بریدههای کتاب مقدمه یی بر مصورسازی کتاب های کودکان مهدی سرکانی 1404/2/24 مقدمه یی بر مصورسازی کتاب های کودکان نادر ابراهیمی 5.0 4 صفحۀ 28 1 4 مهدی سرکانی 1404/2/23 مقدمه یی بر مصورسازی کتاب های کودکان نادر ابراهیمی 5.0 4 صفحۀ 22 مسلّما، زمان، خیلی چیزها را از بین میبرد، منجمله هر بنای سست را، هر اثر بد را، و چه بسا سرانجامْ هر تولیدِ ضدانسانی را. 0 2 میم صالحی فر 1402/10/16 مقدمه یی بر مصورسازی کتاب های کودکان نادر ابراهیمی 5.0 4 صفحۀ 179 کودک تا حدود ۹ سالگی با تصویر زندگی میکند، با تصویر فکر می کند، با تصویر سفر میکند، رشد میکند، بازی میکند و خوی۵را میسازد 0 8 زهرا صفری 1403/12/23 مقدمه یی بر مصورسازی کتاب های کودکان نادر ابراهیمی 5.0 4 صفحۀ 193 گاه، آشكارا، حس مى كردم كتابفروشى درست مثل یک مطب ويژهی كودكان است، واين بسيار مايهی اميدوارى دلگرمی ما بود. 0 7 زهرا صفری 1403/12/23 مقدمه یی بر مصورسازی کتاب های کودکان نادر ابراهیمی 5.0 4 صفحۀ 188 هنرمندان، به علّت داشتن تكيهگاه هاى نيرومند فكرى - عاطفى — اعتقادى پایدار، كه اساسى ترين وسيله و خمیرمايهی كار ايشان است، هميشهی خدا «آدم هاى نسبتاً باهوشى» بوده اند كه «روى دست» نمىخوردهاند، و سوارى نمىدادهاند، وسوار كردنِ كلک برايشان بسيار دشوار وتاحدّ زيادى غير ممكن بوده است. 0 6 زهرا صفری 1403/12/23 مقدمه یی بر مصورسازی کتاب های کودکان نادر ابراهیمی 5.0 4 صفحۀ 224 راه های بسیار متنوع، دلنشین، کارآمد، و در عین حال ارزانی برای مصورسازی وجود دارد که به آسانی و با مختصری توجه و علاقه و پشتکار قابل پیمودن است. 0 5 زهرا صفری 1403/12/23 مقدمه یی بر مصورسازی کتاب های کودکان نادر ابراهیمی 5.0 4 صفحۀ 215 احزاب میآیند و میروند؛ اما آثار هنرمندانِ بزرگِ متعهد برجای میماند. 0 5 زهرا صفری 1403/12/15 مقدمه یی بر مصورسازی کتاب های کودکان نادر ابراهیمی 5.0 4 صفحۀ 78 فردیّت یعنی تشخّصی که کار هر فرد در مقابل کار همه افراد دیگر دارد، یعنی مُهری که شیوه کار هرکس _و نه امضای او_ به پای آثار او میزند. 0 5 میم صالحی فر 1402/10/15 مقدمه یی بر مصورسازی کتاب های کودکان نادر ابراهیمی 5.0 4 صفحۀ 149 معمولا رسم برخی ناشران بر این است که روی جلد کتاب را در یکی از صفحه های داخل کتاب هم می آوردند، یا بالعکس؛ و این تکراری است صرفا از روی صرفه جویی، به خصوص اگر تصویری که روی جلد میآورند تنها برای داخل ساخته شده باشد؛و ناشر، به خاطر کاستن از هزینه، تصمیم گرفته باشد که از آن روی جلد هم استفاده کند. این کار در مواردی، بیش از آنکه جنبهی اقتصادی داشته باشد، رنگ و بوی نادرستی دارد، و کارست خلاف. تکرار تصویر، به هر صورت و در هر جا، دلایل کودک شناختی، هنری، فنی، و داستانیِ کافی میخواهد و چنین عملی باید که کاملا قابل دفاع و توجیه باشد. روی جلد و پشت جلد سازی کاریست عمدتا گرافیکی و تبلیغاتی، و کم و بیش مستقل از تصویرگریِ خالص. 1 20 زهرا صفری 1403/12/15 مقدمه یی بر مصورسازی کتاب های کودکان نادر ابراهیمی 5.0 4 صفحۀ 64 یک روز، بالاخره، باید گرافیستها و مصورانی که دارای عاطفه انسانی و مهر به کودکان هستند، جای نقاشان بیمارِ طفلآزار را بگیرند. 