بریده کتابهای مهدی پور مهدی پور 1403/5/28 راه رشد جلد 2 محمدصادق حائری شیرازی 4.7 4 صفحۀ 142 پدری که اولین رفیق فرزندش نباشد بچه اش را باخته است. وقتی با فرزندت بازی کردی با تو صمیمی می شود. وقتی با تو صمیمی شد به تو اعتماد می کند. وقتی به تو اعتماد کرد، از تو سؤال می کند و جواب می دهی و راهنمایی اش می کنی؛ خود به خود دنبالت می آید، نمی خواهد بیاوری اش. اگر می خواهی همراهت بیاید، نمی توانی غل و زنجیر به او ببندی و بکشی. محبت غل و زنجیر است. 0 5 مهدی پور 1403/5/28 راه رشد جلد 2 محمدصادق حائری شیرازی 4.7 4 صفحۀ 132 پدری که اولین رفیق فرزندش نباشد بچه اش را باخته است. وقتی با فرزندت بازی کردی با تو صمیمی می شود. وقتی با تو صمیمی شد به تو اعتماد می کند. وقتی به تو اعتماد کرد، از تو سؤال می کند و جواب می دهی و راهنمایی اش می کنی؛ خود به خود دنبالت می آید، نمی خواهد بیاوری اش. اگر می خواهی همراهت بیاید، نمی توانی غل و زنجیر به او ببندی و بکشی. محبت غل و زنجیر است. 0 5 مهدی پور 1403/5/28 راه رشد جلد 2 محمدصادق حائری شیرازی 4.7 4 صفحۀ 114 مواظب باشید اگر بچه هایتان خواستند بزرگ بشوند اجازه ندهید. بچه باید در بچگی، بچگی کند. 0 2 مهدی پور 1403/5/28 راه رشد جلد 2 محمدصادق حائری شیرازی 4.7 4 صفحۀ 103 تفریح فرزندانتان را جدی بگیرید. از این خوشحال نشوید که بچه تان اول بلوغ، نماز شب می خواند؛ بلکه از عواقبش بترسید؛ چــرا؟ چون نماز شب یک عزت ظاهره3 است. این عزت ظاهره، شالوده4 می خواهد و شالودۀ آن، ذلت باطنۀ قوی ای است که انسان نماز شب بخواند و غرّه نشود، نماز شب بخواند و عُجب پیدا نکند. نماز شب خواندن راحت است؛ اما عُجب پیدا نکردن مشکل است. 0 2 مهدی پور 1403/5/28 راه رشد جلد 2 محمدصادق حائری شیرازی 4.7 4 صفحۀ 84 پدر نباید لولوی خانه شود. شوهر نباید لولوی همسرش شود. مادر نباید لولوی فرزندش شود. پدربزرگ نباید لولوی نوه هایش شود. بلکه باید لولو براندازِ آنها شود؛ ترس را از آنها بریزند. 0 0 مهدی پور 1403/5/28 راه رشد جلد 2 محمدصادق حائری شیرازی 4.7 4 صفحۀ 81 روش تربیت طاغوت است که انسان بگوید: «هرچه من گفتم، بچه باید بگوید: چشم»، ولو با فطرت خودش درک کند که این کار اشتباه است. ایــن روش تربیت طاغوت اســت که آن بچه ای که به بابا می گوید: «ایــن حــرف تو برای من روشن نیست»، مُتمرّدِ نامیده شود و آن بچه ای که می گوید: «بابا درست می گوید»، باهوش تلقی شود! 0 0 مهدی پور 1403/5/28 راه رشد جلد 2 محمدصادق حائری شیرازی 4.7 4 صفحۀ 78 استعمار به طور «تاکتیکی» از قدرت اقتصادی یا قدرت نظامی استفاده می کند؛ اما به طور «استراتژیک» و اساسی و اصولی، از فرهنگ و از استخفاف استفاده می کند. او فیلم هایی را می فرستد که در آن فیلم ها، ملت ها برای خودشان احساس حقارت کنند و برای او احساس عظمت کنند. 0 0 مهدی پور 1403/5/28 راه رشد جلد 2 محمدصادق حائری شیرازی 4.7 4 صفحۀ 74 روش غرب برای