فاطمه بیگدلو
30 دنبال شده
30 دنبال کننده
یادداشتها
باشگاهها
این کاربر هنوز باشگاهی ندارد.
چالشها
بریدههای کتاب
فعالیتها
25
47
61
6
7
16
56
7
فصل ۸ام دربارهی عاملهای انسانی بود. عامل انسانی منظور استاد و دانشجو هست. نکاتی در مورد فرایند گزینش دانشجو و استاد میگه که به نظرم شنیدنش خالی از لطف نیست هرچند چیزهایی که در مورد «انواع استعداد» میگه خیلی در عمل قابل استفاده نیست و صرفا محدودیتهای ما در استعدادیابی رو نشون میده. یک جای متن خیلی احساس نزدیکی کردم به نویسنده و عمیقا درک کردم چی میگه. حرفش این بود که دانشجوها نباید در فرایند جذب و گزینش استاد دخیل باشن و دلیلش اینه که متهم نباید قاضی خودش رو انتخاب کنه! گفت در چنین وضعیتی اساتید متظاهر و خودنما دل دانشجو رو به دست میارن و یه جورایی دانشجوها گول میخورن. از اون طرف تعداد کمی دانشجوی باذکاوا و دقیق هستن که توانایی ارزیابی اساتید رو دارن اما هیچ وقت موفق نمیشن نظر خودشون رو به اکثریت بقبولونن. اینجا بود که آه از نهادم درومد و یاد خاطرات نه چندان خوبم با استاد x و y افتادم :) علی ای حال، آخرای فصل هم مطالب جالبی در مورد «آزمون پایانی» دورههای تحصیلی داشت و من از هر زاویهای که خوندمش در مورد چیزی مثل پایاننامه مصداق داشت. خدا رو شکر موفق شدم در پایاننامهی خودم ایدئالهای یاسپرس رو برآورده و محقق کنم :) در کل حرفهایی که در مورد «گزینش» میزد خیلی برای من تداعیگر تکنیکها و چم و خم اپلای برای دانشگاههای اروپایی بود و اصلا این یعنی «این سنت فلسفی» امتداد اجتماعی پیدا کرده.
10
8
این کتابم از اون کتابهای جذابی بود که با اشتیاق شروعش کردم ولی به دلیل مشغلهی زیاد نیمهکاره موند. هم ایدهاش جذاب بود و هم متن جالبی داشت. به امید آنکه ادامهاش بدم و تمومش کنم :)
7
0
8
43
در راستای دعوا مذکور خوانده میشود. یکی از مشکلهام با کتاب اینه که خوندنش هیچ زحمتی نمیطلبد. یعنی تا الان هیچی ازش یاد نگرفتم. تکرار و یک مفهوم را به صد جور گفتن.... زیادی بده! تا الان بگم مفصل بده. اصلا واقعا نه!
9
5
9
7
29
تبارشناسی فوکو: قدرت و حقیقت/ رژیم علوم انسانی/ رژیم انضباطی علوم انسانی/ کاربردهای تبارشناسی: نهادهای کیفری/ تعذیب/ تنبیه/ انضباط/ تاریخ جنسیت/
14