بریده‌ای از کتاب شرح حدیث جنود عقل و جهل اثر سید روح الله موسوی خمینی

بریدۀ کتاب

صفحۀ 34

و اگر فطرت متوجه به طبیعت شد و محکوم به احکام آن گردید و محجوب از روحانیت و عالم اصلی خود شد، مبدأ جمیع شرور و منشأ جمیع شقاوت و بدبختی‌هاست

و اگر فطرت متوجه به طبیعت شد و محکوم به احکام آن گردید و محجوب از روحانیت و عالم اصلی خود شد، مبدأ جمیع شرور و منشأ جمیع شقاوت و بدبختی‌هاست

2

4

(0/1000)

نظرات

علی

علی

1402/9/14

این که گفتی یعنی چه؟!
4

2

اگر فطرت انسان از حالات روحانی و عالم اصلی خودش فاصله بگیره و به سمت اعمال دنیوی و حیوانی گرایش پیدا کنه ،مبدا همه بدی ها، مشکلات و بدبختی ها میشه...
که در حال حاضر بسیار شاهد این امر هستیم ..
همیشه دوست داشتم این جمله رو بگم ببخشید وسط صحیت های شما بیانش کردم 😅 

2

اتفاقا خیلی به جا و به موقع و عالی بود،
هزار جمله و کلمه هم نمیتونه عمق فاجعه‌ی این کلام و این نکته ناب رو برسونه الا وقتی که از نزدیک لمسش کرده باشه آدم، و یا به قول معروف، دستی بر آتش باشد...
@zahra_rsd 

2

علی

علی

1402/9/14

اینکه زیاد شاهدش هستیم شاید گواهی باشه بر اینکه برعکس، فطرت و طبیعت انسان‌ها چیزهای دنیوی و پیروی از امیال و نفسشونه و انسان‌های اندکی در تاریخ تونسته‌اند بر خلاف طبیعت و فطرت انسانی‌شون عمل کنند و به این دلیل هم ارزشمند و هم نادر هستند.
@zahra_rsd 

0

بخوووووودا من نگفتم
امام گفته 🤒🤗🤗🤗🫨

منظورش اینه که فطرت ما ذاتا به خدا و عالم غیب مایله اگه به طبیعت و عالم ماده رو آورد (به عنوان هدف و غایت) تازه اول بدبختی‌ها و طغیانهای نفسانی و گناه کردن‌هاش خواهد بود.

1