بریدهای از کتاب از امید تا تردید اثر شهریار زرشناس
1403/10/11
صفحۀ 19
برخلاف اقوال و مشهوراتی که مورخانِ مدرنیست مطرح می کنند، غرب سده های میانه عالمی دینی نبوده است. غرب قرون وسطا، به لحاظ هویت خود، آمیزه ای از میراثِ متافیزیک یونانی(یونانیت) و «مسیحیت» تاریخی(مسیحیت تاریخی با آموزه های حضرت عیسی (ع) تفاوت دارد، هر چند که وجوهی از آن آموزه ها ممکن است در آن حضور داشته باشد). آنچه در افواه، «مسیحیت» نامیده می شود، مجموعه ای از مفاهیم و باورها و احکام و آموزه هاست که در فرآیند زمانی چند صد ساله ای از شده اول تا پنجم م، فیلسوفان و نویسندگانی که به «آباءکلیسا» معروف شده اند، آن را به تدریج شکل دادندو...
برخلاف اقوال و مشهوراتی که مورخانِ مدرنیست مطرح می کنند، غرب سده های میانه عالمی دینی نبوده است. غرب قرون وسطا، به لحاظ هویت خود، آمیزه ای از میراثِ متافیزیک یونانی(یونانیت) و «مسیحیت» تاریخی(مسیحیت تاریخی با آموزه های حضرت عیسی (ع) تفاوت دارد، هر چند که وجوهی از آن آموزه ها ممکن است در آن حضور داشته باشد). آنچه در افواه، «مسیحیت» نامیده می شود، مجموعه ای از مفاهیم و باورها و احکام و آموزه هاست که در فرآیند زمانی چند صد ساله ای از شده اول تا پنجم م، فیلسوفان و نویسندگانی که به «آباءکلیسا» معروف شده اند، آن را به تدریج شکل دادندو...
نظرات
تاکنون نظری ثبت نشده است.