بریدهای از کتاب مینا سان تلمو و موزه ی نفرین شده؛ داستانی پلیسی درباره ی هنر مدرن اثر خاویر مارتینث
1404/6/30 - 19:08
صفحۀ 191
نقاشیهای سزان انگار داشتن نسبتهای هندسی موجود در دنیا رو که از دید خیلیها مخفی میموندن، به مخاطب نشون میدادن. بعضیها میگن کار سزان مثل اینه که یه نفر بخواد با استفاده از نقاشی، آهنگ بسازه؛ یه جور آوردن نسبتهای موسیقی به دنیای نقاشی. همونطور که توی یه قطعهی موسیقی هر نتی درست سر جای خودش و در یه زمان معین نواخته میشه و آهنگ و طنین مشخصی هم داره که در کنار بقیهی نتها میتونه تأثیر خاصی روی شنونده بذاره، ضربههای قلم موی سزان هم دقیق و منظم هستن و هر کدوم سر جای خودشون قرار دارن.
نقاشیهای سزان انگار داشتن نسبتهای هندسی موجود در دنیا رو که از دید خیلیها مخفی میموندن، به مخاطب نشون میدادن. بعضیها میگن کار سزان مثل اینه که یه نفر بخواد با استفاده از نقاشی، آهنگ بسازه؛ یه جور آوردن نسبتهای موسیقی به دنیای نقاشی. همونطور که توی یه قطعهی موسیقی هر نتی درست سر جای خودش و در یه زمان معین نواخته میشه و آهنگ و طنین مشخصی هم داره که در کنار بقیهی نتها میتونه تأثیر خاصی روی شنونده بذاره، ضربههای قلم موی سزان هم دقیق و منظم هستن و هر کدوم سر جای خودشون قرار دارن.
نظرات
تاکنون نظری ثبت نشده است.