بریده‌ای از کتاب عربیکا اثر یامین پور

منفصل

منفصل

1403/12/8

بریدۀ کتاب

صفحۀ 117

خداوند باطن مومنین را با مهر و عشق به هم پیوند داده. الفت و ولایت کاری الهی است«الله الف بین قلوبهم» در هنگامه ابتلائات سخت این الفت و به هم پیوستگی جان های ماست که ما را حفظ می کند.انقلابی بودن به مطالبه گری و فریاد زدن زیاد نیست ، به دوست داشتن مردم و ایثار کردن برای آن هاست. مهرورزی صادقانه کار سختی است،از جان های پاکیزه و متعالی بر می آید. ما چه بسا در آستانه معرکه ای سخت باشیم. پس بیش از همیشه به دوست داشتن هم محتاجیم.این دوست داشتن یک طرح و نقشه و تصمیم یا یک برنامه دولتی یا سازمانی نیست و نمی تواند باشد. دوست داشتن کار دل و بلکه بهتر است بگوییم عبادت دل است. کار دل هم که دستورالعمل و بخشنامه ندارد. آدم ها یا از غرض ورزی و خودخواهی خالی اند و می توانند دوست بدارند یا خود را دوست دارند و دیگران را طعمه و رقیب ناچیز می بینند. الفت حقیقت اخوت است و اخوت شکل ساختاری به هم پیوستن مومنین در جامعه است. الفت باطن اخوت است .الفت با مهرورزی غیر غرض ورزانه تجلی می کند و این تجلی فقط از قلبی سر می زند که از شحّ نفس(بخل و تنگ نظری) به دور باشد و این صفت انصار رسول الله است.

خداوند باطن مومنین را با مهر و عشق به هم پیوند داده. الفت و ولایت کاری الهی است«الله الف بین قلوبهم» در هنگامه ابتلائات سخت این الفت و به هم پیوستگی جان های ماست که ما را حفظ می کند.انقلابی بودن به مطالبه گری و فریاد زدن زیاد نیست ، به دوست داشتن مردم و ایثار کردن برای آن هاست. مهرورزی صادقانه کار سختی است،از جان های پاکیزه و متعالی بر می آید. ما چه بسا در آستانه معرکه ای سخت باشیم. پس بیش از همیشه به دوست داشتن هم محتاجیم.این دوست داشتن یک طرح و نقشه و تصمیم یا یک برنامه دولتی یا سازمانی نیست و نمی تواند باشد. دوست داشتن کار دل و بلکه بهتر است بگوییم عبادت دل است. کار دل هم که دستورالعمل و بخشنامه ندارد. آدم ها یا از غرض ورزی و خودخواهی خالی اند و می توانند دوست بدارند یا خود را دوست دارند و دیگران را طعمه و رقیب ناچیز می بینند. الفت حقیقت اخوت است و اخوت شکل ساختاری به هم پیوستن مومنین در جامعه است. الفت باطن اخوت است .الفت با مهرورزی غیر غرض ورزانه تجلی می کند و این تجلی فقط از قلبی سر می زند که از شحّ نفس(بخل و تنگ نظری) به دور باشد و این صفت انصار رسول الله است.

0

(0/1000)

نظرات

تاکنون نظری ثبت نشده است.