بریده‌ای از کتاب Even Angels Ask: A Journey to Islam in America اثر Jeffrey Lang

روشنا

روشنا

1402/9/30

بریدۀ کتاب

صفحۀ 19

The angle's reply is both fascinating and disturbing. In essence it asks, "Why create and place on earth one who has it within his nature to corrupt and commit terrible crimes? Why create this being, who will be the cause and recipient of great suffering?" ترجمه: جواب فرشتگان جالب و در عین حال نگران‌کننده است. در واقع اونا می‌پرسن " چرا میخوای چیزی رو خلق کنی و در زمین قرار بدی که در ذاتش فساد و ارتکاب گناهان وحشتناک رو داره؟ چرا باید این موجود رو خلق کنی که هم منشا و هم تجربه‌کننده رنج‌های بسیار خواهد بود؟" پ.ن: و (به یاد آر) وقتی که پروردگارت فرشتگان را فرمود که من در زمین خلیفه‌ای خواهم گماشت، گفتند: آیا کسانی در زمین خواهی گماشت که در آن فساد کنند و خونها بریزند و حال آنکه ما خود تو را تسبیح و تقدیس می‌کنیم؟! خداوند فرمود: من چیزی (از اسرار خلقت بشر) می‌دانم که شما نمی‌دانید. (۳۰-بقره) و این جا است که می‌فهمیم حتی فرشته‌ها هم پرسیدند! (even angles ask!)

The angle's reply is both fascinating and disturbing. In essence it asks, "Why create and place on earth one who has it within his nature to corrupt and commit terrible crimes? Why create this being, who will be the cause and recipient of great suffering?" ترجمه: جواب فرشتگان جالب و در عین حال نگران‌کننده است. در واقع اونا می‌پرسن " چرا میخوای چیزی رو خلق کنی و در زمین قرار بدی که در ذاتش فساد و ارتکاب گناهان وحشتناک رو داره؟ چرا باید این موجود رو خلق کنی که هم منشا و هم تجربه‌کننده رنج‌های بسیار خواهد بود؟" پ.ن: و (به یاد آر) وقتی که پروردگارت فرشتگان را فرمود که من در زمین خلیفه‌ای خواهم گماشت، گفتند: آیا کسانی در زمین خواهی گماشت که در آن فساد کنند و خونها بریزند و حال آنکه ما خود تو را تسبیح و تقدیس می‌کنیم؟! خداوند فرمود: من چیزی (از اسرار خلقت بشر) می‌دانم که شما نمی‌دانید. (۳۰-بقره) و این جا است که می‌فهمیم حتی فرشته‌ها هم پرسیدند! (even angles ask!)

1

5

(0/1000)

نظرات

علی

علی

1402/9/30

تناقض خدایی که هم خیر مطلقه و هم توانای مطلقه با اینهمه رنج و شر و بدبختی. خدا نمیتونه هر جفت اینها باشه. اسطوره‌های دین زرتشتی این مسئله رو بهتر حل کرده. منشا خیر و شر رو جدا کرده و این دو به صورت مستقل وجود دارند و در نبرد با هم هستند. اهورامزدا همه چیز رو بی عیب و نقص آفریده ولی اهریمن همه جا رو آلوده کرده به درد و رنج و شر و بدبختی و بیماری و فساد.
6

2

علت رنج و شر و بدبختی‌ و جنگ و بی‌عدالتی، خداست؟! چطور؟ 

0

علی

علی

1402/9/30

حرفم این بود که با وجود اینهمه رنج و بدبختی خدا نمیتونه صاحب هر دو صفت باشه. اگر خیر مطلقه چرا اینهمه شر وجود داره و اگر قادر مطلقه چرا برای اینهمه شر کاری نمیکنه. اسطوره‌های زرتشتی این مسئله رو بهتر حل کردند چون خداشون فقط خیر مطلقه و قادر مطلق نیست و زورش هنوز به اهریمن نرسیده.
@marmarin_libro 

0

آره متوجه شدم، ولی اونجا رو نفهمیدم که چرا خدا شده خالق شر؟ مگه جنگ و بی‌عدالتی و بیماری رو انسان‌ها به وجود نمیارن با اختیاری که دارن؟ پس چرا خدا باید بابتش مؤاخذه بشه یا حلش کنه؟ 🤔اگه قادر مطلق به این معنا بود که هیچ شری نباید باشه پس اختیار و اراده به چه کار میاد و اصلا هدف از آفرینش چی میشه؟
@ali121 

0