یادداشت رضا یحیی پور

        📚کتاب «نجات محصول از تله تولید» | انتشارات آریاناقلم
موضوع #کتاب بیش از هر چیزی درباره #استراتژی‌ هست؛ اهمیت ارزش قابل ارائه به مشتریان و جایگاه استراتژی در #محصول.

"تله تولید برای شرکتها موقعیتی هولناک است، چون حواسشان را از کار اصلی شان پرت میکند. تمام افراد شرکت آن چنان بر روی ارائه هر چه بیشتر نرم افزار به بازار متمرکزند که از توجه به آنچه اهمیت دارد غافل میشوند؛ ایجاد ارزش برای مشتریان، دستیابی به اهداف کسب و کار و نوآوری در برابر رقبا"

کتاب «#مدیریت_محصول» رو از سه منظر بررسی می‌شه:
🔸نقش سازمانی (#مدیرمحصول)
🔸استراتژی
🔸فرآیند
🔸سازمان

کتاب حول مدیریت محصول از این چهار منظر ادامه پیدا می‌کنه؛ ابتدا نقش #مدیر_محصول تعریف می‌شه و اینکه مدیریت محصول چه هست و چه نیست صحبت می‌شه. نمونه‌هایی از مدیر محصول بد رو تعریف می‌کنه که می‌تونه جالب باشه براتون:

❌مدیر محصول #مدیر_پروژه نیست؛ «روشهای #چابک مسئولیتهای مدیر پروژه را بین اعضای تیم توزیع میکنند (پس اصلا می‌تونید امثال من رو استخدام نکنید😮‍💨)»
❌مدیر محصول #مالک_محصول نیست (به اون معنایی که در #اسکرام مطرح میشه)؛ «مالکیت محصول فقط یک قطعه از پازل مدیریت محصول است.»
❌مدیریت محصول و رشته طراحی تجربه کاربری یک چیز نیستند.
〰️〰️〰️〰️〰️〰️
✍️ نسخه اصلی کتاب در سال ۲۰۱۸ با عنوان زیر منتشر شده و تو آمازون از ۱۶۵۰ رویو امتیاز ۴.۶ گرفته عمده که کامنت‌ها هم مثبت بوده؛
Escaping the Build Trap
How Effective Product Management Creates Real Value

✍️ نسخه ترجمه آقای رضا صادق | انتشارات آریاناقلم | Aryanaghalam Publication |چاپ اول : دی ۱۴۰۳ | ۳۱۲ صفحه

ترجمه بسیار روان و ویراستاری خوب و بدون ایراد، معالسازی‌های فارسی خوب از اصطلاحات تخصصی (مثل #backend و…) ویژگی این کتاب بود. 

چیزی که من خیلی کم توی کتاب‌های ترجمه دیدم. و نشان از تعهد انتشارات محترم آریاناقلم داره. برا همین هنگام خریدن کتاب‌های آریانا، فقط باید نگران قیمت بالاش باشید. قیمت نسخه الکترونیکی می‌تونست مثل سایر کتاب‌های انتشارات، متعادل‌تر باشه. نسخه الکترونیکی در فیدیبو ۲۰۰ تومن | نسخه کاغذی ۳۵۰ تومن

برای من مطالعه این کتاب تجربه خوبی بود. اگر در این موضوع کتاب دیگری می‌شناسید ممنون می‌شم تو کامنتها بهم بگید.
____
پ.ن: دعوتتون میکنم بریده‌هایی که کتاب رو در سایت من مطالعه کنید
      
19

5

(0/1000)

نظرات

تاکنون نظری ثبت نشده است.