خودش، استعمارگرپرور است و برای کشورهای اسلامی، استعمارپذیرپرور. یعنی ما دو نوع استعمار داریم: استعمار فاعلی و استعمار انفعالی. نسخۀ غرب برای کشورهای اسلامی، «نمی توانیم» و «نمی شود» است. 0 0 مهدی پور 1403/5/10 آئینه تمام نما: بیاناتی از استاد آیت الله حائری شیرازی درباره حضرت امام حسین (ع) و واقعه عاشورا محمدصادق حائری شیرازی 4.4 13 صفحۀ 172 ذکـر و روضـه موجـب قـوّت قلـب، نورانیـت، اخـلاص و صـدق می شـود. مـا همیشـه بایـد ایـن مرثیه هایـی را که دیگـران برایمـان می خواننـد، خودمان هم بـرای خودمـان بخوانیـم تـا قـوّت و قدرت و الهام معنـوی لازم را بگیریم 0 0 مهدی پور 1403/5/10 آئینه تمام نما: بیاناتی از استاد آیت الله حائری شیرازی درباره حضرت امام حسین (ع) و واقعه عاشورا محمدصادق حائری شیرازی 4.4 13 صفحۀ 171 گاهی دربان دل ضعیف می شود و شایعه ای که داخل گوش آمد، مقداری از آن وارد دل می شـود و دل را نجس می کند. در این صورت باید با آب کُر آن را بشویی؛ مثل مسجد که اگر نجس شد دیگر حق نداری نماز بخوانی، باید اول آنجـا را پـاک کنـی. اگـر یـک ذرّه از ایـن چیزهـا وارد دل شـد، اول کاری کـه باید بکنید استغفار است. این کار، دل را پاک می کند. 0 0 مهدی پور 1403/5/10 راه رشد جلد 2 محمدصادق حائری شیرازی 4.7 4 صفحۀ 25 دو تا صفت را باید در بچۀ زیر هفت سال ایجاد کرد: «راست گویی» و «امانت داری». مهم ترین چیز در این مقطع سنی این است که بچه مشرک و مخلوق پرست نباشد. برای اینکه این طور نباشد، باید درک خودش برایش مهم باشد. اگر خودش تشخیص می دهد که این حرف دروغ است، آن را نگوید. برای اینکه راست گو بشود، باید مرعوب نباشد و در محیطش دیکتاتوری نباشد. اگر این طور شد، حتماً دروغ می گوید، حتماً منافق می شود. 0 0 مهدی پور 1403/5/1 راه رشد جلد 1 4.4 5 صفحۀ 227 اصل تربیت دینی میگوید که برای فرزند زمینهای پیش نیاید که از غیر خدا بترسد. یعنی اگر پدر از روی نفسانیت فرزند را تهدید کند و فرزند بترسد، این عمل ممکن است فرزند را مشرک کند زیرا با این عمل، پدر دارد به فرزند میگوید باید از من اطاعت کنی! بسیاری از پدرها بچههایشان را از همین راه یعنی از راه «اکــراه» به سوی غیر خدا سوق می دهند! 0 3 مهدی پور 1403/5/1 راه رشد جلد 1 4.4 5 صفحۀ 225 «رودربایستی» هم نوعی اکــراه اســت: «المأخوذ بالحیاء کالمأخوذ غصباً». از این جهت نباید جوّ تربیت در خانه، جوّ رودربایستی باشد؛ بلکه باید جوّ شخصیت دادن باشد، جوّ حرمت باشد، جوّ احترام باشد. جوّ امنیتی، جوّ تحقیر، جوّ توهین، همه اینها جوّ اکراه است. جوّ اکراه، بستر برای دین نیست. در جوّ اکراه، فطرت حرکت نمیکند. 