یادداشت فاطمه بابامرادی
1402/9/19
4.4
16
من دوستش نداشتم و توصیه نمیکنم به کسی سربسته بگم ، اگر ابوبکر و عمر از نظر شما انسان های عادلی هستند (!) و یا احیاناً اگر دیدگاه های عرفانی دارید و کتاب های سبک صوفی منشانه رو میپسندین ممکنه از خوندن این کتاب غرق لذت شید ولی اگر شاخص هاتون برای شناخت حق و باطل، ائمه معصومین هستند به احتمال قوی این کتاب رو نمیپسندین
(0/1000)
نظرات
1402/9/24
سلام و عرض ادب احساس شما رو درک میکنم. اما ابوبکر و عمر بدون فضیلت نبودند. درسته حق مولامونو غصب کردند اما اگر منصف باشیم آنها هم بهره ای از عدالت را در سایر شئون دارا بودند. حضرت علی هم چون دیدند خلفا غالبا بر اساس عدالت رفتار میکنند چندان متعرض امر حکومتی آنها نمیشدند برخلاف معاویه و یزید که در مقابلشون سپاه تجهیز کرده و به مصافشون رفتند. پیشنهاد میکنم این مطلب رو در آثار شهید مطهری هم جستجو کنید تا با برخی از داستانهای عدالت خلفا آشنا بشید. از آخر باز هم تکرار میکنم قطعا بین علی(ع) تا آنهایی که خود را خلیفه میخوانند در همه جهات فاصله از عرش تا فرش وجود دارد اما ما از همان مولایمان یاد گرفته ایم که هیچ کس و هیچ چیزی را غیرمنصفانه قضاوت نکنیم! یاحق
2
2
1402/9/24
قطعا سخن شما درسته و الحق مع علی اما اگر خلفا مسیر اسلام رو به سمت نابودی میکشوندن و از عدل خارجش میکردن میدیدید که مولا دیگر سکوت را جایز ندانسته و به مصاف بر میخواستند @Masoumeh_hashemi
1
1403/2/17
سلام و عرض احترام. شاید گفته های ایشون رو خوب متوجه نشدید. اندیشه و ادبیات آقای صفایی حائری خیلی خاصه. به نظرم بخشیش به آشنایی قبلی با ادبیات ایشون بستگی داره. اگر به کتاب های دیگهاشون به خصوص کتاب های تفسیریشون مراجعه کنید میبینید پشت حرفاشون یا قرآنه یا احادیث. نظر علمای دینی ما درباره ایشون: مقام معظم رهبری: ایشان در تفسیر قرآن صاحبنظر است؛ همچنان که علامه طباطبایی صاحب نظر است. شیخ حسین انصاریان: مرحوم صفایی در آن عمر کوتاهش، طبیب دوّار شد. چه بیمارانی را که معالجه نکرد؛ کارتن خواب و تریاکی و عرق خور و قمارباز، جوان مؤمن و جوان متدین و متوسط الحال و بی خبر از خدا و... هرجا که شنید گرفتاری هست برای دستگیری بلند می شد و می رفت. یعنی طبیب شده بود. حجة الاسلام میرباقری: ایشان یک نگرش جامع به دین داشتند و مسائل مستحدثه زمان خودشان را به خوبی فهم می کردند و به پاسخ به این مسائل می پرداختند. اندیشه ها و طرح های ایشان، ثمره یک جوشش باطنی، همراه با مواجهه جدی عملی با مکاتب مختلف، مطالعات گسترده و انس مستمر با قرآن و اهل بیت علیهم السلام و یک تفقه و تهجد دائمی است.
0
1402/9/24
0