بریدۀ کتاب
1403/3/11
صفحۀ 36
اصلی ترین مؤلفه های پسارئالیسم کلاسیک(چکیده ی کتاب) : 1-ظهور و گسترش پسارئالیسم کلاسیک در آغاز سده ی بیستم، نتیجه و محصول مستقیم بحران ناشی از به تمامیت رسیدن مدرنیته و در پی آن، سیطره ی پسامدرنیسم و اندیشه ی پسامدرن است. 2-پسارئالیسم کلاسیک، اولینِ ظهورِ عقل گریزی پسامدرن است. عقل گریزی پسامدرن، نتیجه ی کم فروغی مفرط عقلانیت مدرن است. 3-پسارئالیسم کلاسیک، اولین مظهر تزلزل و فروپاشی سوژه ی مدرن در قلمرو داستان است. 4-ارائه درکی متفاوت از درک مرسوم رئالیستی از زمان و تکیه بر جریان سیال ذهن 5-تأکید بر تجزیه و تحلیل ((روانی)) و واکاوی نفسانیات درونی شخصیت های داستان 6-زمان به شدت ذهنی می شود. ظهور زمان در داستان تابع سیستمی خطی(سیر از گذشته به آینده) نیست و به تبع درونیات شخصیت های داستانی و احوالات روحی و جریان تداعی های ذهنی آنان دچار نوعی بی نظمی می شود. 7-اثار داستانی پسارئالیستی کلاسیک پی رنگ های آشفته و غیر منسجم و ضعیف دارند. 8-شخصیت های داستانی در آثار پسارئالیستی کلاسیک، کیفیتی گنگ و شبح گونه دارند. 9-در پسارئالیسم کلاسیک، مفهوم رئالیستی ((علت-معلول)) در داستان دچار تزلزل می شود. 10-در آثار پسارئالیستی کلاسیک، نوعی فضای بحران و انحطاط سیطره دارد. 11-استفاده از تکنیک جریان سیال ذهن و نیز تأکید خاص بر ارائه ی تجزیه و تحلیل نفسانی و بازگویی درونیات شخصیت های داستانی ردو مؤلفه اصلی و بنیادین داستان های پسارئالیستی کلاسیک هست.
اصلی ترین مؤلفه های پسارئالیسم کلاسیک(چکیده ی کتاب) : 1-ظهور و گسترش پسارئالیسم کلاسیک در آغاز سده ی بیستم، نتیجه و محصول مستقیم بحران ناشی از به تمامیت رسیدن مدرنیته و در پی آن، سیطره ی پسامدرنیسم و اندیشه ی پسامدرن است. 2-پسارئالیسم کلاسیک، اولینِ ظهورِ عقل گریزی پسامدرن است. عقل گریزی پسامدرن، نتیجه ی کم فروغی مفرط عقلانیت مدرن است. 3-پسارئالیسم کلاسیک، اولین مظهر تزلزل و فروپاشی سوژه ی مدرن در قلمرو داستان است. 4-ارائه درکی متفاوت از درک مرسوم رئالیستی از زمان و تکیه بر جریان سیال ذهن 5-تأکید بر تجزیه و تحلیل ((روانی)) و واکاوی نفسانیات درونی شخصیت های داستان 6-زمان به شدت ذهنی می شود. ظهور زمان در داستان تابع سیستمی خطی(سیر از گذشته به آینده) نیست و به تبع درونیات شخصیت های داستانی و احوالات روحی و جریان تداعی های ذهنی آنان دچار نوعی بی نظمی می شود. 7-اثار داستانی پسارئالیستی کلاسیک پی رنگ های آشفته و غیر منسجم و ضعیف دارند. 8-شخصیت های داستانی در آثار پسارئالیستی کلاسیک، کیفیتی گنگ و شبح گونه دارند. 9-در پسارئالیسم کلاسیک، مفهوم رئالیستی ((علت-معلول)) در داستان دچار تزلزل می شود. 10-در آثار پسارئالیستی کلاسیک، نوعی فضای بحران و انحطاط سیطره دارد. 11-استفاده از تکنیک جریان سیال ذهن و نیز تأکید خاص بر ارائه ی تجزیه و تحلیل نفسانی و بازگویی درونیات شخصیت های داستانی ردو مؤلفه اصلی و بنیادین داستان های پسارئالیستی کلاسیک هست.
نظرات
تاکنون نظری ثبت نشده است.