بریده کتابهای روح الله گنابادی روح الله گنابادی 1403/9/30 حانیه حامد عسکری 4.2 45 صفحۀ 11 نوشتن چه مرگش بود که تلفن را اختراع کردیم؟ نوشتن برای چیزی بود و تلفن برای چیزی. حرف زدن در نامه کجا! به زندگی سرعت داد، قبول، ولی از کیفیتش کم کرد. کیفیت را فدای سرعت کردیم که چه؟ کلمه باید دم بکشد،حانیه ، قوام بیاید، لعاب بیندازد، ری کند. کلمه مهمترین مخلوق خداست. دست مالیاش کردیم. این قدر راحت خرجش کردیم که از ریخت افتاد، از ارزش افتاد، از معنی تهی شد و پوک. 0 2 روح الله گنابادی 1403/4/17 سفرنامه آدام الئاریوس: بخش ایران آدام اولئاریوس 5.0 0 صفحۀ 112 توصیف عجیب عزاداری جوانان در زبان سفرنامه نویس غربی: غیر از این در قسمت چپ گروهی متشکل از هفته جوان برهنه می رقصیدند. اینها که چاک چاکو نام دارند خود را از سرتا به پا با نفت و خاکه سیاه ذغال، سیاه و براق کرده بودند و فقط عورت خودرا پوشانده بودندو زشت مانند شیاطین جوان به نظر میرسیدند. سنگهایی که در دست داشتند به یکدیگر میکوبیدند و فریاد میکردند: یاحسین یاحسین. این عمل گویا بزرگترین مفهوم سوگواری را دهد و تمثیلی از شهادت مظلومانه امام حسین (ع) باشد، به همین دلیل چندبار سنگ را به سینه کوفتند 0 0 روح الله گنابادی 1403/4/15 ادبیات و تعهد در اسلام: بحث و نمونه محمد حکیمی 4.0 0 صفحۀ 1 آگاهی از ادبیات دیگر جهان نیز ضرورت دارد، زیرا اطلاعی از آن ادبیات -اگر چه از طریق ترجمه های معتبر- نیز در آفرینش دید وسیع و " عاطفه علمی " گسترده تاثیر بسزایی دارد، و ندانستن و آشنا نبودن با ادبیات سایر مناطق و مکاتب، خود از جمله عوامل ایجاد حالت وحشتناک "بسته ذهنی" است. سرآغاز صفحه ۲۱ 0 1 روح الله گنابادی 1403/4/15 ادبیات و تعهد در اسلام: بحث و نمونه محمد حکیمی 4.0 0 صفحۀ 1 و کسی که در سازمان مسلکیی، هویت ادبی نداشته باشد، هویت فرهنگی ندارد و کسی که هویت فرهنگی نداشته باشد ، هویت مسلکی ندارد. ایدئولوژی اسلام را باید در فرهنگ اسلام جست و از آن بیرون اورد، و فرهنگ اسلام را باید - مانند هر فرهنگ دیگری- از راه ادبیات آن شناخت. سرآغاز صفحه نوزده 0 1 روح الله گنابادی 1403/4/8 سفرنامه آدام الئاریوس: بخش ایران آدام اولئاریوس 5.0 0 صفحۀ 72 اذعان سیاح غربی به نقشه های دقیق منجم ایرانی عصر صفوی: مختصات یا طول و عرض جغرافیایی تقریبا تمام قا ه آسیا را بوسیله نقشههای جغرافیایی هر منطقه و یا نقشه هایی که خود کشیده و تهیه کرده بودم در اختیارم گداشت، بعدها من این نقشه ها را به دقت بررسی کردم و اکثرا آگاهی های آن خلاف آنچه بود که من درست می پنداشتم، زیرا مختصاتی که او داده بود صحیح می نمود. 0 0 روح الله گنابادی 1403/4/8 سفرنامه آدام الئاریوس: بخش ایران آدام اولئاریوس 5.0 0 صفحۀ 69 توصیف جالب یک مدرسه علمیه در نگاه مسافر غربی در عصر صفوی: پنجم فوریه من به اتفاق چند نفر از همراهان خود برای دیدن بنایی که بسیار عالی ساخته شده و شبیه کالج فلاسفه بود رفتم. این بنا که نزدیک بازار قرار داشت از تعداد زیادی راهرو و اتاق تشکیل شده بود. وقتی که در مکانهای مختلف آنجا بزرگسالان و و نیز تعدادی کودک دیدیم که کتاب در دست نشسته بودند و یا قدم میزدند پرسیدیم که اینجا کجاست؟ به ما گفتند مدرسه است. چیزی شبیه دبستان یا آکادمی که در سراسر ایران وجود دارد. 0 1 روح الله گنابادی 1403/2/4 بدان، ایدک الله: نصایح رهبر انقلاب اسلامی (مدظله) به طلاب 4.8 4 صفحۀ 5 طلبه را باید از اول درس خواندن وادار کرد به اینکه فکر کند. معروف بود میگفتند:"بدان ، ایدک الله" - چرا گفت بدان و نگفت بخوان؟ - منظور این است که اولا حس سوال پردازی را در طلبه زنده کند، بعد هم به او تفهیم کند که خواندن مراد نیست، دانستن مراد است. 0 1 روح الله گنابادی 1403/2/1 آتش، بدون دود: گالان و سولماز، درخت مقدس، اتحاد بزرگ (کتابهای اول، دوم و سوم) نادر ابراهیمی 4.7 22 صفحۀ 82 قانون شما #از_پشت_زدن_دشمن را خلاف میداند؛ اما من، #دشمنان م را از هر چهار طرف میزنم، به خصوص از پشت؛ چرا که اگر قرار باشد همه ی نامردها بزنند و بعد پشت کنند تا درامان بمانند، دنیا پر میشود از #نامردانی_که_به_دنیا_پشت_کرده_اند. 0 2 روح الله گنابادی 1403/2/1 آتش، بدون دود: گالان و سولماز، درخت مقدس، اتحاد بزرگ (کتابهای اول، دوم و سوم) نادر ابراهیمی 4.7 22 صفحۀ 66 #گریستن به خاطر #شفا ی انسان نیست به خاطر #وفا ی انسان است 0 0 روح الله گنابادی 1403/1/29 بدان، ایدک الله: نصایح رهبر انقلاب اسلامی (مدظله) به طلاب 4.8 4 صفحۀ 1 حادثه ی انقلاب، یک حادثه ی عظیم و فوق العاده و محیر العقیلی بود. ما حالا عادت کرده ایم به این، اما کسانی که از بیرون نگاه میکنند به حادثه ی انقلاب و قضاوت میکنند دربارهی حادثه ی انقلاب، عظمت این حرکت را،این حادثه را، این پدیده را بیشتر از ما درک میکنند. ما چون در جریان بودیم، خیری توجه نمیکنیم... 0 1 روح الله گنابادی 1403/1/29 آتش، بدون دود: گالان و سولماز، درخت مقدس، اتحاد بزرگ (کتابهای اول، دوم و سوم) نادر ابراهیمی 4.7 22 صفحۀ 116 #بیچارگی او در این بود که هم از #برد می ترسید هم از #باخت. وقتی #ترسو ها به #جبهه می ایند و #خطر را می پذیرند و خطر را می پذیرند، شک نباید کرد که پشت جبهه، خطر بزرگتری وجود داشته است.... 0 0 روح الله گنابادی 1403/1/22 آتش، بدون دود: گالان و سولماز، درخت مقدس، اتحاد بزرگ (کتابهای اول، دوم و سوم) نادر ابراهیمی 4.7 22 صفحۀ 107 پسر! ادمیزاد تا وقتی کاری نکرده، #اشتباه هم نمی کند. #عقیم، بچه ی معیوب به دنیا نمی اورد، #مرده سنگ نمی پراند تا سری را بی جهت بشکند، و کسی که ساز زدن بلد نیست، خارج نمیزند. یک گله چران بدبخت، چه کاره است که بخواهد اشتباهی بکند؟ بز را جای میش بگیرد؟ هاه؟ ج1 ص107 0 0