0 3 مهدی پور 1403/1/5 کهکشان نیستی: داستانی بر اساس زندگی آیت الله سیدعلی قاضی طباطبایی محمدهادی اصفهانی 4.6 145 صفحۀ 71 0 5 مهدی پور 1402/11/2 روایت بی قراری: سرگذشت زندگی شهید مدافع حرم حسین محرابی (تولد 1356/6/30 شهادت 1395/9/10) به روایت همسر؛ مرضیه بلدیه بتول پادام 4.3 7 صفحۀ 248 «بسم ربّ الشهداء و الصّدیقین. با دلی آرام و قلبی مطمئن از راهی که انتخاب کردم از حضور شما مرخص می شوم. زینب، فاطمه، با حجاب خود مرا یاری کنید. محمدمهیار، تو نذر مولای تنهایم حضرت صاحبالزمان هستی، خودت را برای یاری ایشان 0 11 مهدی پور 1402/10/27 روایت بی قراری: سرگذشت زندگی شهید مدافع حرم حسین محرابی (تولد 1356/6/30 شهادت 1395/9/10) به روایت همسر؛ مرضیه بلدیه بتول پادام 4.3 7 صفحۀ 151 سلحشور: ✅️ Mehdipoor: او با ذوق و شوق از شب ها و سکوت بیابان و خواندن دعای امیرالمؤمنین می گفت. وقتِ تعریف، چنان شوقی توی نگاهش بود که دلم نمی آمد گلایه ای بکنم. می گفت وقت خواندن دعا در دل شب حس می کند که همه چیز با او همراه می شود. کارش را، کم خوابی و استراحت سهساعته را و خواندن قرآن و سکوت شبانه را مسیری برای رشد روح می دانست. 0 10 مهدی پور 1402/10/12 التهاب دویست ساله: نگاهی گذرا به عصر قاجار و پهلوی بر مبنای تاریخ نگری تحلیلی رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای سیدسعید آریانژاد 4.2 5 صفحۀ 342 سپهبد خلیل بخشی آذر رئیس اداره پنجم ستاد کل ارتش شاهنشاهی، درباره میزان حقوق ماهانه ای که به مستشاران آمریکایی پرداخت می شد بیان می کند در سال 6531 کل حقوق ماهانه پرسنل ارتش ایران 41 میلیارد تومان بود، در حال که مستشاران آمریکایی ماهانه 71 میلیارد تومان دریافتی داشتند. 0 3 مهدی پور 1402/10/6 رهنامه؛ فلسطین جلد 38 سید علی حسینی خامنهای 4.8 6 صفحۀ 69 0 2 مهدی پور 1402/10/4 التهاب دویست ساله: نگاهی گذرا به عصر قاجار و پهلوی بر مبنای تاریخ نگری تحلیلی رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای سیدسعید آریانژاد 4.2 5 صفحۀ 264 به واقع تیغ برنده علمای بصیر و سیاسی ایران و عراق در تقابل با استعمار و استبداد، در درازمدت کُند می شد اگر این رویکرد فرهنگی و تقابل گفتمانی با دین ستیزان و دین گریزان شگل نمی گرفت و حوزه قم پا نمی گرفت. حوزه به پا خاست و نیرو جذب کرد و در سایه تربیت نیروهایش و تبلیغ روزافزون اسلام ناب، آحاد مردم دو باره به اسلام و روحانیت اصیل اقبال کردند و این بار تیغ روشنفکران بود که بسیار کند گشت 0 1 مهدی پور 1402/10/3 التهاب دویست ساله: نگاهی گذرا به عصر قاجار و پهلوی بر مبنای تاریخ نگری تحلیلی رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای سیدسعید آریانژاد 4.2 5 صفحۀ 287 عباسقلی گلشائیان که از کارگزاران حکومت پهلوی بود، در مورد انتخابات عصر پهلوی اول و مجالس هفتم تا سیزدهم نوشته است دستور کار این گونه بود که وزارت کشور به طور محرمانه به فرمانداران دستور می داد کمیته ای تشکیل دهند و افراد در راستا به ایشان معرفی کنند تا از میان آنان وزارت کشور بهترین هاشان- بخوانید مطیع ترین هاشان- را به عنوان نماینده آن شهر انتخاب کنند تا فرمانداران نام آنها را از صندوق ها درآورند 0 0
