یادداشت امیرحسین ملکی
1403/9/5
قهرمانهای کسبوکار کتابی کمیک است که در دل داستانهایش اجزای بوم مدل کسبوکاررا معرفی میکند. مشتریها و نحوۀ ارتباط با آنها، راههای رساندن محصولات به دست مشتری، منابع کلیدی و شرکا، والبته درآمد و هزینهها اجزای این بوم را تشکیل میدهند. تصویرسازیهای کتاب بامزه بود؛ لکن روح حاکم بر داستان متناسب با فضای غربی بود و شاید بچههای ایرانی نتوانند ارتباط لازم را برقرار کنند. اصل دغدغۀ این کتاب، یعنی آشنایی بچهها با کسبوکار، بسیار مهم و قابل ستایش است؛ اما به نظرم داستانش آنطور که باید برای مخاطب گیرا نیست و نمیتواند با داستان مفاهیم را جا بیندازد. لذا مجبور است شخصیتی را وارد داستان کند تا مفاهیم را توضیح بدهد. الکساندر استروالدر، نویسندۀ کتاب، یک کارآفرین سوئیسی است که با فعالیتهایش بر روی بوم مدل کسبوکار شناخته شد. از او کتابی با همین عنوان توسط ناشر همین کتاب چاپ شده. اگر قصد داشتید برای بچهها کتابی در حوزۀ کسبوکار تهیه کنید، پیشنهاد میکنم کتاب دیگر انتشارات آریاناقلم «دوازده هفته تا آبی نفتی» را بگیرید.
(0/1000)
نظرات
تاکنون نظری ثبت نشده است.