زندگی 3/0: انسان بودن در عصر هوش مصنوعی

زندگی 3/0: انسان بودن در عصر هوش مصنوعی

زندگی 3/0: انسان بودن در عصر هوش مصنوعی

مکس تگمارک و 1 نفر دیگر
4.1
7 نفر |
3 یادداشت

با انتخاب ستاره‌ها به این کتاب امتیاز دهید.

در حال خواندن

1

خوانده‌ام

10

خواهم خواند

22

ما در آستانه عصری جدید قرار داریم. آنچه زمانی داستان علمی تخیلی به شمار می آمد به سرعت رنگ واقعیت به خود می گیرد، چون هوش مصنوعی در همه حوزه ها در حال ایجاد تحول است، از جنگ و جُرم و جنایت گرفته تا عدالت و مشاغل و جامعه و حتی برداشت ما از معنای انسان بودن. هوش مصنوعی بیش از هر فناوری دیگری توان دگرگون کردنِ آینده مشترک ما را دارد، و برای بررسیِ این آینده هیچ کس بهتر از مکس تگمارک نیست، استاد MIT و یکی از بنیادگذارانِ مؤسسه آینده زندگی که کارهایش به پژوهش جدی در زمینه نحوه سودمند نگاه داشتن هوش مصنوعی بسیار کمک کرده است.مکس تگمارک استاد فیزیک MIT و رئیس مؤسسه آینده زندگی است. او مؤلف کتاب جهانِ ریاضیاتیِ ماست و در بسیاری از مستندهای علمی شرکت داشته است. عشقِ او به اندیشه های نو و ماجراجویی و آینده ای شوق انگیز مسری است. تگمارک در این کتابِ بسیار مهم که بر پژوهش های ژرف استوار است ما را به عمق اندیشه درباره هوش مصنوعی و وضع بشر می برد و با پرسش های اساسیِ زمانه مان رو در رو می کند.چگونه می توانیم از طریق اتوماسیون به رشد و شکوفایی اقتصادی خود ادامه دهیم، بدون آن که افراد درآمد یا احساس هدفمندی خود در زندگی را از دست بدهند. چگونه می توانیم اطمینان یابیم که سامانه های هوش مصنوعی آینده همان کاری را که ما می خواهیم انجام می دهند بدون این که از کار بیفتند یا درست کار نکنند یا هَک شوند؟آیا باید از به راه افتادن مسابقه ای تسلیحاتی بر سرِ دستیابی به سلاح های خودسامانِ مرگبار در هراس باشیم؟آیا هوش مصنوعی به بالندگی و شکوفاییِ بی سابقه زندگی کمک خواهد کرد، یا سرانجام ماشین ها در تمام کارها از ما پیشی خواهند گرفت، و شاید حتی جایگزین ما شوند؟زندگی 3/0 ما را با مناقشه انگیزترین مسائل روز در زمینه هوش مصنوعی آشنا می کند ـــ از اَبَرهوش گرفته تا معنا و آگاهی و مرزهای فیزیکیِ نهاییِ حیات در کیهان و این چنین ما را مجهز می کند تا به بحثی که شاید مهم ترین بحث زمانه ما باشد بپیوندیم.شما چه جور آینده ای را می خواهید؟

لیست‌های مرتبط به زندگی 3/0: انسان بودن در عصر هوش مصنوعی

یادداشت‌های مرتبط به زندگی 3/0: انسان بودن در عصر هوش مصنوعی

            خلاصه کتاب (جامع و کامل) روی جلدش عنوان شده: انسان بودن در عصر هوش مصنوعی...
نویسنده در این کتاب مجموعه‌ای از مهم‌ترین مباحث در رابطه با هوش مصنوعی و تاثیرات اون بر جامعه بشری رو بررسی کرده ( تأثیرات بزرگی همچون تغییر در شکل حیات بشر) در برخی مباحث هم به مخاطرات بین تعامل انسان و هوش مصنوعی و چگونگی مواجه با اون اشاره کرده...
این کتاب میتونه برای افراد علاقه مند به هوش مصنوعی که با حداقلی از این موضوع درگیر شدن خیلی جذاب باشه، یه جاهایی هم آدمو غرق در فکر میکنه.
به نظرم این کتابو باید همه فعالان حوزه هوش مصنوعی و رباتیک برای یک بار هم که شده بخونن، چیزای زیادی توی این حوزه هست که ما فقط گوشه ای از اون رو امروزه داریم می‌بینیم. به قول نویسنده، این موضوع یکی از مهم‌ترین بحث‌های زمانه ما هستش، و باید زودتر به تاثیرات بزرگ اون فکر کنیم تا غافلگیر نشیم... 
در مورد ترجمه هم باید بگم که مترجم کارشو خیلی خوب انجام داده، به‌خصوص با برخی پانوشت هایی که برای درک بهتر مفاهیم تدوین کرده.
امیدوارم یادداشتم مفید باشه، ممنون از توجهتون