بهتر انتخاب کن، بهتر بخوان

احسان H نفری

@ehsan_h_nafari

3 دنبال کننده

                      چندروزی متحیر   تا مرگ !
                    

یادداشت‌ها

                دکتر سروش را نمیتوان با دوگانه  فلسفه تحلیلی و فلسفه قاره ای سنجید،و همچنین نمیتوان او را نئوکانتی دانست،سروش سروش است!
عبارت نئو معتزلی برای او به حقیقت  کمی نزدیک تر است!
چگونگی برخورد با متون و حیثیت تفسیری ما معرکه آرا همیشگی است متون مقدس بدلیل داشتن طبقه محافظ مدعی امکان و وقوع  فهم متن همانگونه که صاحب متن قصد کرده است هستند که اصطلاحا به آن بازتولید میگویند اما در این میان هستند بعضی که مدعی انتفا آن بدلیل محدودیت های وجودی ما می باشند و صحبت از رویداد فهم و فهم جدید مینمایند که هم نسبت با قبل دارد و هم نسبتی با آیندگان !
شروط ماتقدم فهم در فلسفه کانت زمان و مکان بود به نوعی که خارج از این دو ما درکی نداریم نه اینکه داریم و ناقص است بلکه اصلا نمیتوانیم داشته باشیم!
در مواجه با متون ما دارای شروط ماتقدمی هستیم که مفری از آن نیست و بدون آنها امکان فهم منتفی است و اینکه بخواهیم به فهمی که مورد رضای جماعت و گذشتگان است پافشاری نماییم چیزی جز ورود و اعتقاد به نظام ارزشی نیست  ورنه در نظام هستی شناسانه این مساله از قبل پیشبینی نمیشود!

و بدانیم انچه خداوند از ما خواسته است  در روز قیامت که روز اشکارشدگی اختلافات و روشنی حق است
  یقین است و نه شک و ظن!
        

باشگاه‌ها

این کاربر هنوز باشگاهی ندارد.

چالش‌ها

این کاربر هنوز در چالشی شرکت نکرده است.

فعالیت‌ها

            دکتر سروش را نمیتوان با دوگانه  فلسفه تحلیلی و فلسفه قاره ای سنجید،و همچنین نمیتوان او را نئوکانتی دانست،سروش سروش است!
عبارت نئو معتزلی برای او به حقیقت  کمی نزدیک تر است!
چگونگی برخورد با متون و حیثیت تفسیری ما معرکه آرا همیشگی است متون مقدس بدلیل داشتن طبقه محافظ مدعی امکان و وقوع  فهم متن همانگونه که صاحب متن قصد کرده است هستند که اصطلاحا به آن بازتولید میگویند اما در این میان هستند بعضی که مدعی انتفا آن بدلیل محدودیت های وجودی ما می باشند و صحبت از رویداد فهم و فهم جدید مینمایند که هم نسبت با قبل دارد و هم نسبتی با آیندگان !
شروط ماتقدم فهم در فلسفه کانت زمان و مکان بود به نوعی که خارج از این دو ما درکی نداریم نه اینکه داریم و ناقص است بلکه اصلا نمیتوانیم داشته باشیم!
در مواجه با متون ما دارای شروط ماتقدمی هستیم که مفری از آن نیست و بدون آنها امکان فهم منتفی است و اینکه بخواهیم به فهمی که مورد رضای جماعت و گذشتگان است پافشاری نماییم چیزی جز ورود و اعتقاد به نظام ارزشی نیست  ورنه در نظام هستی شناسانه این مساله از قبل پیشبینی نمیشود!

و بدانیم انچه خداوند از ما خواسته است  در روز قیامت که روز اشکارشدگی اختلافات و روشنی حق است
  یقین است و نه شک و ظن!