یادداشت سارا کرمانی

The power of habit
        فصل اول با آزمایشی بر روی یک انسان که حافظه‌ی کوتاه مدت خود را از دست داده نشان می‌دهد که عادت به تنهایی بسیار مهم و قدرتمند است.

فصل دوم با بیان خاطرات فردی به نام هاپکینز که در صنعت تبلیغات تحولات جدی‌ای ایجاد کرده بود یک چرخه‌ی ایجاد عادت را شرح می‌دهد. در این چرخه یک cue در ابتدا، یک روال در ادامه (مطلوب ما) و یک پاسخ یا جایزه در انتها دیده می‌شود.
با آزمایش‌هایی دریافته شد که به محض این‌که بدن به این چرخه عادت کرد، لذت دریافت جایزه قبل از دریافت آن و بلافاصله بعد از cue در مغز احساس می‌شود (به طور دقیق‌تر بهتر است بگوییم پیش‌بینی می‌شود). در نتیجه مغز بعد از پیش‌بینی لذت دیوانه‌وار به دنبال انجام آن روال می‌رود. (craving) و اگر آن را به دست نیاورد نوعی احساس ناکامی یا خشم در مغز بیدار می‌شود. 

فصل سوم روند تغییر عادات را شرح می‌دهد. برای تغییر عادات باید cue  و reward را حفظ کرد و فقط routine را تغییر داد. در شرایط سخت ایمان تنها چیزی است که به نظر می رسد باعث می شود که تغییر عادت باقی بماند

بخش دوم کتاب در مورد عادات سازمانی است
مورد اول بررسی مورد کارخانه‌ی آلمینیوم بود که وقتی مدیر جدید در آن تاکید روی امنیت عادات رفتاری کارمندان رو عوض کرد

مورد بعدی استارباکس است. کارمندان استارباکس روی willpower کار می کنند توی کلاس های آمادگی شون
صاحب استارباکس کسیه که تو بچگی تو یه محله ی خیلی فقیر و بدبخت زندگی می کرده
ولی می گه مامانش هر روز ازش می پرسیده که امروز چطوری تکلیفت رو انجام می دی؟ فردا چی کار می کنی؟ چی کار می کنی برای امتحان فردا آماده بشی؟ می گه این باعث می شد من یاد بگیرم هدف تعیین کنم

      

2

(0/1000)

نظرات

تاکنون نظری ثبت نشده است.