یادداشت سیدعباس مدوِّن

المنطق
        بعضی از فصل ها خسته کننده اند و برای طلبه سال دومی مناسب نیست... پس اگر استاد این کتاب هستی خواهشاً  اون بخش‌هارو عمیق نشو و رد شو...
      
35

15

(0/1000)

نظرات

در تاریخ یک علم، عمیق شدن یا نشدن روی بعضی فصل‌ها، مسیر اون علم رو عوض می‌کنن!

برای من و شمای طلبه، خیلی راحته که بعضی از فصل‌هارو نخونیم ولی جالبه بدونید تو همین سیر تاریخ منطق، ملاامین استرابادی که موسس جریان اخباری گری شناخته می‌شه پیش کسی منطق رو خونده که از بخش منطق مادی عبور کرده و بیشتر روی منطق صوری تاکید کرده و بهش پرداخته.
نتیجه؟
گفته منطق صرفا به دنبال شکل دادن به صورت تفکره و از ماده غافل شده پس علم به درد نخوریه
لذا باید بچسبیم به محتوای حدیث!
و ببینید این جریان اخباری گری چه کردن با عقل مداری در دین در طول تاریخ ما!
4

1

برای اولین باره که کسی به این کتاب و نظرم در مورد اون توجه کرد....و شاید برای اولین باره که یکی راحت بهم گفت که طلبه ام وخودش هم طلبه‌ست...

ممنون که این مطالب رو بهم گفتید و میتونه خیلی کمک کننده باشه...

ولی حالا که وقت گذاشتید نشون میده که دغدغه‌مندید... میتونم نظرتونو بپرسم در مورد اینکه آیا به این فکر کردید که یه باشگاه بهخوانی حول علوم حوزوی داشته باشیم؟ نه همه علوم بلکه شاید فقط حدیث و روایت که یه ذره عمومی تر باشه... یا ... 

0

من معتقدم باشگاه‌ها باید در بهخوان تخصصی‌تر و جزئی‌تر و ناظر به مسئله شکل بگیرن.
کلی خوانی هیچ‌وقت فایده مند نبوده. باشگاهی که من و دوستانم در بهخوان داریم ناظر به غرب شناسی برای خانوم‌هاست و دنبال شکافتن و ادراک علوم از نگاه زنانه هستیم (البته که واقفید که این ادراک زنانه لزوما به معنای نگاه فمينيستی نیست!)
در روایت‌خوانی‌هم ان‌قلت زیاده. با المیزان خوانی بیشتر موافقم.
@sabbas15206 

1

خب با همون المیزان خوانی موافقید سرش بیشتر صحبت کنیم؟ مابقی سوالات رو میپرسم بعداً...
@kaaf_a 

0