یادداشت ساناز مهدوی
1404/2/6
برشی از مقالهء اول که موضوع و موضع کتاب رو هم مشخص میکنه: "بایــد مقــداری مفهوم شناســی کنیــم تــا بــه دو ســؤال جــدی پیرامــون ایــن مطالــب پاســخ دهیــم. یــک ســؤال ایــن اســت کــه تفــاوت هنــر مــدرن بــا هنــر غیــر مــدرن چیســت؟ دقــت کنیــد حــرف از هنــر مــدرن و هنــر اســلامی نمی زنیــم، در تاریــخ هنــر، هنــر اســلامی و هنــر مســیحی را در یــک دســته قــرار می دهیــم و هنــر دینــی می نامیــم. در ایــن دســته بندی هنــر مــدرن، یــک طـرف قـرار می گیـرد و هنـر غیـر مـدرن طـرف دیگـر. سـؤال دوم این اسـت کــه وضعیــت هنــر در عصــری کــه در آن بــه ســر می بریــم، چگونــه اســت؟ آیــا می پذیریــم هنــر در عصــری کــه زندگــی می کنیــم مُــرده اســت!؟ آن گونــه کــه هــگل در قــرن نــوزده یــا بســیاری از فاســفه در قــرن بیســتم گفتهاند..." 🔆🔆 دوستانی هم که مقالهء اول کتاب رو اشتیاقبرانگیز دیدن، میتونن برای نکات مرتبط بیشتر به درسگفتارهای "حکمت شعر و هنر مقدس" مراجعه کنن که خود آقای یامینپور تدریس کردن و صوتهاش برای تهیه در وبگاه "طلوع حق" در دسترس هست.
(0/1000)
نظرات
تاکنون نظری ثبت نشده است.