بریدۀ کتاب
1403/3/13
صفحۀ 96
آری نماز با امام خواندن به حکم دیانت و شمشیر بر امام کشیدن به حکم سیاست در منطق اولیه حر که دین را جدای از سیاست می داند، قابل توجیه است. اما حری که به حقیقت عاشورا رسیده است راهی برای توجیه این دوگانگی نمی یابد. در منطق عاشورا سیاست عین دیانت است و دیانت هم عین سیاست
آری نماز با امام خواندن به حکم دیانت و شمشیر بر امام کشیدن به حکم سیاست در منطق اولیه حر که دین را جدای از سیاست می داند، قابل توجیه است. اما حری که به حقیقت عاشورا رسیده است راهی برای توجیه این دوگانگی نمی یابد. در منطق عاشورا سیاست عین دیانت است و دیانت هم عین سیاست
(0/1000)
نظرات
تاکنون نظری ثبت نشده است.