0 13 مهدی سرکانی 1404/2/23 مقدمه یی بر مصورسازی کتاب های کودکان نادر ابراهیمی 5.0 4 صفحۀ 23 به نام آیندهی بشر، مجرمان بزرگسال زیادی را میتوان به چوبهی دار سپرد؛ اما حتی یک کودک را، در سراسر کرهی زمین، به اسم « مصلحت آیندهی بشر» نمیتوان گوشمالی داد و به گریه انداخت. تا دم مرگ از بازگفتن این سخنان خسته نخواهیم شد: کودک، در هر لحظه، متعلّق به همان لحظه است و تعیینکنندهی تکلیف همان لحظه- ضمن اینکه متعلق به تمامی لحظههای تاریخ، و تمامی نقطههای جغرافیای جهان نیز هست. 0 7 میم صالحی فر 1402/10/15 مقدمه یی بر مصورسازی کتاب های کودکان نادر ابراهیمی 5.0 4 صفحۀ 137 در اینجا تصویر نباید ادای نوشته را در بیاورد. تصویر باید کامل کند نه تصدیق. تو این صحنه را تصویر نکن، و یا فقط گوشهای از ان را تصویر کن 0 0 میم صالحی فر 1402/10/12 مقدمه یی بر مصورسازی کتاب های کودکان نادر ابراهیمی 5.0 4 صفحۀ 46 در مورد تصویرهای کتابهای کودکان،هر قدر هم این تصویرها زیبا باشند، خود این تصاویر هستند که متن نوشتاری را توضیح میدهند. بنابراین نقاشی را باید توضیح داد، اما تصویر، خود، توصیح دهنده است. نقاشی هرگز چیزی را واضحتر و سادهتر از آنچه هست نمیکند؛ حال آنکه تصویر، در بسیاری از اوقات، گره گشاست. 0 1 میم صالحی فر 1402/10/12 مقدمه یی بر مصورسازی کتاب های کودکان نادر ابراهیمی 5.0 4 صفحۀ 59 0 3 میم صالحی فر 1402/11/7 مقدمه یی بر مصورسازی کتاب های کودکان نادر ابراهیمی 5.0 4 صفحۀ 209 0 1
بریدههای کتاب مقدمه یی بر مصورسازی کتاب های کودکان مهدی سرکانی 1404/2/24 مقدمه یی بر مصورسازی کتاب های کودکان نادر ابراهیمی 5.0 4 صفحۀ 28 1 4 مهدی سرکانی 1404/2/23 مقدمه یی بر مصورسازی کتاب های کودکان نادر ابراهیمی 5.0 4 صفحۀ 22 مسلّما، زمان، خیلی چیزها را از بین میبرد، منجمله هر بنای سست را، هر اثر بد را، و چه بسا سرانجامْ هر تولیدِ ضدانسانی را. 0 2 میم صالحی فر 1402/10/16 مقدمه یی بر مصورسازی کتاب های کودکان نادر ابراهیمی 5.0 4 صفحۀ 179 کودک تا حدود ۹ سالگی با تصویر زندگی میکند، با تصویر فکر می کند، با تصویر سفر میکند، رشد میکند، بازی میکند و خوی۵را میسازد 0 8 زهرا صفری 1403/12/23 مقدمه یی بر مصورسازی کتاب های کودکان نادر ابراهیمی 5.0 4 صفحۀ 193 گاه، آشكارا، حس مى كردم كتابفروشى درست مثل یک مطب ويژهی كودكان است، واين بسيار مايهی اميدوارى دلگرمی ما بود. 0 7 زهرا صفری 1403/12/23 مقدمه یی بر مصورسازی کتاب های کودکان نادر ابراهیمی 5.0 4 صفحۀ 188 هنرمندان، به علّت داشتن تكيهگاه هاى نيرومند فكرى - عاطفى — اعتقادى پایدار، كه اساسى ترين وسيله و خمیرمايهی كار ايشان است، هميشهی خدا «آدم هاى نسبتاً باهوشى» بوده اند كه «روى دست» نمىخوردهاند، و سوارى نمىدادهاند، وسوار كردنِ كلک برايشان بسيار دشوار وتاحدّ زيادى غير ممكن بوده است. 0 6 زهرا صفری 1403/12/23 مقدمه یی بر مصورسازی کتاب های کودکان نادر ابراهیمی 5.0 4 صفحۀ 224 راه های بسیار متنوع، دلنشین، کارآمد، و در عین حال ارزانی برای مصورسازی وجود دارد که به آسانی و با مختصری توجه و علاقه و پشتکار قابل پیمودن است. 0 5 زهرا صفری 1403/12/23 مقدمه یی بر مصورسازی کتاب های کودکان نادر ابراهیمی 5.0 4 صفحۀ 215 احزاب میآیند و میروند؛ اما آثار هنرمندانِ بزرگِ متعهد برجای میماند. 