بریدهای از کتاب آذرخش کربلا اثر محمدتقی مصباح یزدی
7 روز پیش
صفحۀ 107
این که مىگوییم آنچه در صدر اسلام اتفاق افتاده، ممکن است بعدها نیز واقع شود، به این معنا نیست که همان جریانات عیناً تکرار مىشود. مثلاً، در شام معاویه اى پیدا مىشود که قصد دارد فرزندش را به عنوان ولى عهد معرفى کند و الى آخر. بلکه حوادثى پیش مىآید که روح و انگیزه هاى آن ها همان روح و انگیزه ها است. آنچه معاویه را واداشت آن حرکت را انجام دهد، در دیگران هم پیدا مىشود. روش هایى که معاویه براى رسیدن به مقاصد خود به کار گرفت، دیگران هم به کار خواهند گرفت.
این که مىگوییم آنچه در صدر اسلام اتفاق افتاده، ممکن است بعدها نیز واقع شود، به این معنا نیست که همان جریانات عیناً تکرار مىشود. مثلاً، در شام معاویه اى پیدا مىشود که قصد دارد فرزندش را به عنوان ولى عهد معرفى کند و الى آخر. بلکه حوادثى پیش مىآید که روح و انگیزه هاى آن ها همان روح و انگیزه ها است. آنچه معاویه را واداشت آن حرکت را انجام دهد، در دیگران هم پیدا مىشود. روش هایى که معاویه براى رسیدن به مقاصد خود به کار گرفت، دیگران هم به کار خواهند گرفت.
نظرات
تاکنون نظری ثبت نشده است.