بریده کتابهای مهدی پور مهدی پور 1403/5/28 راه رشد جلد 2 محمدصادق حائری شیرازی 4.7 4 صفحۀ 142 پدری که اولین رفیق فرزندش نباشد بچه اش را باخته است. وقتی با فرزندت بازی کردی با تو صمیمی می شود. وقتی با تو صمیمی شد به تو اعتماد می کند. وقتی به تو اعتماد کرد، از تو سؤال می کند و جواب می دهی و راهنمایی اش می کنی؛ خود به خود دنبالت می آید، نمی خواهد بیاوری اش. اگر می خواهی همراهت بیاید، نمی توانی غل و زنجیر به او ببندی و بکشی. محبت غل و زنجیر است. 0 5 مهدی پور 1403/5/28 راه رشد جلد 2 محمدصادق حائری شیرازی 4.7 4 صفحۀ 132 پدری که اولین رفیق فرزندش نباشد بچه اش را باخته است. وقتی با فرزندت بازی کردی با تو صمیمی می شود. وقتی با تو صمیمی شد به تو اعتماد می کند. وقتی به تو اعتماد کرد، از تو سؤال می کند و جواب می دهی و راهنمایی اش می کنی؛ خود به خود دنبالت می آید، نمی خواهد بیاوری اش. اگر می خواهی همراهت بیاید، نمی توانی غل و زنجیر به او ببندی و بکشی. محبت غل و زنجیر است. 0 5 مهدی پور 1403/5/28 راه رشد جلد 2 محمدصادق حائری شیرازی 4.7 4 صفحۀ 114 مواظب باشید اگر بچه هایتان خواستند بزرگ بشوند اجازه ندهید. بچه باید در بچگی، بچگی کند. 0 2 مهدی پور 1403/5/28 راه رشد جلد 2 محمدصادق حائری شیرازی 4.7 4 صفحۀ 103 تفریح فرزندانتان را جدی بگیرید. از این خوشحال نشوید که بچه تان اول بلوغ، نماز شب می خواند؛ بلکه از عواقبش بترسید؛ چــرا؟ چون نماز شب یک عزت ظاهره3 است. این عزت ظاهره، شالوده4 می خواهد و شالودۀ آن، ذلت باطنۀ قوی ای است که انسان نماز شب بخواند و غرّه نشود، نماز شب بخواند و عُجب پیدا نکند. نماز شب خواندن راحت است؛ اما عُجب پیدا نکردن مشکل است. 0 2 مهدی پور 1403/5/28 راه رشد جلد 2 محمدصادق حائری شیرازی 4.7 4 صفحۀ 84 پدر نباید لولوی خانه شود. شوهر نباید لولوی همسرش شود. مادر نباید لولوی فرزندش شود. پدربزرگ نباید لولوی نوه هایش شود. بلکه باید لولو براندازِ آنها شود؛ ترس را از آنها بریزند. 0 0 مهدی پور 1403/5/28 راه رشد جلد 2 محمدصادق حائری شیرازی 4.7 4 صفحۀ 81 روش تربیت طاغوت است که انسان بگوید: «هرچه من گفتم، بچه باید بگوید: چشم»، ولو با فطرت خودش درک کند که این کار اشتباه است. ایــن روش تربیت طاغوت اســت که آن بچه ای که به بابا می گوید: «ایــن حــرف تو برای من روشن نیست»، مُتمرّدِ نامیده شود و آن بچه ای که می گوید: «بابا درست می گوید»، باهوش تلقی شود! 0 0 مهدی پور 1403/5/28 راه رشد جلد 2 محمدصادق حائری شیرازی 4.7 4 صفحۀ 78 استعمار به طور «تاکتیکی» از قدرت اقتصادی یا قدرت نظامی استفاده می کند؛ اما به طور «استراتژیک» و اساسی و اصولی، از فرهنگ و از استخفاف استفاده می کند. او فیلم هایی را می فرستد که در آن فیلم ها، ملت ها برای خودشان احساس حقارت کنند و برای او احساس عظمت کنند. 0 0 مهدی پور 1403/5/28 راه رشد جلد 2 محمدصادق حائری شیرازی 4.7 4 صفحۀ 74 روش غرب برای