، زیرا انسان هر چه بیشتر بداند بهتر میفهمد دارد چه بلایی بر سرش میآید. 1 22 فاطمه یل آملی 1402/5/19 تا روشنایی بنویس! احمد اخوت 3.5 7 صفحۀ 1 _ و شما آقای فرانس [آناتول فرانس] همهی این کتابها را خواندهاید؟ + فقط یکدهم آنها را. مگر شما هر روز از چینیمرغیهای خود استفاده میکنید؟ 1 24 مهلا استاد مؤدب 2 روز پیش تا روشنایی بنویس! احمد اخوت 3.5 7 صفحۀ 154 راستی مگر میشود بدون خواندن نوشت، و بی این که بنویسیم واقعا بخوانیم؟ 0 0 مهلا استاد مؤدب 2 روز پیش تا روشنایی بنویس! احمد اخوت 3.5 7 صفحۀ 207 هر خواندن ( و یا «خوانده شدن») با حال و فضایی همراه و دارای هالهای است. بو و رنگ کتاب، آوای کسی که آن را برایمان میخواند، صداهای پیرامونی، دلواپسیها، ترسها و شاید شادیها. 0 2 مهلا استاد مؤدب 2 روز پیش تا روشنایی بنویس! احمد اخوت 3.5 7 صفحۀ 219 « هرچیز نزدیکی دور میشود» به فرایند بلندخوانی هم اشاره دارد. آشناترین متن را وقتی بلند بخوانیم یا بر ما بخوانند از ما دور میشود. آن را از بیرون میبینم که دارد تنهایمان میگذارد و میرود. به پرواز درمیآید. دورِ دور میشود. گویی اصلا آن را ندیده بودیم. عیناً مثل دم غروب که دنیا از ما فاصله میگیرد. 0 0
بریدههای کتاب تا روشنایی بنویس! فاطمه یل آملی 1402/5/28 تا روشنایی بنویس! احمد اخوت 3.5 7 صفحۀ 272 تنبلِ بیکاره، ضعیف، خودنما، متکلّف، نخبهگرا... اینها ویژگیهایی است که نهایتاً مترادف شد با محقق کمحافظه، کتابخوان عینکی، کرمِ کتاب، همان که خورهٔ خواندن است. 0 29 سیده لیلا موسوی 1403/8/19 تا روشنایی بنویس! احمد اخوت 3.5 7 صفحۀ 111 اگر بخواهیم از نظریهٔ آگاهی، یعنی رنج پیروی کنیم باید قید هر دانش و یادگیری را بزنیم، زیرا انسان هر چه بیشتر بداند بهتر میفهمد دارد چه بلایی بر سرش میآید. 1 22 فاطمه یل آملی 1402/5/19 تا روشنایی بنویس! احمد اخوت 3.5 7 صفحۀ 1 _ و شما آقای فرانس [آناتول فرانس] همهی این کتابها را خواندهاید؟ + فقط یکدهم آنها را. مگر شما هر روز از چینیمرغیهای خود استفاده میکنید؟ 1 24 مهلا استاد مؤدب 2 روز پیش تا روشنایی بنویس! احمد اخوت 3.5 7 صفحۀ 154 راستی مگر میشود بدون خواندن نوشت، و بی این که بنویسیم واقعا بخوانیم؟ 0 0 مهلا استاد مؤدب 2 روز پیش تا روشنایی بنویس! احمد اخوت 3.5 7 صفحۀ 207 هر خواندن ( و یا «خوانده شدن») با حال و فضایی همراه و دارای هالهای است. بو و رنگ کتاب، آوای کسی که آن را برایمان میخواند، صداهای پیرامونی، دلواپسیها، ترسها و شاید شادیها. 0 2 مهلا استاد مؤدب 2 روز پیش تا روشنایی بنویس! احمد اخوت 3.5 7 صفحۀ 219 « هرچیز نزدیکی دور میشود» به فرایند بلندخوانی هم اشاره دارد. آشناترین متن را وقتی بلند بخوانیم یا بر ما بخوانند از ما دور میشود. آن را از بیرون میبینم که دارد تنهایمان میگذارد و میرود. به پرواز درمیآید. دورِ دور میشود. گویی اصلا آن را ندیده بودیم. عیناً مثل دم غروب که دنیا از ما فاصله میگیرد. 0 0