یادداشت مهدی کاظمی

        نقدهای مهدی کاظمی بر کتاب تفکر خلاق در گرافیک دیزاین وبررسی این کتاب ودلایل مخالفت او با مطالعه این کتاب

اولین جمله ای که میتوانم درمورد این کتاب بگویم این است:

به هیچ عنوان این کتاب را مطالعه نکنید.

همیشه گفته ام کتابی که برخلاف عنوان عمل کند هیچ ارزشی ندارد، نویسنده ای که ادعا می کند می تواند خلاقیت را آموزش دهد! خودش نمیتواند کتابی را خلاقانه بنویسد ویا دیزاین کند!

از دیزاین کتاب که رد شویم به محتوا خواهیم رسید. محتوای این کتاب در هیچ سطحی از دیزاین مشکلی را حل نمی کند، نه محتوای پیوسته ای دارد ونه منابع علمی دقیق.

از طرفی (نمی دانم به چه دلیل) ولی کتاب بیش از حد وبی دلیل “سخت خوان” نوشته شده .

این کتاب را در سه زمان مختلف تست کرده ام:

1- زمانی که تازه وارد حوزه دیزاین شده بود (هیچ چیز از کتاب نفهمیدم)

2- زمانی که بصورت حرفه ای در این حوزه فعالیت می کردم ( فهمیدم هیچ محتوایی ندارد)

3- این کتاب را به یکی از دوستانم هدیه دادم واز او خواستم این کتاب را مطالعه کند و نظرش را بیان کند (کتاب را بعداز یک هفته پس آورد وبسیار ناراضی بود )

صحافی کتاب:

متاسفانه به بدترین شکل ممکن این کتاب صحافی شده واصلا مناسب نیست. همان اوایل که کتاب را خریداری کرده بودم مجبور شدم با پانچ سوراخ هایی ایجاد کنم وبانخ صفحات را بهم بدوزم، چرا که همه صفحات جدا شده بود.

خلاقیت در دیزاین باید باتوجه به چند موضوع علمی بررسی شود ، نمیتوان ان را با دیزاین سفره غذا یکی کرد که مثلا پوست گوجه را به شکل گل در بیاورید و به این بگویید خلاقیت .

اولین مبحث بررسی synology است 
مبحث دوم communication
مبحث سوم شخصیت برند
وبعد از همه مهم تر تفکر دیزاین است که از عنوان اینطور برداشت می شود که نویسنده میخواهد بخشی از design thinking را بررسی کند اما بسیار ناتوان بوده 
و...
از دل تمامی این مباحث ما به خلاقیت در دیزاین خواهیم رسید و 
      
14

3

(0/1000)

نظرات

تاکنون نظری ثبت نشده است.