بریدۀ کتاب

گفت و گوی معلم و فیلسوف
بریدۀ کتاب

صفحۀ 69

باید تعلیم و تربیت را طوری تعریف کنیم که مرز های آن مشخص باشد. تعلیم و تربیت باید ناظر به تحولی در شاگرد، در ارتباط با معلم، اما معطوف به معیار ها باشد. با این تعریف، ارتباط با معلم همانا ضرورت تعلیم و تربیت است، زیرا معیار ها به خودی خود بی جان‌اند، اما معلم به عنوان مظهر معیارها، به عنوان راه، نه به عنوان مقصد.

باید تعلیم و تربیت را طوری تعریف کنیم که مرز های آن مشخص باشد. تعلیم و تربیت باید ناظر به تحولی در شاگرد، در ارتباط با معلم، اما معطوف به معیار ها باشد. با این تعریف، ارتباط با معلم همانا ضرورت تعلیم و تربیت است، زیرا معیار ها به خودی خود بی جان‌اند، اما معلم به عنوان مظهر معیارها، به عنوان راه، نه به عنوان مقصد.

6

1

(0/1000)

نظرات

تاکنون نظری ثبت نشده است.