0 5 زهرا صفری 1403/12/15 مقدمه یی بر مصورسازی کتاب های کودکان نادر ابراهیمی 5.0 4 صفحۀ 78 فردیّت یعنی تشخّصی که کار هر فرد در مقابل کار همه افراد دیگر دارد، یعنی مُهری که شیوه کار هرکس _و نه امضای او_ به پای آثار او میزند. 0 5 میم صالحی فر 1402/10/15 مقدمه یی بر مصورسازی کتاب های کودکان نادر ابراهیمی 5.0 4 صفحۀ 149 معمولا رسم برخی ناشران بر این است که روی جلد کتاب را در یکی از صفحه های داخل کتاب هم می آوردند، یا بالعکس؛ و این تکراری است صرفا از روی صرفه جویی، به خصوص اگر تصویری که روی جلد میآورند تنها برای داخل ساخته شده باشد؛و ناشر، به خاطر کاستن از هزینه، تصمیم گرفته باشد که از آن روی جلد هم استفاده کند. این کار در مواردی، بیش از آنکه جنبهی اقتصادی داشته باشد، رنگ و بوی نادرستی دارد، و کارست خلاف. تکرار تصویر، به هر صورت و در هر جا، دلایل کودک شناختی، هنری، فنی، و داستانیِ کافی میخواهد و چنین عملی باید که کاملا قابل دفاع و توجیه باشد. روی جلد و پشت جلد سازی کاریست عمدتا گرافیکی و تبلیغاتی، و کم و بیش مستقل از تصویرگریِ خالص. 1 20 زهرا صفری 1403/12/15 مقدمه یی بر مصورسازی کتاب های کودکان نادر ابراهیمی 5.0 4 صفحۀ 64 یک روز، بالاخره، باید گرافیستها و مصورانی که دارای عاطفه انسانی و مهر به کودکان هستند، جای نقاشان بیمارِ طفلآزار را بگیرند. 0 13 مهدی سرکانی 1404/2/23 مقدمه یی بر مصورسازی کتاب های کودکان نادر ابراهیمی 5.0 4 صفحۀ 23 به نام آیندهی بشر، مجرمان بزرگسال زیادی را میتوان به چوبهی دار سپرد؛ اما حتی یک کودک را، در سراسر کرهی زمین، به اسم « مصلحت آیندهی بشر» نمیتوان گوشمالی داد و به گریه انداخت. تا دم مرگ از بازگفتن این سخنان خسته نخواهیم شد: کودک، در هر لحظه، متعلّق به همان لحظه است و تعیینکنندهی تکلیف همان لحظه- ضمن اینکه متعلق به تمامی لحظههای تاریخ، و تمامی نقطههای جغرافیای جهان نیز هست. 0 7 میم صالحی فر 1402/10/15 مقدمه یی بر مصورسازی کتاب های کودکان نادر ابراهیمی 5.0 4 صفحۀ 137 در اینجا تصویر نباید ادای نوشته را در بیاورد. تصویر باید کامل کند نه تصدیق. تو این صحنه را تصویر نکن، و یا فقط گوشهای از ان را تصویر کن 0 0 میم صالحی فر 1402/10/12 مقدمه یی بر مصورسازی کتاب های کودکان نادر ابراهیمی 5.0 4 صفحۀ 46 در مورد تصویرهای کتابهای کودکان،هر قدر هم این تصویرها زیبا باشند، خود این تصاویر هستند که متن نوشتاری را توضیح میدهند. بنابراین نقاشی را باید توضیح داد، اما تصویر، خود، توصیح دهنده است. نقاشی هرگز چیزی را واضحتر و سادهتر از آنچه هست نمیکند؛ حال آنکه تصویر، در بسیاری از اوقات، گره گشاست. 0 1 میم صالحی فر 1402/10/12 مقدمه یی بر مصورسازی کتاب های کودکان نادر ابراهیمی 5.0 4 صفحۀ 59 0 3 میم صالحی فر 1402/11/7 مقدمه یی بر مصورسازی کتاب های کودکان نادر ابراهیمی 5.0 4 صفحۀ 209 0 1