بریده‌ای از کتاب تغییر: رخدادهای بزرگ چگونه فراگیر می شود؟ اثر دیمون سنتولا

بریدۀ کتاب

صفحۀ 37

در دهه ۷۰ میلادی، جامعه‌شناسان به حقیقت تازه‌ای در زمینه‌ی انتشار اطلاعات دست یافتند. این انقلاب فکری بعدها به دانش شبکه‌ها مشهور شد. مهم‌ترین نکته این بود: ستاره‌های اجتماعی که ارتباطات گسترده‌ای دارند، دلیل انتشار اطلاعات نیستند، بلکه مخاطبان این ستاره‌ها و مخاطبانِ آن مخاطبان و مخاطبانِ آن‌ها انتشاردهندگان اطلاعات‌اند و این زنجیره‌ی مخاطبِ مخاطب تا حاشیه‌ای‌ترین مخاطبان ادامه دارد و الگوی هندسی عظیمی را شکل می‌دهد که زیربنای جوامع است.

در دهه ۷۰ میلادی، جامعه‌شناسان به حقیقت تازه‌ای در زمینه‌ی انتشار اطلاعات دست یافتند. این انقلاب فکری بعدها به دانش شبکه‌ها مشهور شد. مهم‌ترین نکته این بود: ستاره‌های اجتماعی که ارتباطات گسترده‌ای دارند، دلیل انتشار اطلاعات نیستند، بلکه مخاطبان این ستاره‌ها و مخاطبانِ آن مخاطبان و مخاطبانِ آن‌ها انتشاردهندگان اطلاعات‌اند و این زنجیره‌ی مخاطبِ مخاطب تا حاشیه‌ای‌ترین مخاطبان ادامه دارد و الگوی هندسی عظیمی را شکل می‌دهد که زیربنای جوامع است.

7

0

(0/1000)

نظرات

تاکنون نظری ثبت نشده است.