یادداشت بابک قائدنیا
4 روز پیش

داریوش شایگان در نشست دی ماه ١٣٩۶ خانه اندیشمندان علوم انسانی با اشاره به کتاب «بحران علوم اروپایی و پدیدارشناسی استعلایی (مقدمهای بر پدیدارشناسی)» ادموند هوسرل، بیان میکند که فلسفه جدید، هم عیانساز است و هم نهانساز؛ عیانساز از این نظر که علوم جدید به ویژه ریاضیات و فیزیک، فهم جدیدی از هستی را برای بشر ممکن میسازد و نهانساز است به این دلیل که تعقل و تاکید زیاد بر تجربهگرایی، بخش وسیعی از هستی را حذف میکند. رمان این گستره پسزدهشده توسط علم را در خود به امانت گرفته و عیان میکند.
(0/1000)
نظرات
تاکنون نظری ثبت نشده است.