بریده کتابهای روح الله گنابادی روح الله گنابادی 1403/9/30 حانیه حامد عسکری 4.2 45 صفحۀ 11 نوشتن چه مرگش بود که تلفن را اختراع کردیم؟ نوشتن برای چیزی بود و تلفن برای چیزی. حرف زدن در نامه کجا! به زندگی سرعت داد، قبول، ولی از کیفیتش کم کرد. کیفیت را فدای سرعت کردیم که چه؟ کلمه باید دم بکشد،حانیه ، قوام بیاید، لعاب بیندازد، ری کند. کلمه مهمترین مخلوق خداست. دست مالیاش کردیم. این قدر راحت خرجش کردیم که از ریخت افتاد، از ارزش افتاد، از معنی تهی شد و پوک. 0 2 روح الله گنابادی 1403/4/17 سفرنامه آدام الئاریوس: بخش ایران آدام اولئاریوس 5.0 0 صفحۀ 112 توصیف عجیب عزاداری جوانان در زبان سفرنامه نویس غربی: غیر از این در قسمت چپ گروهی متشکل از هفته جوان برهنه می رقصیدند. اینها که چاک چاکو نام دارند خود را از سرتا به پا با نفت و خاکه سیاه ذغال، سیاه و براق کرده بودند و فقط عورت خودرا پوشانده بودندو زشت مانند شیاطین جوان به نظر میرسیدند. سنگهایی که در دست داشتند به یکدیگر میکوبیدند و فریاد میکردند: یاحسین یاحسین. این عمل گویا بزرگترین مفهوم سوگواری را دهد و تمثیلی از شهادت مظلومانه امام حسین (ع) باشد، به همین دلیل چندبار سنگ را به سینه کوفتند 0 0 روح الله گنابادی 1403/4/15 ادبیات و تعهد در اسلام: بحث و نمونه محمد حکیمی 4.0 0 صفحۀ 1 آگاهی از ادبیات دیگر جهان نیز ضرورت دارد، زیرا اطلاعی از آن ادبیات -اگر چه از طریق ترجمه های معتبر- نیز در آفرینش دید وسیع و " عاطفه علمی " گسترده تاثیر بسزایی دارد، و ندانستن و آشنا نبودن با ادبیات سایر مناطق و مکاتب، خود از جمله عوامل ایجاد حالت وحشتناک "بسته ذهنی" است. سرآغاز صفحه ۲۱ 0 1 روح الله گنابادی 1403/4/15 ادبیات و تعهد در اسلام: بحث و نمونه محمد حکیمی 4.0 0 صفحۀ 1 و کسی که در سازمان مسلکیی، هویت ادبی نداشته باشد، هویت فرهنگی ندارد و کسی که هویت فرهنگی نداشته باشد ، هویت مسلکی ندارد. ایدئولوژی اسلام را باید در فرهنگ اسلام جست و از آن بیرون اورد، و فرهنگ اسلام را باید - مانند هر فرهنگ دیگری- از راه ادبیات آن شناخت. سرآغاز صفحه نوزده 0 1 روح الله گنابادی 1403/4/8 سفرنامه آدام الئاریوس: بخش ایران آدام اولئاریوس 5.0 0 صفحۀ 72 اذعان سیاح غربی به نقشه های دقیق منجم ایرانی عصر صفوی: مختصات یا طول و عرض جغرافیایی تقریبا تمام قا ه آسیا را بوسیله نقشههای جغرافیایی هر منطقه و یا نقشه هایی که خود کشیده و تهیه کرده بودم در اختیارم گداشت، بعدها من این نقشه ها را به دقت بررسی کردم و اکثرا آگاهی های آن خلاف آنچه بود که من درست می پنداشتم، زیرا مختصاتی که او داده بود صحیح می نمود. 0 0 روح الله گنابادی 1403/4/8 سفرنامه آدام الئاریوس: بخش ایران آدام اولئاریوس 5.0 0 صفحۀ 69 توصیف جالب یک مدرسه علمیه در نگاه مسافر غربی در عصر صفوی: پنجم فوریه من به اتفاق چند نفر از همراهان خود برای دیدن بنایی که بسیار عالی ساخته شده و شبیه کالج فلاسفه بود رفتم. این بنا که نزدیک بازار قرار داشت از تعداد زیادی راهرو و اتاق تشکیل شده بود. وقتی که در مکانهای مختلف آنجا بزرگسالان و و نیز تعدادی کودک دیدیم که کتاب در دست نشسته بودند و یا قدم میزدند پرسیدیم که اینجا کجاست؟ به ما گفتند مدرسه است. چیزی شبیه دبستان یا آکادمی که در سراسر ایران وجود دارد. 0 1 روح الله گنابادی 1403/2/4 بدان، ایدک الله: نصایح رهبر انقلاب اسلامی (مدظله) به طلاب 4.8 4 صفحۀ 5 طلبه را باید از اول درس خواندن وادار کرد به اینکه فکر کند. معروف بود میگفتند:"بدان ، ایدک الله" - چرا گفت بدان و نگفت بخوان؟ - منظور این است که اولا حس سوال پردازی را در طلبه زنده کند، بعد هم به او تفهیم کند که خواندن مراد نیست، دانستن مراد است. 0 1 روح الله گنابادی 1403/2/1 آتش، بدون دود: گالان و سولماز، درخت مقدس، اتحاد بزرگ (کتابهای اول، دوم و سوم) نادر ابراهیمی 4.7 22 صفحۀ 82 قانون شما #از_پشت_زدن_دشمن را خلاف میداند؛ اما من، #دشمنان م را از هر چهار طرف میزنم، به خصوص از پشت؛ چرا که اگر قرار باشد همه ی نامردها بزنند و بعد پشت کنند تا درامان بمانند، دنیا پر میشود از #نامردانی_که_به_دنیا_پشت_کرده_اند. 0 2 روح الله گنابادی 1403/2/1 آتش، بدون دود: گالان و سولماز، درخت مقدس، اتحاد بزرگ (کتابهای اول، دوم و سوم) نادر ابراهیمی 4.7 22 صفحۀ 66 #گریستن به خاطر #شفا ی انسان نیست به خاطر #وفا ی انسان است 0 0 روح الله گنابادی 1403/1/29 بدان، ایدک الله: نصایح رهبر انقلاب اسلامی (مدظله) به طلاب 4.8 4 صفحۀ 1 حادثه ی انقلاب، یک حادثه ی عظیم و فوق العاده و محیر العقیلی بود. ما حالا عادت کرده ایم به این، اما کسانی که از بیرون نگاه میکنند به حادثه ی انقلاب و قضاوت میکنند دربارهی حادثه ی انقلاب، عظمت این حرکت را،این حادثه را، این پدیده را بیشتر از ما درک میکنند. ما چون در جریان بودیم، خیری توجه نمیکنیم... 0 1 روح الله گنابادی 1403/1/29 آتش، بدون دود: گالان و سولماز، درخت مقدس، اتحاد بزرگ (کتابهای اول، دوم و سوم) نادر ابراهیمی 4.7 22 صفحۀ 116 #بیچارگی او در این بود که هم از #برد می ترسید هم از #باخت. وقتی #ترسو ها به #جبهه می ایند و #خطر را می پذیرند و خطر را می پذیرند، شک نباید کرد که پشت جبهه، خطر بزرگتری وجود داشته است.... 0 0 روح الله گنابادی 1403/1/22 آتش، بدون دود: گالان و سولماز، درخت مقدس، اتحاد بزرگ (کتابهای اول، دوم و سوم) نادر ابراهیمی 4.7 22 صفحۀ 107 پسر! ادمیزاد تا وقتی کاری نکرده، #اشتباه هم نمی کند. #عقیم، بچه ی معیوب به دنیا نمی اورد، #مرده سنگ نمی پراند تا سری را بی جهت بشکند، و کسی که ساز زدن بلد نیست، خارج نمیزند. یک گله چران بدبخت، چه کاره است که بخواهد اشتباهی بکند؟ بز را جای میش بگیرد؟ هاه؟ ج1 ص107 0 0