یادداشت علیرضا گلرنگیان
1403/2/30
ما در لابهلای کتابها و خبرها و مشورتگرفتن از دیگران به دنبال چه چیزی هستیم؟ وقتی میخواهیم زمان پرواز فلان هواپیما را پیدا کنیم، وقتی میخواهیم از آب و هوای فلان منطقه از کشور در تاریخی مشخّص باخبر بشویم، وقتی قصد راهاندازی یک کسب و کار تازه را داریم، در همهی این حالتها ما در جستوجوی دادهها و تحلیلهایی هستیم که ما را راهنمایی کند. این دادهها و تحلیلها همان «اطلاعات» است. امّا هر اطلاعاتی معتبر است؟ آیا به اندازه کافی به جنبههای مختلف آن اطلاعات پرداخته شده است؟ جذابیت آن برای ما مهمتر است یا ارزش و اهمیت آن؟ اگر بخواهیم به همهی این سؤالات به طور همزمان پاسخ بدهیم، رشتهی افکار از دستمان خواهد گریخت. اینجاست که باید به آموختن و به کار گرفتن «شش الگوی تفکّر» روی آورد. راهبردهایی که توسن اندیشهی ما را رام میکند و آرامآرام به سرمنزل مقصود میرساند. راستی «هدف» شما از خواندن این متن چه بود؟
(0/1000)
نظرات
تاکنون نظری ثبت نشده است.