خودش، استعمارگرپرور است و برای کشورهای اسلامی، استعمارپذیرپرور. یعنی ما دو نوع استعمار داریم: استعمار فاعلی و استعمار انفعالی. نسخۀ غرب برای کشورهای اسلامی، «نمی توانیم» و «نمی شود» است. 0 0 مهدی پور 1403/5/10 آئینه تمام نما: بیاناتی از استاد آیت الله حائری شیرازی درباره حضرت امام حسین (ع) و واقعه عاشورا محمدصادق حائری شیرازی 4.4 13 صفحۀ 172 ذکـر و روضـه موجـب قـوّت قلـب، نورانیـت، اخـلاص و صـدق می شـود. مـا همیشـه بایـد ایـن مرثیه هایـی را که دیگـران برایمـان می خواننـد، خودمان هم بـرای خودمـان بخوانیـم تـا قـوّت و قدرت و الهام معنـوی لازم را بگیریم 0 0 مهدی پور 1403/5/10 آئینه تمام نما: بیاناتی از استاد آیت الله حائری شیرازی درباره حضرت امام حسین (ع) و واقعه عاشورا محمدصادق حائری شیرازی 4.4 13 صفحۀ 171 گاهی دربان دل ضعیف می شود و شایعه ای که داخل گوش آمد، مقداری از آن وارد دل می شـود و دل را نجس می کند. در این صورت باید با آب کُر آن را بشویی؛ مثل مسجد که اگر نجس شد دیگر حق نداری نماز بخوانی، باید اول آنجـا را پـاک کنـی. اگـر یـک ذرّه از ایـن چیزهـا وارد دل شـد، اول کاری کـه باید بکنید استغفار است. این کار، دل را پاک می کند. 0 0 مهدی پور 1403/5/10 راه رشد جلد 2 محمدصادق حائری شیرازی 4.7 4 صفحۀ 25 دو تا صفت را باید در بچۀ زیر هفت سال ایجاد کرد: «راست گویی» و «امانت داری». مهم ترین چیز در این مقطع سنی این است که بچه مشرک و مخلوق پرست نباشد. برای اینکه این طور نباشد، باید درک خودش برایش مهم باشد. اگر خودش تشخیص می دهد که این حرف دروغ است، آن را نگوید. برای اینکه راست گو بشود، باید مرعوب نباشد و در محیطش دیکتاتوری نباشد. اگر این طور شد، حتماً دروغ می گوید، حتماً منافق می شود. 0 0 مهدی پور 1403/5/1 راه رشد جلد 1 4.4 5 صفحۀ 227 اصل تربیت دینی میگوید که برای فرزند زمینهای پیش نیاید که از غیر خدا بترسد. یعنی اگر پدر از روی نفسانیت فرزند را تهدید کند و فرزند بترسد، این عمل ممکن است فرزند را مشرک کند زیرا با این عمل، پدر دارد به فرزند میگوید باید از من اطاعت کنی! بسیاری از پدرها بچههایشان را از همین راه یعنی از راه «اکــراه» به سوی غیر خدا سوق می دهند! 0 3 مهدی پور 1403/5/1 راه رشد جلد 1 4.4 5 صفحۀ 225 «رودربایستی» هم نوعی اکــراه اســت: «المأخوذ بالحیاء کالمأخوذ غصباً». از این جهت نباید جوّ تربیت در خانه، جوّ رودربایستی باشد؛ بلکه باید جوّ شخصیت دادن باشد، جوّ حرمت باشد، جوّ احترام باشد. جوّ امنیتی، جوّ تحقیر، جوّ توهین، همه اینها جوّ اکراه است. جوّ اکراه، بستر برای دین نیست. در جوّ اکراه، فطرت حرکت نمیکند. 