یادداشت سَمی

سَمی

سَمی

1404/4/8

        اوگوست حس می‌کرد که دارد به جایی می‌رسد. به این اندیشه پرداخت که تراژدی واقعی او در این حقیقت نهفته بود که نتوانسته بود معرفت خود را از وجود جهانی دیگر، جهانی فراتر از جهل و خطا، فراتر از خنده و گریه، بر دیگران ظاهر کند. همین مانع و محدودیت بود که او را دلقک نگاه می‌داشت، دلقک خاص خدا، چرا که در واقع هیچ‌کس نبود که بتوان این معما را بر او فاش ساخت.
کتاب مجموعه سه داستان بود به نام‌های شیطان در بهشت، تأملی بر مرگ میشیما و لبخند در پای نردبان که هر سه عالی بودند. منتها تأملی بر مرگ میشیما حالت مقاله داشت و نگاهی بر نحوه‌ی مرگ یوکیو میشیما، داستان‌نویس و نمایشنامه‌نویس ژاپنی است و در واقع رساله‌ای برای ژاپنی‌هاست.
      
1

0

(0/1000)

نظرات

تاکنون نظری ثبت نشده است.