بریده‌ای از کتاب Zero to one: notes on startups, or how to build the future اثر peter Thiel‏‫‭

sayeh marouf

sayeh marouf

1404/4/27

بریدۀ کتاب

صفحۀ 54

The perfect target market for a startup is a small group of particular people concentrated together and served by few or no competitors. بازار هدف عالی برای یک استارتاپ، گروهی از آدم هایی است که به هم مرتبط اند و تعدادی کم به آنها خدمات میدهد یا ممکن است خدمات دهنده ای نداشته باشند. Any big market is a bad choice, and a big market already served by competing companies is even worse. هر بازار بزرگ، انتخاب بدی است و از آن هم بدتر، بازار بزرگی است که همین الان شرکت های رقیب در آن در حال خدمت رسانی هستند. This is why it's always a red flag when entrepreneurs talk about getting 1% of a $100 billion market. به همین دلیل است که وقتی کارآفرینان از گرفتن ۱ ٪از یک بازار ۱۰۰ میلیارد دلاری صحبت میکنند، پرچم های قرمز بالا میرود. In practice, a large market will either lack a good starting point or it will be open to competition, so it's hard to ever reach that 1%. در عمل، یک بازار بزرگ یا نقطه شروع مناسبی ندارد یا مستعد رقابت است. And even if you do succeed in gaining a small foothold, you'll have to be satisfied with keeping the lights on: cutthroat competition means your profits will be zero. بنابراین حتی به دست آوردن همان ۱ ٪هم سخت است و حتی اگر در به دست آوردن جای پای کوچکی موفق شدید، باید هزینه بالای امور روزمره شرکت را که نقشی در پیشبرد کسب و کار شرکت ندارند (KTLO) ،بپردازید: رقابت نفسگیر یعنی سود صفر.

The perfect target market for a startup is a small group of particular people concentrated together and served by few or no competitors. بازار هدف عالی برای یک استارتاپ، گروهی از آدم هایی است که به هم مرتبط اند و تعدادی کم به آنها خدمات میدهد یا ممکن است خدمات دهنده ای نداشته باشند. Any big market is a bad choice, and a big market already served by competing companies is even worse. هر بازار بزرگ، انتخاب بدی است و از آن هم بدتر، بازار بزرگی است که همین الان شرکت های رقیب در آن در حال خدمت رسانی هستند. This is why it's always a red flag when entrepreneurs talk about getting 1% of a $100 billion market. به همین دلیل است که وقتی کارآفرینان از گرفتن ۱ ٪از یک بازار ۱۰۰ میلیارد دلاری صحبت میکنند، پرچم های قرمز بالا میرود. In practice, a large market will either lack a good starting point or it will be open to competition, so it's hard to ever reach that 1%. در عمل، یک بازار بزرگ یا نقطه شروع مناسبی ندارد یا مستعد رقابت است. And even if you do succeed in gaining a small foothold, you'll have to be satisfied with keeping the lights on: cutthroat competition means your profits will be zero. بنابراین حتی به دست آوردن همان ۱ ٪هم سخت است و حتی اگر در به دست آوردن جای پای کوچکی موفق شدید، باید هزینه بالای امور روزمره شرکت را که نقشی در پیشبرد کسب و کار شرکت ندارند (KTLO) ،بپردازید: رقابت نفسگیر یعنی سود صفر.

7

1

(0/1000)

نظرات

تاکنون نظری ثبت نشده است.