یادداشت حدیثه احمدی پسند

        از یک معلم👩🏻‍🏫 شنیدم که برای تدریس مزه‌ها به دانش‌آموزان کلاس اول انواع کیک‌های🍰شکلاتی و توت‌فرنگی و... پخته و به کلاس برده بودند و وقتی در یک کارگاهی این موضوع رو با یکی از مولفین کتاب علوم(آقای حذرخانی)مطرح کرده‌بودند ایشون گفته بود که بردن آب نمک، آب قند و... به کلاس درست بوده نه کیک. چون هدف کتاب درسی آموزش مزه‌ها به بچه‌ها هست و نه طعم‌ها.
🖊این تجربه زیسته نشون میده که بهتره در ابتدای کار متوجه اهدافی که مدنظر مولفان بوده بشیم و بعد دست‌به‌کار بشیم برای طرح‌درس‌نویسی یا ایده‌نویسی که در انتها زحمت زیادی رو به اشتباه متحمل نشیم🫠
.
📗بریم سراغ کتاب، چاپ سال ۱۴۰۳ نسبت به  سال‌های قبل اشتباهات زیادی رو رفع کرده و به‌روزتر شده، تو شکل‌ها و متن سعی شده مطالب رو ساده‌تر بیان کنه تا دانش‌آموزان درگیر حفظ اصطلاحات نشن و هدف، فهم موضوع باشه. اما نکته خیلی مهمی که براش زحمت کشیده شده ولی زیاد کاربردی نیست کیو آر کدهایی هست که برای هر درس گذاشته شده اما به حوصله و سلیقه نوجوون تو ساختش دقت نشده!  


پ.ن ۱: انواع مزه‌ها شامل: تلخی، ترشی، شوری، شیرینی و اومامی میشه و طعم‌ها گستره فراوانی دارند.
      
12

3

(0/1000)

نظرات

تاکنون نظری ثبت نشده است.