یادداشت علی ریاضی

        اوکی‌آر (OKR) (اهداف و نتایج کلیدی) یه شیوه‌ی هدف‌گذاری و روشیه برای افزایش سرعت پیشرفت سازمان که با این که در گوگل ابداع نشده ولی بیشتر با گوگل یه یاد آورده می‌شه. گوگلی که به‌طورگسترده‌ از این روش استفاده می‌کنه و هم به توسعه‌ی این روش و به افزایش استفاده ازش هم کمک زیادی کرده. در واقع این خود دوئر (نویسنده‌ی کتاب) بود که این روش رو در اینتل یاد گرفت و به گوگل برد و بعدش هم در شرکت‌های دیگه در سراسر جهان پیاده‌ش کرد. الان خیلی از شرکت‌های بزرگ به‌غیر از گوگل و اینتل، شرکت‌هایی مثل آمازون، متا، سامسونگ، نتفلیکس و ... از این روش استفاده می‌کنن.


دوئر از اصول این روش می‌گه و‌ سعی می‌کنه با ذکر مثال‌هایی اون رو جا بندازه. این مثال‌ها که توسط خود افرادی که اجراش کردن بیان می‌شه، بخش جذاب کتابه.‌ در واقع افرادی مثل بیل گیتس، لری پیج، ساندار پیچای و ... در نوشته شدن این کتاب سهیم بوده‌ن.


البته همیشه گفته‌م که به دلایل مشخص، باید انتظارمون از کتاب‌های حوزه‌ی کسب‌وکار رو‌ تا حد معقولی پایین بیاریم؛ ولی درکل می‌شه گفت این کتاب، کتاب خوب و سازنده‌ایه؛ ولی باید توجه کنید که روش اوکی‌آر، روشیه که اصول ساده‌ای داره ولی سختی اصلیش، پیاده‌سازیشه.


      
13

3

(0/1000)

نظرات

تاکنون نظری ثبت نشده است.