0 3 مهدی پور 1403/1/5 کهکشان نیستی: داستانی بر اساس زندگی آیت الله سیدعلی قاضی طباطبایی محمدهادی اصفهانی 4.6 145 صفحۀ 71 0 5 مهدی پور 1402/11/2 روایت بی قراری: سرگذشت زندگی شهید مدافع حرم حسین محرابی (تولد 1356/6/30 شهادت 1395/9/10) به روایت همسر؛ مرضیه بلدیه بتول پادام 4.3 7 صفحۀ 248 «بسم ربّ الشهداء و الصّدیقین. با دلی آرام و قلبی مطمئن از راهی که انتخاب کردم از حضور شما مرخص می شوم. زینب، فاطمه، با حجاب خود مرا یاری کنید. محمدمهیار، تو نذر مولای تنهایم حضرت صاحبالزمان هستی، خودت را برای یاری ایشان 0 11 مهدی پور 1402/10/27 روایت بی قراری: سرگذشت زندگی شهید مدافع حرم حسین محرابی (تولد 1356/6/30 شهادت 1395/9/10) به روایت همسر؛ مرضیه بلدیه بتول پادام 4.3 7 صفحۀ 151 سلحشور: ✅️ Mehdipoor: او با ذوق و شوق از شب ها و سکوت بیابان و خواندن دعای امیرالمؤمنین می گفت. وقتِ تعریف، چنان شوقی توی نگاهش بود که دلم نمی آمد گلایه ای بکنم. می گفت وقت خواندن دعا در دل شب حس می کند که همه چیز با او همراه می شود. کارش را، کم خوابی و استراحت سهساعته را و خواندن قرآن و سکوت شبانه را مسیری برای رشد روح می دانست. 0 10 مهدی پور 1402/10/12 التهاب دویست ساله: نگاهی گذرا به عصر قاجار و پهلوی بر مبنای تاریخ نگری تحلیلی رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای سیدسعید آریانژاد 4.2 5 صفحۀ 342 سپهبد خلیل بخشی آذر رئیس اداره پنجم ستاد کل ارتش شاهنشاهی، درباره میزان حقوق ماهانه ای که به مستشاران آمریکایی پرداخت می شد بیان می کند در سال 6531 کل حقوق ماهانه پرسنل ارتش ایران 41 میلیارد تومان بود، در حال که مستشاران آمریکایی ماهانه 71 میلیارد تومان دریافتی داشتند. 0 3 مهدی پور 1402/10/6 رهنامه؛ فلسطین جلد 38 سید علی حسینی خامنهای 4.8 6 صفحۀ 69 0 2 مهدی پور 1402/10/4 التهاب دویست ساله: نگاهی گذرا به عصر قاجار و پهلوی بر مبنای تاریخ نگری تحلیلی رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای سیدسعید آریانژاد 4.2 5 صفحۀ 264 به واقع تیغ برنده علمای بصیر و سیاسی ایران و عراق در تقابل با استعمار و استبداد، در درازمدت کُند می شد اگر این رویکرد فرهنگی و تقابل گفتمانی با دین ستیزان و دین گریزان شگل نمی گرفت و حوزه قم پا نمی گرفت. حوزه به پا خاست و نیرو جذب کرد و در سایه تربیت نیروهایش و تبلیغ روزافزون اسلام ناب، آحاد مردم دو باره به اسلام و روحانیت اصیل اقبال کردند و این بار تیغ روشنفکران بود که بسیار کند گشت 0 1 مهدی پور 1402/10/3 التهاب دویست ساله: نگاهی گذرا به عصر قاجار و پهلوی بر مبنای تاریخ نگری تحلیلی رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای سیدسعید آریانژاد 4.2 5 صفحۀ 287 عباسقلی گلشائیان که از کارگزاران حکومت پهلوی بود، در مورد انتخابات عصر پهلوی اول و مجالس هفتم تا سیزدهم نوشته است دستور کار این گونه بود که وزارت کشور به طور محرمانه به فرمانداران دستور می داد کمیته ای تشکیل دهند و افراد در راستا به ایشان معرفی کنند تا از میان آنان وزارت کشور بهترین هاشان- بخوانید مطیع ترین هاشان- را به عنوان نماینده آن شهر انتخاب کنند تا فرمانداران نام آنها را از صندوق ها درآورند 0 0